Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 23. juni 2006, 15:38

Skal i byen og drikke hjernen ud inden studenterkørsel i morgen - havde glemt at det var sankt hans, plejer nogle gange at tage på stranden og se ldit bål

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

22

fredag, 23. juni 2006, 15:46

Regner med at smide en ramme kolde bag på Maxi'en og så køre ned på havnen et smut.. Skal da ihvertfald lige se bålet :D

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

23

fredag, 23. juni 2006, 15:57

Citeret

Originally posted by Han$en
Regner med at smide en ramme kolde bag på Maxi'en og så køre ned på havnen et smut.. Skal da ihvertfald lige se bålet :D

Haha :)) Så er der Puch Maxi showdown blandt byens bøller :P

24

fredag, 23. juni 2006, 16:12

Jeg skal spise hos en veninde som sædvanlig, være blabbet, på stranden for at se bål, være mere blabbet og så i byen til i morgen.

- Trine, hende den fine

25

fredag, 23. juni 2006, 16:25

Nej desværre skal jeg på arbejde!

Ellers skulle jeg da have været til bål med :drink: og det hele :(

26

fredag, 23. juni 2006, 16:49

Citeret

Originally posted by Marquis

Citeret

Originally posted by Han$en

Haha :)) Så er der Puch Maxi showdown blandt byens bøller :P

Ja fandme ja :D

Vi er 4 der altid spiller bredskuldret på vores Maxi'er 8)

Min er den hurtigste med en topfart på helt op til 65km/t i vindstille vejr :))

Men jeg har til gengæld også det svageste optræk..

Vi har forresten skrevet Team Maxi på tanken :)) :finger:

Intet system pt.

27

fredag, 23. juni 2006, 16:51

Citeret

Originally posted by Icemann
Jeg skal da også fejre dagen i dag, hvorfor kan ses i forum oversigten. :cheers:

Go' Sankt Hans til jer alle. :dance:

Tillykke med de 31 :cheers:

Så varer det jo ikke mange år før du kan kalde dig en voksen mand :))

Intet system pt.

28

fredag, 23. juni 2006, 18:23

Havde mest regne med at fejre Togos sejr over Frankrig i aften, og så pakke lidt til roskilde festival ;)

29

fredag, 23. juni 2006, 20:15

Tager til USA i morgen, så skal ingen steder i aften, bare slappe af.

Men god Sankt Hans til alle.

30

fredag, 23. juni 2006, 22:29

Er lige kommet hjem (til de gamle) efter en tur nede i Danfoss Universe og se lidt. Fik taget et par billeder af bålet + nogen fra en "koncert" med klodshans i en ret fed version :D De bliver lagt op søndag aften, er ikke hjemme før der :(

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

31

fredag, 23. juni 2006, 23:33

Jeg har været på arbejde ved siden af Skt. Hans bålet på Herning Torv siden omkring klokken 19.

Skulle "hygge" mig med at passe hoppeborg for Kulturellen der bl.a. har været med til at arrangere Skt. Hans. Fik heldigvis også hørt noget godt musik i form af Claus og Morten aka Duo'en, Hernings verdenskendte landsbytosser der, ifølge dem selv, kan alle gode sange i verden. De var btw. med i Scenen er din tidligere på året, hvis nogen så det.

32

lørdag, 24. juni 2006, 04:43

Er lige kommet hjem inde fra Stengade - ikke så mange mennesker som jeg havde håbet men det var fedt- skal op om 4 timer til dimmision og studenterkørsle wee

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

33

lørdag, 24. juni 2006, 09:37

Ved godt at selve traditionen går længere tilbage end "hekse afbrændinger", og bålet på denne dag primært blev lavet for og holde "onde kræfter og ånder" væk. men at uskyldige kvinder (og mænd) fra ca. 1200 tallet helt frem til 1900 tallet faktisk, blev brændt levende, synes jeg er noget underlig noget og fejre.

Her i byen er denne aften bare en undskyldning for og hælde noget alkohol indebors.

PS. Nej jeg fejrer ikke sankt hans.

34

lørdag, 24. juni 2006, 11:44

Citeret

Originally posted by Shak
Ved godt at selve traditionen går længere tilbage end "hekse afbrændinger", og bålet på denne dag primært blev lavet for og holde "onde kræfter og ånder" væk. men at uskyldige kvinder (og mænd) fra ca. 1200 tallet helt frem til 1900 tallet faktisk, blev brændt levende, synes jeg er noget underlig noget og fejre.

Her i byen er denne aften bare en undskyldning for og hælde noget alkohol indebors.

