Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

49

fredag, 22. august 2003, 19:35

Citeret

Originally posted by scully

Citeret

Originally posted by Imp4ct

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Hmm, hvorfor er det så Gymnasiet er adgangsgivende til flere videregående uddannelser end HTX o.l??

Det er den nødvendigvis heller ikke.... Men det er to vist forskellige ting, så klart der nogle ting du ikke umiddelbart kan læse med en HTX som du kan med en GYM, men det er så sandelig også omvendt. ;)

HTX tror stadig de uddanner viderekommende ingenører m.v, men jeg ved at på fx. ålborg AUC tager de hellere Gym-folk ind end folk fra HTX!

Citeret

Citeret

Grunden til vi på gym har oldtidskundskab, tysk og "andet møj", skyldes jo Gymnasiet stadig er en Almen dannende uddannelse!!!

Ja... Som jeg skrev.... For folk der trænger til at modnes.. :))

Nej er ikke sikker på at der er videregående uddannelser hvor man skal have en HTX uddannelse bag sig!!!

Bunch of crap, var på hold med fem htx'ere ud af seks. Der er sikkert flere htx'ere på auc's ingeniørstudie end gymmere X(

Rolig Rolig nu, i 2 går jo op i det her med hud og hår; vi diskuterer vel blot!

Og til Grilrotten: Vi er nogle der stadig ønsker er blive lidt kulturelt dannet, frem for blot at være en flok grøntsager foran en farverig skærm.! Så undværes kan Gym ikke set i mine øjne!

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Imp4ct" (22.08.2003, 19:36)

50

fredag, 22. august 2003, 19:36

Citeret

Citeret

Og til Grilrotten: Vi er nogle der stadig ønsker er blive lidt kulturelt dannet, frem for blot at være en flok grøntsager foran en farverig skærm.! Så undværes kan Gym ikke set i mine øjne!

Tal for dig selv :)) :))

edit: altså grøntsager foran en skærm ;)

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD Athlon II X4 645
Club3d HD6870 2GB Eyefinity 6
Kingston DDR3-1333Mhz, 2x2 GB
Corsair cmpsu-520hxeu 520W

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "|KLS|" (22.08.2003, 19:38)

51

fredag, 22. august 2003, 19:39

Citeret

Citeret

Citeret

Tal for dig selv :)) :))

edit: altså grøntsager foran en skærm ;)

Tynd kommentar..
Ska lave mat afl. må diskutere videre senere!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Imp4ct" (22.08.2003, 19:39)

52

fredag, 22. august 2003, 19:40

Citeret

Så du vil påstå at man bliver dannet af at gå på GYM ?.... Det var da noget værre vås. Det er jo ikke andet end grønskoldninger der er der. *G*... Når de er færdige med GYM så skal de ud i det virkelige liv... i en sen alder.... Ej, de skulle tage sig sammen og finde sig et arbejde.... Hvis de altså fulgte med i folkeskolen.... Ellers må de tage sig en rigtig uddannelse hvis de ved hvad de vil med deres liv. *G*

Naturligvis syntes du ikke at GYM kan undværres for du er jo en af dem der går der ikke ?... he he... :))

53

fredag, 22. august 2003, 19:42

Citeret

Citeret

Så du vil påstå at man bliver dannet af at gå på GYM ?.... Det var da noget værre vås. Det er jo ikke andet end grønskoldninger der er der. *G*... Når de er færdige med GYM så skal de ud i det virkelige liv... i en sen alder.... Ej, de skulle tage sig sammen og finde sig et arbejde.... Hvis de altså fulgte med i folkeskolen.... Ellers må de tage sig en rigtig uddannelse hvis de ved hvad de vil med deres liv. *G*

Naturligvis syntes du ikke at GYM kan undværres for du er jo en af dem der går der ikke ?... he he... :))

Rigtig nok der grill. Mig selv: gym i 3 år, 2 år ude i den virkelige verden(arbejde) og nu studiet og så loads of cash ;)

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD Athlon II X4 645

54

fredag, 22. august 2003, 19:43

Citeret

Citeret

Hov hov grille, det er vist en lidt for nedladende tone du kører med lige nu, tisk tisk tisk :] ;)

Men nej man bliver da ikke specielt dannet af at gå på gym, det er ikke noget jeg har mærket noget til endnu ihvertfald ;)

EDIT:

PS arbejder foresten selv 2-2½ time hver dag efter skole undtagen fredag ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (22.08.2003, 19:45)

55

fredag, 22. august 2003, 19:46

Citeret

Rigtig nok der grill. Mig selv: gym i 3 år, 2 år ude i den virkelige verden(arbejde) og nu studiet og så loads of cash ;)

Hvad skal du læse? Hvor lang tid? og hvad kommer du til at være når du er færdig? og hvad er lønnen? :))

