Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

onsdag, 28. juni 2006, 23:53

Nååh jah det var køleskabe vi snakker om, ligesom kungfu'isen siger.

Prøv at kigge på genbrug er altid sådan nogle små oldgamle minikølere.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

62

torsdag, 29. juni 2006, 00:06

Citeret

Originally posted by RAC
Nååh jah det var køleskabe vi snakker om, ligesom kungfu'isen siger.

Prøv at kigge på genbrug er altid sådan nogle små oldgamle minikølere.

ja, jeg tænkte det samme, er det køleskabe vi snakker om eller?? jeg sad faktisk og læste på at håbe på at man kunne finde ud af noget, da det kunne være fedt med en kold vand inde på værelset :)

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
Mainboard: Asus X38
RAM: 2x CellShock V² 2GB Kit, DDR-800, 4-4-4-12
GFX: MSI GeForce 560 TI HAWK, 1GB, PCI-E
Monitor: SyncMaster 226CW

www.kazi-networks.com (Webhosting!)
www.donkeysound.dk (Donkey Sound)

63

torsdag, 29. juni 2006, 00:11

Citeret

Originally posted by Firedog
ja, jeg tænkte det samme, er det køleskabe vi snakker om eller?? jeg sad faktisk og læste på at håbe på at man kunne finde ud af noget, da det kunne være fedt med en kold vand inde på værelset :)

Nu er der jo rent faktisk blevet svaret på hvor de kan købes. Det må dog ikke være rart at være så doven, at det er nødvendigt :crazyeyes:

Det er dumt at finde et oldnordisk køleskab, for de bruger simpelthen alt for meget strøm. Mit køleskab bruger nok noget der ligner 2/5 af min elregning, og det er en ret gammel model.

64

torsdag, 29. juni 2006, 00:32

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Nu er der jo rent faktisk blevet svaret på hvor de kan købes. Det må dog ikke være rart at være så doven, at det er nødvendigt :crazyeyes:

Det er dumt at finde et oldnordisk køleskab, for de bruger simpelthen alt for meget strøm. Mit køleskab bruger nok noget der ligner 2/5 af min elregning, og det er en ret gammel model.

yep i know :) har selv haft en gammel sag..

men altså jeg tænkte mere på det eneste der er blevet nævnt er carlsberg og tuborg, men der kan ikke ligge en 1½ :D hehe laver cola ikke nogle? :)

65

torsdag, 29. juni 2006, 02:20

en alm køleboks med 12v/220v udtag har normalt plads til 6 1½l mener jeg det er....skulle være rigeligt...og de koster 200 kr i kvickly.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

66

torsdag, 29. juni 2006, 06:13

Citeret

men altså jeg tænkte mere på det eneste der er blevet nævnt er carlsberg og tuborg, men der kan ikke ligge en 1½ :D hehe laver cola ikke nogle? :)

Det er så IKKE de eneste der er blevet nævnt. Jeg startede bl.a. ud med at informere omkring, at Harald Nyborg sælger nogen. Og jo, Coca Cola har i hvert fald tidligere lavet nogen, men de er sikkert ikke ligefrem de billigste.

67

torsdag, 29. juni 2006, 08:28

Citeret

Citeret

Det er så IKKE de eneste der er blevet nævnt. Jeg startede bl.a. ud med at informere omkring, at Harald Nyborg sælger nogen. Og jo, Coca Cola har i hvert fald tidligere lavet nogen, men de er sikkert ikke ligefrem de billigste.

men var der ikke tale om den haral nyborg ikke var stor nok til en 1½ cola??
men jeg har været inde på Coca Cola og intet kan finde omkring sådan et køleskab :)

68

torsdag, 29. juni 2006, 08:33

Citeret

men jeg har været inde på Coca Cola og intet kan finde omkring sådan et køleskab :)

Nej. Hvad med at læse første side af tråden igen? ;)

