Hvor ærlige er i

  • forstil jer at i har købt noget fra en internet shop og betaler med dankort
    derefter bruger i jers 14 dags fortydelse ret og sender det tilbage
    firmaet i har handlet hos laver en fejl og tilbage betaler jer pengene 2 gange
    hvad vil i gøre ?

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Kommer an på firmaet... hvis det er itbutikken får de dem igen fordi de altid har behandlet mig pænt...


    Er det en eller anden skod forretning, der har opført sig uprofessionelt, må jeg nok indrømme jeg ville lade det passere... Jeg ville dog sørge for at pengene stod på min konto i mindst 3 måneder

  • Quote

    Originally posted by Viking
    forstil jer at i har købt noget fra en internet shop og betaler med dankort
    derefter bruger i jers 14 dags fortydelse ret og sender det tilbage
    firmaet i har handlet hos laver en fejl og tilbage betaler jer pengene 2 gange
    hvad vil i gøre ?


    Kontakte shoppen og sørge for at tingene kommer i orden. Jeg er ikke kriminel og skal fandme ikke gøres til forbryder pga. småpenge.


    Hvis de nu havde sat 50 millioner ind, så var pengene hævet og jeg var fløjet :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Kontakte shoppen og sørge for at tingene kommer i orden. Jeg er ikke kriminel og skal fandme ikke gøres til forbryder pga. småpenge.


    Hvis de nu havde sat 50 millioner ind, så var pengene hævet og jeg var fløjet :))


    Haha :finger:

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • er enig med grill....den slags har de 5 år til at finde ud af og rette...og det skal de nu nok finde ud af...hvordan tror du selv det stiller dig.....jeg kunne dog nøjes med 14 millioner før jeg tog et fly :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • og det er din fejl ikke at oplyse at der er sket en fejl...det kan man også blive straffet for, da man på ingen måde er i god tro.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Madsass
    No shit. Jeg havde beholdt pengene. Det er firmaets fejl og ikke mit. Så derfor ville jeg beholde pengene.


    enig... medmindre det var tapeconnection eller midtdata der lavede fejlen - de to firms er jeg glad for...


    jeg købte engang noget fra ... hmmm... tror det var compumail eller kan ikke huske det - de glemte at ligge moms til på min regning - det kontaktede jeg dem ike om :hb:

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    og det er din fejl ikke at oplyse at der er sket en fejl...det kan man også blive straffet for, da man på ingen måde er i god tro.



    jeg trro vi snakker ret stpre beløb før det gælder - altså 25.000+ kr..... det kan ikke være ens ansvar at holde millimeter styr på hvad der står på ens konto - jeg er hundrede på at det ikke er dit ansvar ved småbeløb

  • næh loven tager ikke hensyn til beløb....enten er man en tyv/bedrager eller også er man ikke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg beholder pengene, hvis de vil have dem retur kan de kontakte mig... Gider ikke bruge min "værdifulde" tid på at gøre dem opmærksom på deres egne fejl.


    Et mere personligt spørgsmål med personlig kontakt.


    Du står på McD, du har bestilt en menu der koster ca. 50kr. Du betaler med en 200kr seddel og får 450kr tilbage, fordi kasseassistenten bliver uopmærksom et øjeblik. Hvad gør du?

  • skal da lige love for at der kom gang i tråden pga et hypotetisk spørgsmål
    hvad nu hvis man er taget på ferie og helt uvidne om hvad der forgår på ens bank konto
    firmaet kan jo bare hæve ders penge igen

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • jeg fik engang en andens løn ind på på konto det var lidt over 5000 kr, manden ringed til mig for at høre om jeg ikke ville udbetale ham dem, da der var sket en fejl. hvilket jeg gjorde med god samvittighed :D

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    Jeg beholder pengene, hvis de vil have dem retur kan de kontakte mig... Gider ikke bruge min "værdifulde" tid på at gøre dem opmærksom på deres egne fejl.


    Et mere personligt spørgsmål med personlig kontakt.


    Du står på McD, du har bestilt en menu der koster ca. 50kr. Du betaler med en 200kr seddel og får 450kr tilbage, fordi kasseassistenten bliver uopmærksom et øjeblik. Hvad gør du?


    Tager min mad og løber

  • Tja.. Ved sgu ikke hvad jeg havde gjort.. Ved ikke engang om det kommer an på hvor meget det handler om.
    -Det kan jo ligeså godt være at man aldrig tjekker sin bank-konto, og derfor aldrig ville blive klar over at der er sket en fejl, og så kan man jo ikke blive anklaget for noget. Man kommer højst til at betale pengene igen.


    Og alle dem der er så ærlige.. Hvad nu hvis i opdager at kassedamen tager for lidt for en masse varer?? Ville i sige det?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvis det sker når jeg handler over nettet hos et stort firma, så beholder jeg sku pengene indtil de selv kontakter mig, men hvis det er i handel med en privat person, så enten ringer jeg eller sender en email om det.


    Men hvis jeg får for mange penge tilbage når jeg betaler med kontanter i f.eks. et supermarked eller hos McD, så tager jeg sku bare imod pengene og lader som ingenting. De får alligevel ikke mit navn eller adresse når jeg handler med kontanter

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE