Inno3D 7900 GT RMA Prob

  • Ja, jeg har lige fået en meget dårlig nyhed.


    Landet ligger sådan at jeg købte et 7900 GT. Som I nok ved er der problemer med dem. Mit crashede totalt efter et loop i 3dMark eller 20 min. 3d spil etc etc. Når man så kom ud i 2d, blinkede og dyttede det helt vildt.


    Jeg sendte det derfor til RMA, og her idag får jeg så at vide at De virker perfekt, og nu skal jeg betale 400,- kr.


    Hvad ****** er det for noget **** ?!?!


    Hvad skal jeg nu stille op? Jeg havde testet det i flere pc'ere og samme ting skete igen igen.


    Nogle idéer?


    Jeg er ret pissed lige nu, ikke nok med jeg er helt flad og dårligt nok har 400,- på lommen, så står jeg med et gfx der ikke virker.

    Gigabyte GA-P35-DS3
    Core 2 Quad Q6600 G0 Xigmatek @ 3,2 ghz
    G.Skill PC6400 CL 4-4-4-12
    Raptor 10k rpm 74 gb
    320 GB Western Digital
    8800 GTS @ 800/1800/2100
    Antec P182 m. 2x Yate Loon 2x Zalman ZF3
    Corsair 620w HX

  • Må man spørge hvem forhandleren er...?

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Kør penge kortet igennem :D og hvis lortet ikk virker så send et billede til dem hvor det går helt i lort. på et eller andet tids punkt må de sku da finde ud af det ikk virker ?

  • Ups, det glemte jeg at skrive.


    Det er shg.dk og De er da nok de værste hundehandlere der findes. Ikke nok med at dem der tager telefonen er mindre retarede, så forstår De vist ikke at teste et gfx ordenligt. (no offence)


    Men jeg vil da lige prøve at ringe igen og høre hvad der sker.

    Gigabyte GA-P35-DS3
    Core 2 Quad Q6600 G0 Xigmatek @ 3,2 ghz
    G.Skill PC6400 CL 4-4-4-12
    Raptor 10k rpm 74 gb
    320 GB Western Digital
    8800 GTS @ 800/1800/2100
    Antec P182 m. 2x Yate Loon 2x Zalman ZF3
    Corsair 620w HX

    Rettet en gang, sidst af SpRite ().

  • Det er trælst m8, jeg har selv ringet til shg for ikke ret lang tid siden, og ja de er mega uhøflige og fatter ingen ting, jeg er så begyndt at købe ved expressdelivery, og de yder rigtig god service. Jeg ved desvære ikke hvad du skal gøre, jeg kunne eventuelt ringe til dem, hvis du ikke kan få dem til at fatte det, så skal jeg spørge dem, hvordan de har testet kortet osv...

  • har før handlet med shg.dk, men de er sq blevet mere og mere latterlige.. handler faktisk aldrig der mere

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    har før handlet med shg.dk, men de er sq blevet mere og mere latterlige.. handler faktisk aldrig der mere


    Fuldstændig enig :9xo


    (EDIT)


    Har lige snakket med SHG, ang. hvordan de tester kortet...


    De køre diverse, bench i flere timer, og tjekker hvor varmt kortet bliver, og hvis der ikke er fejl, så sender de det tilbage, og kræver 400kr af kunden, syntes selv det er lidt for plat, men hvad fanden, sagde så til ham at jeg kender flere der har haft problemer med det kort ink. mig selv, og det var specielt F.E.A.R folk havde problmer med, men han sagde at de ikke kunne teste diverse spil, og hvis det kun var et spil det var galt med, mente de at der var en fejl mellem spillet og gfx'et, og så opkræver de stadigvæk 400kr. Godt jeg ikke handler ved dem mere.