69

torsdag, 29. juni 2006, 08:41

Citeret

Citeret

Nej. Hvad med at læse første side af tråden igen? ;)

haha.. jeg tror jeg var træt i går.. hehe nå men tak :) hehe

70

fredag, 30. juni 2006, 10:39

hvad skal du bruge din SU til hvis det ikk er til at have det godt.... ?..
jeg piver ikke over telefon regningen hvordan har du fået den ide ?
jeg skriver bare hvad det ca. koster..... og grunden til SU'en er som fragtman også siger så man ikke behøver at arbejde, måske skal du ikke have nyt tøj hver måned.... men du får ikke meget tøj, sko, jakker osv. for 500 - 1000 kr. eller det gør du hvis du køber det i Røde kors...

og det der med cacoen var et ex. måske vil man ikke spise madpakke hver dag...
og isiger at det er ikk det jeres penge skal bruges på... Jeg ved ikke om i nogensinde har fået SU ? men hvis i har hvad brugte i så jeres til ?

sommer og sol

71

fredag, 30. juni 2006, 10:58

Citeret

Originally posted by mr. gamer
jeg skriver bare hvad det ca. koster..... og grunden til SU'en er som fragtman også siger så man ikke behøver at arbejde, måske skal du ikke have nyt tøj hver måned.... men du får ikke meget tøj, sko, jakker osv. for 500 - 1000 kr. eller det gør du hvis du køber det i Røde kors...

og isiger at det er ikk det jeres penge skal bruges på... Jeg ved ikke om i nogensinde har fået SU ? men hvis i har hvad brugte i så jeres til ?

Personligt bruger jeg min SU på følgende:

Husleje inkl. vand, varme og strøm
Transport, så jeg kan komme i skole
Internet, så jeg kan passe min uddannelse
Bøger, og der er SU'en ikke engang nok
Forsikring
Og det der så evt. er tilbage går til mad

Hvis jeg vil overleve, er jeg nødt til at arbejde ved siden af. Det er så også det arbejde der bl.a. giver mig råd til at spise andet end pasta og havregryn, at have min mobiltelefon, købe alle de bøger jeg rent faktisk skal bruge, og så en meget lille smule på sociale aktiviteter - mine venner kræver heldigvis ikke, at vi bruger en masse penge sammen. Tøj køber jeg ikke ret ofte selv, men ønsker mig det til jul, fødselsdag m.v.

72

fredag, 30. juni 2006, 11:14

Citeret

Jeg brugte hovedsageligt min SU til husleje, telefonregning, transport og mad. Havde et arbejde ved siden af et par aftener om ugen, der gav nok til at jeg også havde penge til tøj, byture osv.

73

fredag, 30. juni 2006, 11:30

Bruger også min SU til de nævnte omkostninger, som både Burger og Carlsen nævner. Det er vel også hovedformålet med en SU, at den skal dække sådanne omkostninger?

Du kan få meget tøj for 500-1000 kr., hvis du bare gider shoppe tilbud. Hvor svært kan det lige være at holde øje med, når en butik som eksempelvis Jack&Jones har tilbud. Desuden kan man ofte få 2 par jeans til 500 kr. hos Jack&Jones. sådanne 2 par rækker vel til mange måneder? Kort sagt, man behøver ikke absolut gå i tøj af mærket Diesel, Nike, Gabba, Puma, etc.

Tja, jeg kan bare undrer mig kræftigt over den mentalitet man har, når man mener SU også skal dække ens luksusgoder 8o

Ja, på visse uddannelsen kan det måske være svært også at have et job ved siden af, da uddannelsen kræver megen af ens fritid. Men alligevel kan et lille job måske nok klemmes ind i weekenden eller om aften? En 8 timer i ugen gør en god forskel.

Jah, ellers er der muligheden med SU-lån, hvis man ikke vil lette sin røv.

74

fredag, 30. juni 2006, 11:41

Dengang jeg boede hjemme og fik 1300 i su brugte jeg den på byture og sådan noget, men jeg betalte også 1k om måneden for at bo hjemme...

