Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

lørdag, 24. juni 2006, 12:35

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by Shak
mmm men grunden til man begyndte og fejrer det, med bål osv. var netop for og "at holde alt ondt - hekse og onde magter væk" fra netop den dag :roller:

At heksebrændinger først kommer til i 1200 tallet, laver ikke om på jeg synes det er en bizar dag og "fejrer".

Det er der så delte meninger om.

Den sidste heks blev brændt i DK i 1693, hvorfor så fokusere på det, og ikke på det positive? Jeg har svært ved at se det bizare i det, men vi er jo alle forskellige - heldigvis for det - og det skyldes nok, at jeg er mere til den positive side af sagen end den negative.

Og selvom du ikke fejrer Skt. Hans, så håber jeg da, at du havde en god aften :)

"sidste officielle heksebrænding" ja...men så sent som i 1722 blev der stadig brandt hekse i dk.

og i slutningen af 1800 tallet var man dog gået væk fra afbrændninger, men er dog beretninger om at "hekse" stadig blev hængt.

Jo tak jeg havde en fantastisk aften, det var jo herlig vejr ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.