56

fredag, 22. august 2003, 19:47

Citeret

Originally posted by cla
Hov hov grille, det er vist en lidt for nedladende tone du kører med lige nu, tisk tisk tisk :] ;)

Men nej man bliver da ikke specielt dannet af at gå på gym, det er ikke noget jeg har mærket noget til endnu ihvertfald ;)

EDIT:

Ja, det er det jo muligvis, men der er jo en grund til det. Man får som man reder... Gider ikke høre på en lille pubertetsunge der udtaler sig om noget han ikke ved noget om... :))

57

fredag, 22. august 2003, 19:49

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

EDIT:

Ja, det er det jo muligvis, men der er jo en grund til det. Man får som man reder... Gider ikke høre på en lille pubertetsunge der udtaler sig om noget han ikke ved noget om... :))

Du er nok i det "provokerende hjørne" i dag hva grille? ;)

58

Citeret

[Og til Grilrotten: Vi er nogle der stadig ønsker er blive lidt kulturelt dannet

Dannelse har ingenting med Gym at gøre ;) (og slet ikke kulturel dannelse) . Skal du det skal du f.eks på en højskole . <= Det er kulturel dannelse :)

59

Citeret

Citeret

Hvad skal du læse? Hvor lang tid? og hvad kommer du til at være når du er færdig? og hvad er lønnen? :))

Bygningsingeniør, 5 år, startløn mellem 25k og 30k og stiger med tiden.

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD Athlon II X4 645

60

fredag, 22. august 2003, 19:52

Citeret

Bygningsingeniør, 5 år, startløn mellem 25k og 30k og stiger med tiden.

Okey. Det lyder da nice nok... :)) Jeg ville dog tro at startlønnen var højere for et arbejde der kræver 5+ års uddannelse, men det er jo også fint nok. Den stiger jo også som du selv siger. Det er jo en af fordelene ved løn frem for SU.... Lønnen bliver hele tiden højere... :))

61

fredag, 22. august 2003, 19:53

Citeret

Originally posted by cla

Ja, jeg bryder mig ikke om bedrevidende unger... Det minder mig alt for meget om mig selv for 10 år siden. *G*.... he he :]

62

fredag, 22. august 2003, 19:54

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

Ja, jeg bryder mig ikke om bedrevidende unger... Det minder mig alt for meget om mig selv for 10 år siden. *G*.... he he :]

He he der kan man bare se.... :D

63

fredag, 22. august 2003, 19:56

Citeret

Originally posted by cla

Ja, skræmmende tanke, men hvad fanden.... Alle var vel lidt underlige da de var i puberteten. *G* :]

64

fredag, 22. august 2003, 19:58

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

Ja, skræmmende tanke, men hvad fanden.... Alle var vel lidt underlige da de var i puberteten. *G* :]

Det skræmmende er nok mere at vi så er et par stykker herinde som minde om dig? 8o (Det minder mig alt for meget om mig selv for 10 år siden)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (22.08.2003, 19:58)

65

fredag, 22. august 2003, 20:02

Citeret

Originally posted by cla
Det skræmmende er nok mere at vi så er et par stykker herinde som minde om dig? 8o (Det minder mig alt for meget om mig selv for 10 år siden)

... Øhh... Hvor gammel var du for 10 år siden ?... 5?

66

fredag, 22. august 2003, 20:03

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

... Øhh... Hvor gammel var du for 10 år siden ?... 5?

Var taget fra din post, men jeg burde vel have skrevet Quote så du kunne regne ud hva jeg mente ;)

67

fredag, 22. august 2003, 20:07

Citeret

Originally posted by cla
Var taget fra din post, men jeg burde vel have skrevet Quote så du kunne regne ud hva jeg mente ;)

Ja okey. Det andet ville også være skummelt....

Hey, så har du aldrig haft en 286/386/486´er eller hvad ?. Nostalgi. :)) .... Dog ikke brugbar i dag. Har dog stadig min trofaste PII-450. :))

68

fredag, 22. august 2003, 20:11

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

Ja okey. Det andet ville også være skummelt....

Hey, så har du aldrig haft en 286/386/486´er eller hvad ?. Nostalgi. :)) .... Dog ikke brugbar i dag. Har dog stadig min trofaste PII-450. :))

Vi har vist 1*286 + 2*486 processorer til at ligge herhjemme... (computere vi har rodet lidt med for sjov) Den første com vi havde her var en P 90 mhz, og siden har det været en P3 500 mhz, AMD 2000+, AMD 2600+ og 1700+ ....

69

fredag, 22. august 2003, 20:13

Citeret

Originally posted by cla
Vi har vist 1*286 + 2*486 processorer til at ligge herhjemme... (computere vi har rodet lidt med for sjov) Den første com vi havde her var en P 90 mhz, og siden har det været en P3 500 mhz, AMD 2000+, AMD 2600+ og 1700+ ....