Det var self også kun fordi jeg tjente gode penge ved siden af, ellers sku jeg kun betale 500... Fatter ikk du ka tude over at betale 500 kr om måneden ud af din su - teknisk set kan dine forældre smide dig på gaden nu hvis de har lyst - du skal squ være glad for de stadig gider have dig hjemme i det mindste

75

fredag, 30. juni 2006, 21:35

hvis de gør det så får han jo flere penge.....

76

fredag, 30. juni 2006, 21:39

Citeret

Originally posted by Fragman
hvis de gør det så får han jo flere penge.....

Hvis de smider ham ud? 8o

Har du røget et eller andet eller har du bare ikk læst noget af det vi har skrevet?

77

fredag, 30. juni 2006, 21:57

næh..men smider de ham ud så dropper han formodentligt også ud af studierne og må gå på dagpenge/bistand indtil han finder andet....og det giver mere.

og gør han ikke det så får han vel udeboende status og dermed mere i SU...og der ER måder at holde udgifterne ned på når man er på su...de er bare ikke særlig sjove.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fragman" (30.06.2006, 21:58)

78

fredag, 30. juni 2006, 23:11

jeg betaller ikke noget for at bo hjemme, hvis jeg skulle det havde jeg flyttet på stedet. og havde aldrig snakket med mine forældre igen, det lyder hårdt men sådan havde jeg handlet. de har levet med omkostninger i 18 år.. så kan de vel holde et par år mere ud. kunne måske følge det hvis ens forældre ikke havde en særlig høj indkomst.. men ellers ikke. en af mine venner har en far som tjenner mindstelønnen og en mor som tjener mindre end man gør hvis man er på bistand. og han betaler ingenting for at bo hjemme...
jeg er ikke 18 endnu... men jeg VED at jeg ikke skal betale noget og at mine forældre stadig vil give mig tøj nogle gange.... kan ikke forstå hvis at ens forældres økonomi ikke kan køre rundt bare fordi de mIster børnepengene..

sommer og sol

79

fredag, 30. juni 2006, 23:19

Citeret

jeg betaller ikke noget for at bo hjemme, hvis jeg skulle det havde jeg flyttet på stedet. og havde aldrig snakket med mine forældre igen, det lyder hårdt men sådan havde jeg handlet. de har levet med omkostninger i 18 år.. så kan de vel holde et par år mere ud. kunne måske følge det hvis ens forældre ikke havde en særlig høj indkomst.. men ellers ikke. en af mine venner har en far som tjenner mindstelønnen og en mor som tjener mindre end man gør hvis man er på bistand. og han betaler ingenting for at bo hjemme...
jeg er ikke 18 endnu... men jeg VED at jeg ikke skal betale noget og at mine forældre stadig vil give mig tøj nogle gange.... kan ikke forstå hvis at ens forældres økonomi ikke kan køre rundt bare fordi de mIster børnepengene..

Du får det til at lyde som noget frygteligt. 8o

Det er meget muligt deres økonomi sagtens kan køre rundt selvom man ikke betaler lidt penge for at bo hjemme. Derimod kan man også vælge at se det anderledes. De har betalt i så mange år for dit og dat, så skader det vel heller ikke at betale lidt igen? Og igen, man får samtidig en smag på det, at have omkostninger.

80

fredag, 30. juni 2006, 23:46

Citeret

Citeret

Har du lagt mærke til hvor meget offtopic fis der er blevet fyret af? :D

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "RAC" (30.06.2006, 23:47)

Seneste tests og artikler

8

MSI Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

1

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Her er alt du skal vide om den nye iPhone 6 og iOS 8

Tim Cook og resten af Apple-ko
Læs Mere

0

Earth Defense Force kommer til Playstation 4

En Playstation 4 version af de
Læs Mere

0

ASUS er klar med Strix GTX 970 og Strix GTX 980 grafikkortene

ASUS har lanceret deres to Str
Læs Mere

0

Ny GeForce 344.11 WHQL driver

Sammen med lanceringen af de n
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.