Ny svensk "pirat forsikring"

  • I sverige er der kommet et nyt forsikringsselskab. Det er er forsikringsselskab hvor fildelere kan melde sig ind og betale 140 svenske kroner om året for at hvis de bliver fanget af politiet at det er forsikringen der betaler. Det vil sige at du kan sidde og dele alle dine film og dit musik, uden at være bange for at blive snuppet. De planlægger muligvis at føre det videre til Danmark.


    Kilder:
    http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=705
    http://newz.dk/forum/item/65451
    http://newz.dk/forum/item/65380


    Hvad synes i om sådan et forsikringsselskab? Burde det forbydes eller hvordan? Diskutér lidt her :roller:

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Det er da for langt ude.
    Så vil jeg da gerne have en fart-bøde forsikring også.


    Evt. nogle som kunne slette de klip man har fået.. :D


    -Men seriøst.. Synes jeg det virker mærkeligt.. Man kan da heller ikke forsvare en forsikring som som gør at man ikke blev straffet hvis man begår indbrud.. Det holder ikke helt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by John H
    Jeg håber da at det ikke bliver lovligt i DK, det er da for tåbeligt, hvad bliver det næste, forsikring mod tyveri, mord, voldtægt ?? :pokey:


    åhr slap da af. Det er jo overhovedet ik det samme. Ved kopiering er det kun penge det drejer sig om, derfor betaler forsikringen. Voldtægt, mord whatsoever er jo lige med fængsel

  • Er I ikke lidt bagefter? ;)



    Eftersom der "kun" er tale om brud på ophavsret, og derfor hverken tyveri, mord, voldtægt eller andet, kunne jeg faktisk godt se det interessante i et sådan forsikringsselskab. Jeg ville ikke selv få brug for det, men der er sikkert nogen der ville blive kunder.


    Hvis det bliver lovligt, er det interessante netop, at det så også skulle være lovligt for APG at få udleveret en kundedatabase, og så har de da lidt at muntre sig med, at melde sig ind i et sådant selskab kan næsten tolkes som en tilståelse, og så slipper vi da på APG's klapjagt på små-pirater og deres pinlige forsøg på at vinde retsage med meget dårlige beviser.

  • Det virker langt ude at det kan lade sig gøre, men et eller andet sted så er det jo en genial ide de har fået, der skal nok være mange bange pirater der gerne vil ofre de 113 kr/mdr for at føle sig sikre, og et eller andet sted er 113 kr/mdr jo en billig måde at have adgang til ALT software :boxed:


    Godtnok burde sådan noget ikke kunne lade sig gøre, men de har da i det mindste humor:


    Quote

    hvis man modtager et erstatningskrav, betaler selskabet. Samtidigt modtager man også en t-shirt med teksten "Jeg blev dømt for fildeling, og alt hvad jeg fik, var en skide t-shirt".


    :))

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    Det virker langt ude at det kan lade sig gøre, men et eller andet sted så er det jo en genial ide de har fået, der skal nok være mange bange pirater der gerne vil ofre de 113 kr/mdr for at føle sig sikre, og et eller andet sted er 113 kr/mdr jo en billig måde at have adgang til ALT software :boxed:


    Det er om året :)


  • Ha ha, betaler gerne det om året, i håb om at blive taget i et eller andet, bare for at få T-shirten :D

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg siger ja tak! Jeg betaler gerne 117 danske kr om året for at have lov til at downloade alt software :)). Så behøves man jo ikk at være bange for at blive taget og betale 9802356896532324 kr.

  • Bemærk at forsikringen udelukkende omfatter bøden.


    Ikke omkostninger til en evt. retssag og selve erstatningen der helt sikkert bliver det største beløb. Så forsikringen er egentlig ikke meget værd hvilket siger sig selv med 140,- om året kontra de omkostninger der er for dem der bliver taget.

  • Synes det er tåbeligt, så er det jo ligesom at tage pis på politiets arbejde.


    Når du downloader musik er det da tyveri, og så skal man vel straffes. Det er der ikke nogen der skal betale for dig.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by Fino
    Jeg siger ja tak! Jeg betaler gerne 117 danske kr om året for at have lov til at downloade alt software :)). Så behøves man jo ikk at være bange for at blive taget og betale 9802356896532324 kr.


    Kan du alligevel. APG repræsenterer kun nogle navne indenfor film og musik branchen, så det er det eneste de kan kræve erstatning for...

  • Quote

    Originally posted by Martin
    Bemærk at forsikringen udelukkende omfatter bøden.


    Ikke omkostninger til en evt. retssag og selve erstatningen der helt sikkert bliver det største beløb. Så forsikringen er egentlig ikke meget værd hvilket siger sig selv med 140,- om året kontra de omkostninger der er for dem der bliver taget.


    Hehe, ja bøden er nok det mindste i sådan en sag...

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Synes det er tåbeligt, så er det jo ligesom at tage pis på politiets arbejde.


    Når du downloader musik er det da tyveri, og så skal man vel straffes. Det er der ikke nogen der skal betale for dig.


    Det er jo ikke politiet der kommer efter dig hvad du kopierer f.eks. musik. Det er indenfor civilret, og derfor er det APG der kommer efter dig, hvis du bliver opdaget.


    Når man downloader musik, så er det ikke tyveri, for tyveri kræver, at jeg tager noget fra dig, og så har du ikke den ting mere. Downloading af musik er et brud på ophavsretten, og det "eneste" du tager fra dem der er indehaver af ophavsretten er et potentielt salg. De har stadig det musik de har fremstillet, da du "kun" har kopieret deres musik og derfor har du ikke stjålet noget.


    Jeg er naturligvis ikke tilhænger af kopiering af musik m.v. men at betegne det som tyveri er forkert. Selvfølgelig skal dem der gør det straffes, da der er masser af muligheder hvis man vil have musik gratis, evt. optagelse fra netradio. Musik og film er forbrugsgoder, og vil man have del i sådanne goder skal man naturligvis betale for det.


  • Jo det er faktisk direkte ulovligt. Det eneste AGP kommer efter dig med er jo et erstatnings krav. Bøden du får, er jo for lovbrud, og deler du rigtig meget kan du ligefrem få fængselsstraf for det.