  • citat


    "hvis kortet er under 2år gammelt og du kan fremlægge bevis for at det ikke virker i form af billeder så har du retten på din side og hvis ikke de kan lokalisere problemet på eget værksted eller eller alternativ værksted så har du krav på et nyt kort"


    sådan lød det sidst jeg snakkede med Forbruger Rådet


    ps.fik forresten et nyt gfx også ved shg.dk

    kvinder........ de er ikke andet end sorger og udgifter.... sorry burger


    system:
    Intel core 2 E6850
    MOBO: gigabyte ga-n650sli-ds4
    RAM: 2*2 gb mushkin ddr2
    GFX: 2x nvidia 8800 gt

    Rettet en gang, sidst af zizo ().

  • bare for at svine shg lidt mere til.
    Midt MSI A8N SLI FI kunne ikke engang læse fra harddisken (ide) og jeg testede med flere typer harddiske og så siger gudhjælpemig at den fungerer fint.
    Jeg har svært ved at tro på de gider teste efter hvad problemet er.


    Godt jeg havde 14 dages returret i hånden, der klager de i det mindste slet ikke :)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • SHG,,, er så fuckt op,,, det plejer de slet ikke at være, godt man selv kan vælge hvor man vil handle, og så har de hellere ikke ret meget forskelligt,,, de har dov fået DFi, men stadigvæk ikke de ny'er modeller.

  • Jeg får kortet igen imorgen, jeg regner med at betale det der skal betales, og så gå igang med at teste kortet igen.


    Derefter tager jeg kontakt til forbrugerådet eller lign. hvis der stadig er problemer med det.

    Gigabyte GA-P35-DS3
    Core 2 Quad Q6600 G0 Xigmatek @ 3,2 ghz
    G.Skill PC6400 CL 4-4-4-12
    Raptor 10k rpm 74 gb
    320 GB Western Digital
    8800 GTS @ 800/1800/2100
    Antec P182 m. 2x Yate Loon 2x Zalman ZF3
    Corsair 620w HX

  • Har man ikke 14 dages returret?


    Har kun oplevet god service ved midtdata, men andre har sikkert modsat.


    Jeg havde et problem med et 1 år gammelt Leadtek 6800 GT AGP, som kostede i ny stand ca. 3000 kr. Fra min vinkel var kortet fuldstændig dødt der kom intet i respons i de adskillige pc'er som jeg havde testet det i, ringede til midtdata og hørte om jeg kunne få det repareret. De gav mig ret i at det nok var dødt, og at jeg bare skulle sende det ind og ville få et nyt magen til.


    Jeg tænkte fair nok, og sendte det ind. Gik en uge uden svar, så tænkte jeg at jeg nok lige ville ringe ind. De sagde så at de ikke havde et kort magen til men et 7800 GS ikke ville være tilfredsstillende, jeg tænkte fair nok og accepterede.
    Så undersøgte jeg lige sagen nærmere og tænkte køber da bare et nyt bundkort med PCI-E så jeg ringede til dem igen og hørte om det var muligt at få et XFX 7900 GT XT da det lå indenfor 3000 kroners rammen, de sagde fair nok, og vupti splynter nit XFX 7900 GT Xtreme Edition lå i postkassen.


    Ville lige nævne det når vi nu snakker om god RMA.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by XmuZz


    De var jo nok gået,,, ellers havde han jo nok sendt det tilbage på de 14 dages returret :9xo


    Kunne jo være at manden ikke vidste det, SHG har ingen forpligtelse til at nævne det.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    Hvis det er inden for de seks måneder går den med de 400 kr. ikke da det så er op til forretnigen at bevise det ikke er noget galt med varet og ikke forbrugeren


    http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/26/


    De skal sandsyneliggøre det, og hvis det virker hos dem, så har de jo vist, at der ikke er noget galt med det.

  • Sq for latterligt.. Har ellers ikke haft problemer med RMA hos SHG endnu, men handler nu også mest ved Midt-Data eller Expressdelivery (samme firma, men forskellige priser)


    EDIT: Skrev Expressdelvery - LOL da