Auto ophug = billig vare?

  • Vil lige dele denne historie med jer


    Skulle bruge 2 blæsergæller og en møntholder til min bil:)


    Så ringede til ophugget og spurgte hvad de skulle have?
    8o 500kr skulle de have. Det kan jeg få billigere andre steder, så ville ikke have det der.


    Ringede til Aalborg ophug og spurgte, de skulle så kun have 100kr hvilket jeg lige kunne gå med til.


    Da jeg kom derud var det ikke den samme mand jeg skulle betale ved. Sagde jeg skulle have de 2 ting og han sagde 20kr :9xo 80kr sparet.


    Så tænkte jeg så kan jeg lige købe en brændstof dæksel også da mit er knækket:(


    Så pris i alt 70kr


    Aalborg autoophug = :9xo


    Skal så godt nok selv male det dæksel, men en spraydåsen kan man komme langt:)

  • syntes det er lidt dyrt, men kommer jo også an på hvor godt du kender ham der ejer eller er der. Da jeg kom meget efter nogle dele til min gamle golf2 fik jeg næsten lov til at stikke af med det jeg skulle bruge. den ene gang skulle jeg have en indsugningspakning den koster ca 800 kr ny i org, da de ikke bliver lavet i uorg, fandt en fra en bil, så godt som ny, 25 kr :D

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Lyder som en meget fair pris.
    De bruger også tid på at afmontere osv.


    Nogle ting kan bestemt svare sig at finde ved huggeren, hvis man ikke kører rundt i en ny bil.


    Definér ny ;) Selvom en bil er et par år gammel, så vil jeg da stadig mene at den er ny.


    Og hvis man kører i Skoda, audi eller VW, så er motorerne oftest ens - og derved kan man nemt finde reservedele til motoren. Fx generator - en dyr sag fra ny, men relativ billig hos en ophugger.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Definér ny ;) Selvom en bil er et par år gammel, så vil jeg da stadig mene at den er ny.


    Og hvis man kører i Skoda, audi eller VW, så er motorerne oftest ens - og derved kan man nemt finde reservedele til motoren. Fx generator - en dyr sag fra ny, men relativ billig hos en ophugger.


    Jeg ville aldrig købe en generator ved en hugger, medmindre det til en bil der er 20 år gammel eller andet der skal slæbes gennem syn et par gange mere.


    Man ved jo aldrig hvor meget den har kørt. Så hellere få en ombytningsgenerator og vide at den kan køre og der er garanti. Såfremt man køber kvalitet, selvfølgelig.


    En anden motor eller topstykke er også en anden sag.