Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

81

fredag, 30. juni 2006, 23:51

Citeret

Originally posted by mr. gamer
jeg betaller ikke noget for at bo hjemme, hvis jeg skulle det havde jeg flyttet på stedet. og havde aldrig snakket med mine forældre igen, det lyder hårdt men sådan havde jeg handlet. de har levet med omkostninger i 18 år.. så kan de vel holde et par år mere ud. kunne måske følge det hvis ens forældre ikke havde en særlig høj indkomst.. men ellers ikke. en af mine venner har en far som tjenner mindstelønnen og en mor som tjener mindre end man gør hvis man er på bistand. og han betaler ingenting for at bo hjemme...
jeg er ikke 18 endnu... men jeg VED at jeg ikke skal betale noget og at mine forældre stadig vil give mig tøj nogle gange.... kan ikke forstå hvis at ens forældres økonomi ikke kan køre rundt bare fordi de mIster børnepengene..

Det var da en forkvaklet indstilling at have. Det handler jo ikke nødvendigvis om at forældrene ikke har råd til det, men at børn ikke tager skade af at lære værdien af penge og at grundlæggende ting som tag over hovedet koster. Dette skulle de meget gerne have lært før de bliver 18 for når de bliver 18 så er de jo voksne.... teknisk set ihvertfald. Det kan aldrig skade at unge på 18 skal betale penge for at bo hjemme. Det ville de sku hvis de skulle bo et andet sted, så de kan jo lige så godt indse at det er på tide at blive bare lidt voksen og indordne sig under de normer der nu er. At mange forældre vælger at spare den "husleje" op som de får fra deres børn og så give dem pengene ved slutningen af den uddannelse som de nu er igang med, er jo bare lækkert nok for ungerne. Men uanset hvad, så burde man også tro at når de fleste kommer op omkring de 18 år, så ville de gøre lidt for at hjælpe husstanden økonomisk hvis de kan og ligesom tage deres del. En ting der jo hører med til at blive voksen.

Havde jeg en unge som dig, så havde han fået et spark i røven og så havde jeg brugt noget tid på at gennemtænke hvornår i løbet af de sidste 18 år jeg havde fejlet som forældre.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (30.06.2006, 23:51)

82

lørdag, 1. juli 2006, 00:35

Citeret

Originally posted by RAC

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by Firedog
ja, jeg tænkte det samme, er det køleskabe vi snakker om eller?? jeg sad faktisk og læste på at håbe på at man kunne finde ud af noget, da det kunne være fedt med en kold vand inde på værelset :)

Nu er der jo rent faktisk blevet svaret på hvor de kan købes. Det må dog ikke være rart at være så doven, at det er nødvendigt :crazyeyes:

Det er dumt at finde et oldnordisk køleskab, for de bruger simpelthen alt for meget strøm. Mit køleskab bruger nok noget der ligner 2/5 af min elregning, og det er en ret gammel model.

Har du lagt mærke til hvor meget offtopic fis der er blevet fyret af? :D

ja men han har jo fået svar på spørgsmålet og jo ingen der har haft noget imod det OT der er kommet ud af det.

og ja det ER sundt at flytte hjemmefra, men flyt ikke længere væk end du kan gå/cykle hjem til lidt gratis hjælp sidst på måneden...forældres holdning til en skifter også meget når man først ER flyttet....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

83

lørdag, 1. juli 2006, 00:41

Citeret

jeg betaller ikke noget for at bo hjemme, hvis jeg skulle det havde jeg flyttet på stedet. og havde aldrig snakket med mine forældre igen, det lyder hårdt men sådan havde jeg handlet. de har levet med omkostninger i 18 år.. så kan de vel holde et par år mere ud. kunne måske følge det hvis ens forældre ikke havde en særlig høj indkomst.. men ellers ikke. en af mine venner har en far som tjenner mindstelønnen og en mor som tjener mindre end man gør hvis man er på bistand. og han betaler ingenting for at bo hjemme...
jeg er ikke 18 endnu... men jeg VED at jeg ikke skal betale noget og at mine forældre stadig vil give mig tøj nogle gange.... kan ikke forstå hvis at ens forældres økonomi ikke kan køre rundt bare fordi de mIster børnepengene..

I så fald håber jeg da de gør det, og du flytter. For det trænger du vist til.
Og mht. til børnepengene og budgettet, så skal du nok ikke regne med at dine forældre (som de fleste andre) har ret mange flere penge til sig selv end du har. Slet ikke med unger der tuder hver gang de ikke får det de peger på. Og børnepenge er ingen formue.