Okey. Griner nok at du har haft sådan nogle gamle maskiner når du ikke er så gammel. Ikke fordi jeg er gammel... Er jo ikke et mosefund som nogen her inde... :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (22.08.2003, 20:13)

70

fredag, 22. august 2003, 20:16

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

Okey. Griner nok at du har haft sådan nogle gamle maskiner når du ikke er så gammel. Ikke fordi jeg er gammel... Er jo ikke et mosefund som nogen her inde... :))

De ældste (X86'erne) var jo også kun til at lege med, det er nogle vi har fået henadvejen... Men P 90'eren var jo noget der sparkede røv tilbage i '95 (tror jeg det var...)

71

fredag, 22. august 2003, 20:19

Citeret

Originally posted by cla
De ældste (X86'erne) var jo også kun til at lege med, det er nogle vi har fået henadvejen... Men P 90'eren var jo noget der sparkede røv tilbage i '95 (tror jeg det var...)

Jeps, ikke alt der er gammelt er ubrugeligt. Man kan jo godt finde på noget at bruge det til. Syntes altid det er godt med en backup-computer der kan gå på nettet osv når man piller ved sin "rigtige" computer. :))

72

fredag, 22. august 2003, 20:21

Citeret

Citeret

Originally posted by cla

Jeps, ikke alt der er gammelt er ubrugeligt. Man kan jo godt finde på noget at bruge det til. Syntes altid det er godt med en backup-computer der kan gå på nettet osv når man piller ved sin "rigtige" computer. :))

Lige nu har vi 5 computer online, min, min fars (han har 2), min søster og mine små brødre (de har det nu mest for sjov)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (22.08.2003, 20:22)

Thermaltake Commander FT Fan Controller

Hvis man har installeret et vildt custom vandloop i sin computer, kan det være ganske nyttigt at være i stand
Læs Mere

Logitech MX Master

Vi skal i denne test tage et kig på Logitechs nye flagskib af en mus ved navn MX Master. Der er tale om en mus
Læs Mere

Gigabyte Z170X-Gaming 7

Vi har denne gang vendt næsen mod Gigabyte, når vi endnu engang kaster os ud i en test af endnu et Z170 bundko
Læs Mere

be quiet! Dark Power Pro 1000 W PSU

Så er Tweak.dk tilbage med endnu en anmeldelse. Denne gang skal vi kigge på et kraftværk af en strømforsyning
Læs Mere

NZXT S340 Special Edition

Denne test vil for de fleste trofaste Tweak læsere virke lidt som et deja-vu, da vi skal kigge på et kabinet,
Læs Mere

Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma

Razers Blackwidow tastatur har vi flere gange haft forbi vores testbænk, men det er første gang, vi skal have
Læs Mere

MSI GTX 950 Gaming 2G OC

Tiden er kommet til, at vi skal vende blikket mod et entry level grafikkort i den mere prisvenlige ende af ska
Læs Mere

ASRock Z170 Extreme4

Det er nu blevet tiden til, at vi skal have kigget lillebroderen til det her på Tweak.dk for nyligt testede Z1
Læs Mere

Popcorn Time: Hollywood er selv skyld i vores popularitet

Hvis du bruger den i de langt de fleste tilfælde ulovlige streamingtjeneste Popcorn Time, så er du langt fra d
Læs Mere

Corsair præsenterer ny Bulldog stue-PC

Vi har før omtalt Corsairs nye stue-PC ved navn Bulldog, og nu er der landet en officiel pressemeddelelse om d
Læs Mere

Lørdagen på Twitch med TeamTweak

Endnu en dag er gået, og TeamTweak har vanen tro slået sig løs med timevis af streaming af både CS:GO, D3, H1Z
Læs Mere

Mand bygger LEGO kopi af ikonisk krigsskib

En skotsk fisker ved navn Jim McDonough er krigsskibs-entusiast, og han har netop lagt sidste hånd på et 3 år
Læs Mere

Stereo Studio drejer nøglen om

Selvom nyheden egentlig er et par dage gammel, så fortjener den stadig en portion opmærksomhed her på Tweak.dk
Læs Mere

ASUS teaser med nye ROG MATRIX grafikkort

Noget tyder på, at ASUS ikke vil lade MSI være alene om at præsentere nye GTX 980 Ti grafikkort. De har nemlig
Læs Mere

Få overblikket: Fredagen på Team Tweak

Team Tweak fortsætter i ekspresfart, og fredagen var ingen undtagelse. Vi havde gang i stort set alle vores st
Læs Mere

AOC præsenterer verdens vel nok billigste FreeSync-skærm

AOC er en særdeles velkendt producent af bl.a. skærme, og det er netop sådan en, vi i dag kan præsentere jer f
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.