Den rigtige grund til at holde Skt. Hans, og ikke afbrænding af uskyldige kvinder og mænd, er i hvert fald hvad der var temaet i båltalen hvor jeg var.

Jeg ser absolut intet forkert i at fejre den danske midsommer, om man gør det ved at samles om bålet, eller lave noget andet er kompelt ligegyldigt, det er en del af den danske tradition, også selvom den er krydret med traditioner fra andre steder i verden.

35

lørdag, 24. juni 2006, 12:06

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Den rigtige grund til at holde Skt. Hans, og ikke afbrænding af uskyldige kvinder og mænd, er i hvert fald hvad der var temaet i båltalen hvor jeg var.

Jeg ser absolut intet forkert i at fejre den danske midsommer, om man gør det ved at samles om bålet, eller lave noget andet er kompelt ligegyldigt, det er en del af den danske tradition, også selvom den er krydret med traditioner fra andre steder i verden.

Læs hva jeg skriver!

36

lørdag, 24. juni 2006, 12:13

Citeret

Læs hva jeg skriver!

Det gør jeg også, men hvis du ikke ta'r resten af min sætning med (er i hvert fald hvad der var temaet i båltalen hvor jeg var) så giver det du har markeret med fed ikke mening.

Det var ligesom for at slå fast, at Skt. Hans er hvad man gør det til. Hvis man vælger at fokusere på de dårlige sider som der eksisterer ved alle ting, så er det jo naturligt man ikke vil fejre det, men man kan jo også vælge at fokusere på de positive sider ;)

37

lørdag, 24. juni 2006, 12:17

Citeret

Citeret

Læs hva jeg skriver!

Det gør jeg også, men hvis du ikke ta'r resten af min sætning med (er i hvert fald hvad der var temaet i båltalen hvor jeg var) så giver det du har markeret med fed ikke mening.

Det var ligesom for at slå fast, at Skt. Hans er hvad man gør det til. Hvis man vælger at fokusere på de dårlige sider som der eksisterer ved alle ting, så er det jo naturligt man ikke vil fejre det, men man kan jo også vælge at fokusere på de positive sider ;)

Som jeg skrev i min først post, er jeg godt klar over sankt hans går længere tilbage end heksebrændinger.

Bare synd det oprindlig er baseret på en gang lalle overtro.

38

lørdag, 24. juni 2006, 12:21

Citeret

Det vil jeg så ikke sige det er.

Skt. Hans aften er et udtryk for den danske midsommer. Det er blevet fejret lige siden Odin og Tor, og da kristendommen blev indført, så fortsatte festlighederne.

Skt. Hans er det danske helgennavn for Johannes Døberen, som blev født præcis et halvt år før Jesus (ifølge Lukas Evangeliet, mener jeg). Imellem år 1000 og 1536 blev Skt. Hans fejret d. 24 juni, men man begyndte festlighederne aftenen før, og det er en af grundene til, at Skt. Hans i dag er d. 23 juni.

39

lørdag, 24. juni 2006, 12:25

Citeret

Citeret

Det vil jeg så ikke sige det er.

Skt. Hans aften er et udtryk for den danske midsommer. Det er blevet fejret lige siden Odin og Tor, og da kristendommen blev indført, så fortsatte festlighederne.

Skt. Hans er det danske helgennavn for Johannes Døberen, som blev født præcis et halvt år før Jesus (ifølge Lukas Evangeliet, mener jeg). Imellem år 1000 og 1536 blev Skt. Hans fejret d. 24 juni, men man begyndte festlighederne aftenen før, og det er en af grundene til, at Skt. Hans i dag er d. 23 juni.

mmm men grunden til man begyndte og fejrer det, med bål osv. var netop for og "at holde alt ondt - hekse og onde magter væk" fra netop den dag :roller:

At heksebrændinger først kommer til i 1200 tallet, laver ikke om på jeg synes det er en bizar dag og "fejrer".

Men sårn ser folk jo heldigvis forskelligt på det...

40

lørdag, 24. juni 2006, 12:31

Citeret

mmm men grunden til man begyndte og fejrer det, med bål osv. var netop for og "at holde alt ondt - hekse og onde magter væk" fra netop den dag :roller:

At heksebrændinger først kommer til i 1200 tallet, laver ikke om på jeg synes det er en bizar dag og "fejrer".

Det er der så delte meninger om.

Den sidste heks blev brændt i DK i 1693, hvorfor så fokusere på det, og ikke på det positive? Jeg har svært ved at se det bizare i det, men vi er jo alle forskellige - heldigvis for det - og det skyldes nok, at jeg er mere til den positive side af sagen end den negative.

Og selvom du ikke fejrer Skt. Hans, så håber jeg da, at du havde en god aften :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.