Grillrotten: 100% enig.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (01.07.2006, 00:42)

84

lørdag, 1. juli 2006, 11:00

men det gør de heldigvis ikke...
og man kan da sagtens få en fornemelse for udgifter, osv. uden absolut at skulle betale til sine forældre....
syntes du at mine forældre har opdraget mig dårligt, fordi at jeg aldrig ville betale penge til dem imens jeg var under uddannelse ?
det er da tilgrin at sige det...

jeg håber aldrig du får børn, det ville da være synd. du bliver en af de der forældre som forbyder sine børn alt. og de får ingen penge før de har arbejdet, for de skal jo lære at man ikke får penge uden at have arbejdet... eller de får så de lige kan leve. men hvis de vil have luksus, så skal de arbejde for det... !?!

det er min holdning til tingene og jeg kan sgu sagtens forholde mig til penge uden at skulle give 50% af det jeg får, til mine forældre....

sommer og sol

85

lørdag, 1. juli 2006, 11:01

og undskyld Off Topic.. ;) håber det går

sommer og sol

86

lørdag, 1. juli 2006, 11:38

Citeret

og man kan da sagtens få en fornemelse for udgifter, osv. uden absolut at skulle betale til sine forældre....
syntes du at mine forældre har opdraget mig dårligt, fordi at jeg aldrig ville betale penge til dem imens jeg var under uddannelse ?

jeg håber aldrig du får børn, det ville da være synd. du bliver en af de der forældre som forbyder sine børn alt. og de får ingen penge før de har arbejdet, for de skal jo lære at man ikke får penge uden at have arbejdet... eller de får så de lige kan leve. men hvis de vil have luksus, så skal de arbejde for det... !?!

det er min holdning til tingene og jeg kan sgu sagtens forholde mig til penge uden at skulle give 50% af det jeg får, til mine forældre....

Og det er måske mere rigtigt at give børnene alt de peger på? Med lidt sund fornuft kan man godt se rundt omkring, at det går overhovedet ikke. Dertil får børnene stadig en masse igennem føde, et tag overhovedet osv. Man behøver ikke røvforkæle sine børn.

Men du lyder et eller andet sted utaknemmelig overfor dine forældre, eftersom du egenltig ikke gider give dem noget igen.

87

lørdag, 1. juli 2006, 15:24

Citeret

Nej det er at tage det til en yderlighed. Men du lyder efter min mening meget utaknemmelig for hvad de egentlig gør og har gjort for dig gennem årene. Jeg havde ihvertfald ingen problemer med at skulle give noget igen.

Og ja, jeg mener det er ret i orden at lade børnene arbejde selv, hvis de vil have penge til forbrug. Det var tilfældet ved mig, og det er jeg glad for den dag idag.

Du opfatter det at de forsørger dig efter du er fyldt 18 som en ret, ikke et privilegie, det er dér den er gal.

88

lørdag, 1. juli 2006, 15:29

hvis det bare gælder om for ens forældre og få ens børn "væk" så hurtigt så muligt så syntes jeg ikke at man har "fortjent" at få børn.....

sommer og sol

89

lørdag, 1. juli 2006, 15:33

syntes heller ikke ens forældre har fortjent at få børn hvis de syntes de skal have noget "igen"

sommer og sol

90

lørdag, 1. juli 2006, 15:33

Citeret

hvis det bare gælder om for ens forældre og få ens børn "væk" så hurtigt så muligt så syntes jeg ikke at man har "fortjent" at få børn.....

Det har der vidst ikke været snak om ;) I hvertfald kun yderst kort.

91

lørdag, 1. juli 2006, 16:48

Hmm - i har sgu fået meget sjov ud af en tråd omkring et køleskab! Fortsæt bare for min skyld, jeg har udset mig et. :crazyeyes:

92

søndag, 2. juli 2006, 12:21

hva for'en et ? :P

sommer og sol

93

søndag, 2. juli 2006, 13:08

Sådan en køletaske ala den Fragman nævnte, har jo ikke brug for mere. Det skal bare kunne holde tingene kolde.

94

søndag, 2. juli 2006, 13:17

Citeret

Originally posted by Brition
Hmm - i har sgu fået meget sjov ud af en tråd omkring et køleskab! Fortsæt bare for min skyld, jeg har udset mig et. :crazyeyes:

hehe ja den her er vist kommet lidt langt ud nu :)

Lidt til OT delen hehe

Men det er vist "sundt" for nogle folk her inde at snakke lidt om det.... har flere gange tænkt "Kom og og lav noget...."

Jeg har selv boet gratis hjemme i mange år, men skulle jeg bruge penge måtte jeg sgu selv ud og tjene dem (og den gamle er bestemt ikke fattig i at han har egen forretning med 10 ansatte). Det tager man bestemt ikke skade af. SUen rækker ikke altid langt, men med et deltids arbejde ved siden af går det meste meget nemt. Den tendens med at nogle forældre forkæler deres børn så meget at de får alt hvad de peger på, skal nok fucked de børn op senere i livet når de skal ud i den virkelige verden.
Jeg er meget glad for den opdragelse jeg har fået, da man hvis man gerne vil have noget må man sgu yde/lide lidt for det med arbejde.

Der er mange forældre der taler med sine børn om at flytte når de bliver 18, det kan ses som meget hårdt at "smide" folk ud på den måde, men det er i forældrenes gode indsigt at gøre det, jo tidligere man virkelig oplever verden jo bedre.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Seneste tests og artikler

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere

0

NZXT H440 - Special Edition

Du husker måske, da vi kiggede
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Telltale Games udvikler Minecraft Story Mode

Spilproducenten Telltale Games
Læs Mere

0

Nintendo arbejder på ny konsol

Nintendo er efter sigende på v
Læs Mere

0

Cadillac CT6 tager streaming bagspejl i brug

Sammen med kamera, der streame
Læs Mere

0

Samsung Galaxy S6 dukket op flere steder

Den nye Samsung Galaxy S6 er d
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.