Hvilket Fritidsjob?

  • Kommer jo an på en del ting. Bl.a. alder, personlighed og færdigheder. :)


    Men der kan da nævnes:


    • Lagerarbejde
    • Piccolo
    • Kontormedarbejder
    • Indtaster
    • Weekend-postbud
    • Jordbær-plukker :))


    Hvis du er 18 kan du melde dig hos et vikarbureau, fx Manpower A/S, hvor jeg selv er, og arbejder med forskellige kontor-opgaver. :)


    Giver mellem 105-110 i timen.

  • Er der en del tråde om iforvejen, er der ikke?


    Lønnet arbejde:
    Arbejdsløs, lige stoppet som web-developer (150kr/t, eller performancelønning=meget mere)


    Fritids-ulønnet:
    HW-tester.


    Primær beskæftigelse:
    Starter på HA.alm efter ferien.


  • Han spørger om hvilke former for fritidsjobs der findes, som er relevante og mulige for ham - Ikke hvad du beskæftiger dig med eller hvilken skole du har søgt ind på. :$

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Han spørger om hvilke former for fritidsjobs der findes, som er relevante og mulige for ham - Ikke hvad du beskæftiger dig med eller hvilken skole du har søgt ind på. :$


    Aha, mig der misforstod formuleringen..


    Men:
    Picollo som du nævner, det plejer at give temlig godt og være meget sjovt, ellers, hvis du har en fritidsaktivitet, så prøv at undersøg hvorvidt der er mulighed for at kombinere den med erhverv.

  • Prøv i Bilka, der er sansynligvis en mulighed for at komme ind ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Originally posted by Slammand
    Prøv i Bilka, der er sansynligvis en mulighed for at komme ind ;)


    Som hvad?


    Vel ikke noget med handel/forretning? Som han jo nævner at han IKKE er interesseret i. ;)

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Hvilke fritidsjob er der?


    Det skal ikke indebærer:


    Forretning eller andet buiness
    Reklamer


    du kunne blive kassedame i netto eller et andet sted men alt hvad der har med lager er ulideligt i den her tid. varmen og sessonen eller er det kun mig der mærker det;) som service medarbejder i netto Ærøskøbing

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Som hvad?


    Vel ikke noget med handel/forretning? Som han jo nævner at han IKKE er interesseret i. ;)


    Regner med det er som service, da det normalt altid er der man starter som ungarbejder... Det ka dog ikke anbefales at blive service i lavpriskæder - man blir behandlet som lort


    Quote

    Originally posted by Slacker
    Køkkener osv. Mejerier er en mulighed, det søger jeg selv for tiden..


    Det ka KLART anbefales at søge ind i køkkener! Specielt små restauranter hvor ejeren arbejder i selve restauranten


    De er som regel altid villige til at ansætte en køkkenmedarbejder hvis man kan vise man har lidt mellem ørene og er selvstændig



    Jeg fik lov at få job i en restaurant i Dragør efter sommersæsonen var overstået i den tilhørende iskiosk og det var virkeligt lækre forhold

  • har du ren straffeattest og kørekort B så kunne postens ftenpakke afdeling i nærheden være et godt valg...arbejdsforhold er ganske ok......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Man bliver nu ikke behandlet som lort alle steder, så pas på med generaliseringen ;)


    Mange på alderen 14-15 år, bliver behandlet som møg, pga. deres lave alder og her snakker jeg om piger. Hvis jeg arbejde et sted hvor de gjorde det, så fik de satme igen, selvom man sikkert vil blive fyret efter det.

  • Tjaa.. Rengøringsfidus... Da kæresten gik i skole, var hun i hvert fald service-arbejder i HardWork.. Det var vidst ikke så slemt, og man tjener da mere end ingenting..


    -Ellers.. Som de andre forslår.. Piccolo/piccoline.. (Ved ikke hvor meget mand der er i dig :)) )

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Man bliver nu ikke behandlet som lort alle steder, så pas på med generaliseringen ;)



    Shooqer: Tjek avisen og se hvad der er ledigt.


    Hvis der ikk er tale om alle steder, så er det ihvertfald 90%... Men man ka self godt være heldig


    Men jo.. generelt så bliver man set på som en lille arbejdsdrone, der tøffer rundt og gør hva man siger - hva end det så er...


    Du tror det løgn de ting der foregår bag svingdørene i f.eks. Netto hvor jeg selv har arbejdet et halvt år

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Du tror det løgn de ting der foregår bag svingdørene i f.eks. Netto hvor jeg selv har arbejdet et halvt år


    Nu har jeg selv været ungarbejder i Fakta i over 3 år, og jeg havde faktisk en ret fed arbejdsplads, og blev bedre behandlet end folk i Føtex, Kvickly m.v.


    Det handler ligeså meget om at have styr på sine rettigheder, og være i stand til at kommunikere om problemerne på et fornuftigt plan.


    Klart der er mange der evt. har dårlige arbejdsforhold, men nok ikke ligefrem 90%. Desuden, hvis det virkelig er så slemt som du vil gøre det til, så står det de unge mennesker frit for at finde et andet job.


  • Det med at kende sine rettigheder gælder desværre ikk.. Så finder de bare en anden der ikke gider svare igen...


    Jeg beholdte også kun jobbet fordi jeg ikke kunne finde noget andet...



    3 måneder inden jeg blev 18 fik jeg også at vide at jeg sku sidde i kassen eller finde et andet job... Da jeg så fortalte dem at jeg ikk ville sidde i kassen blev de squ sure, men de ku jo ikk fyre mig...


    At jeg så blev rodet ind i noget bøvl gjorde at de ku fyre mig alligevel :boxed:



    Men det er da rart at høre Fakta behandler deres medarbejdere godt... Har faktisk hørt det om Fakta før...

  • Jeg har nu arbejdet i kvickly i lang tid, og jeg vil sige det er meget forskelligt hvordan det er. Nogle gange har man en lorte chef og andre gange har man en flink chef (ja, de skiftede sku chef et par gange mens jeg var der). Jeg endte dog med at stoppe efter at hørt på det fjols af en varehuschef en gang for meget.