Off Topic snak i Køb og Salg tråde

  • Pga. den stigende mængde off topic i køb og salg tråde er retningslinierne for køb og salg blevet opdateret. Dette betyder samtidig at bliver reglerne overtrådt gentagne gange vil det føre til advarsler der i den sidste ende skal føre til udelukkelse fra tweak.dk i kortere eller længere tid.


    Som der kan læses i denne tråd er retningslinierne blevet udvidet med følgende:



    Hvad må jeg sælge i Køb & Salg?


    Køb & Salg forummet er IKKE kun til salg af hardware og software. Det er beregnet til handel med alt mellem himmel og jord.



    Må jeg godt tilføje min mening, selvom jeg ikke er interesseret i produktet?


    Nej. Vi ser helst at trådene foregår så gnidningsfrit og succesfuldt som muligt, og det har ofte vist sig at det ender med flaming og uroligheder, når folk udtrykker sig kritisk over for salgsprisen eller andre ting, uden egentlig at være interesseret i selve produktet.


    Derfor: Skriv kun i en Køb-&-Salgstråd, hvis du er interesseret i produktet. Så kan du altid tage prisforhandlingerne derfra. ;)



    Men hvad hvis en bruger sælger noget til en uretfærdigt pris?


    Så er det køber- eller sælgers eget problem. Det er ganske enkelt op til den enkelte køber, selv at undersøge hvordan nypriserne er, så han/hun ikke bliver snydt.


    Hvis du alligevel føler at du er nødt til at udtrykke din kritiske holdning, til de priser der blivet handlet med, kan du ganske enkelt sende en PM (Privat Meddelelse) til sælgeren, eller eventuelle brugere der har vist interesse for handlen, og derved advare/informere dem.



    Hvad hvis jeg fornemmer at der foregår andre former for fusk i en tråd?


    Hvis du mener at en sælger ikke har rent mel i posen, og der foregår en form for lusk, bedes du bruge Rapport-knappen, for at informere en af de administratorer eller moderatorer der er ansat, til at holde styr på Tweak's forum.


    Rapport-knappen kendes sådan her: [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/report.gif]


    Alternativt kan du i stedet sende en PM til en af os. Du kan se under menupunktet TEAM hvem af os, der er online.

  • Jeg vil lige tilføje, at dette tiltag IKKE skyldes at vi ønsker at bestemme mest muligt over folk - Det handler i bund og grund om at folk her på Tweak skal have mulighed for at have en overskuelig og seriøs handel kørende, uden at det hele pludselig bliver spoleret af et par brugere der får lyst til at snakke om vind og vejr og alverdens andre emner.


    Det vil jo være utroligt synd for ham eller hende, der fx har et eller flere produkter til salg, som vedkommende gerne vil af med - Evt. hurtigst muligt!


    Og det handler for guds skyld heller ikke om at man ikke må have det sjovt på Tweak, for det ville være ALT for kedeligt! - Men hold det hellere i Off Topic, for det er jo faktisk en af sektionens primære formål. ;)


    Det samme gælder for folk der søger hjælp til et seriøst problem. Det er ikke sjovt at være dén person der sidder med en computer der hverken kan det ene eller det andet, fordi han eller hun måske har fået et virus-angreb - Og så der bare kommer en bruger som straks skriver "LoL ,, du stavr af lorT !!1" hvorefter det hele kører af sporet....


    Så ændrer det med tiden, Tweaks image udadtil, og så ender vi måske med at blive set som et useriøst og ubrugeligt forum, hvor man hverken kan få ordentlig hjælp eller købt/solgt det man ønsker.


    Vi håber fra Crewets side at I tager det til efterretning - og ikke bare ser det som et "gok i nødden". :9xo



    På forhånd tak! :rules:

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Må jeg godt tilføje min mening, selvom jeg ikke er interesseret i produktet?


    Nej. Vi ser helst at trådene foregår så gnidningsfrit og succesfuldt som muligt, og det har ofte vist sig at det ender med flaming og uroligheder, når folk udtrykker sig kritisk over for salgsprisen eller andre ting, uden egentlig at være interesseret i selve produktet.


    Derfor: Skriv kun i en Køb-&-Salgstråd, hvis du er interesseret i produktet. Så kan du altid tage prisforhandlingerne derfra. ;)


    Hvis man har en god mening som kan fremstå til sælgers behov:?


    Må man det?

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Hvis man har en god mening som kan fremstå til sælgers behov:?


    Må man det?


    Mener du ikke "Sælgers fordel" ? :)


    Det er næsten bedre at sende ham en PM så. :) Medmindre det er ekstremt vigtigt for ham at vide!


    Ser du: Hvis du skriver ét, så kommer der måske en bruger forbi, som læser det og han er uenig - derfor skriver han noget andet - Du svarer - En tredje kommer forbi, med en tredje mening - han svarer også! - og så kører toget, og det standser først ved "Station trådkaos". ;)


    Derfor hold det i private beskeder, så vidt det er muligt. :)


  • Self. til sælgers fordel mente jeg


    Men kan godt se at PM var smart, men det er ikke alle der læser deres PM, hvilket er et problem nogengange.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Self. til sælgers fordel mente jeg


    Men kan godt se at PM var smart, men det er ikke alle der læser deres PM, hvilket er et problem nogengange.


    Det har du ret i. Det er især nye brugere, der endnu ikke kender til PM-funktionen på Tweak. Og i så fald kan du jo give det en chance, og hvis han endnu ikke har læst din PM (Hold evt. øje under 'Message Tracking') efter en dag eller to, kan du skrive din oplysning i tråden. ;)


    Ang. de mere garvede medlemmer er det næsten deres eget ansvar at holde sig opdateret med hvad de modtager i deres PM-box. Hvis de ikke gør det - ja så er det altså bare synd. :)

  • Helt fine tiltag i 2 hønisser :D


    Håber inderligt at visse brugere vil undlade sådanne kommentarer i Køb & Salg trådene ( tænker på spec. 2 personer ).


    Godt gået Burger & Mikkel med de andre opdateringer der også er lavet. :9xo
    Håber så bare på at alle fra Crewet vil tage godt om de folk der ikke følger reglerne og ikke bare lader det stå til.


    / Henrik :cheers:


  • Du kan selv være en hønisse :crazyeyes:


    Mange tak for rosen. Det er lækkert ens arbejde bliver påskønnet, og så endda af en der selv har været hele møllen igennem :cheers:


    Jeg er nu sikker på, at resten af crewet også vil sikre folk overholder reglerne :clap:

  • Det lyder bare dejligt ;)


    Så slipper vi for at ende i Hol.dk, som vi næsten var ved med alt det off-topic i salgstråde.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Der er vist lidt flere der godt kunne trænge til at læse denne tråd igennem!


    Den har da været læst 185 gange... So far..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb