Hvad er det længste ord du kan?

  • Ja, hvad er det længste ord du kan?


    Det skal give mening, og ikke bare være en gang crap. Del gerne med bindestreg.


    Kan selv lægge ud:


    speciallæge-praksis-planlægnings-stabiliserings-periode-afslutnings-festlagkage :D



    Pfft, lad nu være med at bruge google ;)

  • Det er vidst ikke et ord det der...


    Men here goes:


    Antidisestablishmentarianism, har været det længste ord jeg har kunne siden jeg var hmm, 7, må det have været..


    Og nej, det er ikke dansk ;)

  • John er stort set det eneste ord jeg kan.
    Den lange version er Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohn. pænt langt.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    John er stort set det eneste ord jeg kan.
    Den lange version er Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohn. pænt langt.


    Ehm.. :))

  • xxxl-kingsize-dobbel-whopper-bigmac-slambam-jumbo-fat-chokolade-fabriks-fabrikants
    -direktørs-praktikant


    og jeg kan sige det pænt hurtigt :P prøv i ;)

  • Jamen Han$en du er BUSTED!  
    speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode, er i Guinness rekordbog fra 1993, men gad vide om Han$en ikke havde hjerne til et selv. :$


    Kom igen ellers flot forsøgt.


    YOU JUST GOT RAC'o'fied!!!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Altså i princippet kan man jo blive ved i det uendelige, det er dansks natur (tysk kan det samme). Normalt er de ikke med i ordbøger af samme grund. Når Undervisningsdifferentiering er med, er det fordi det kun er sammensat af to dele. Hvis man vil have noget virkeligt langt gælder det således bare om at finde lange enkeltord og kombinere dem:


    Undervisningsdifferentieringsundersøgelsesbeskrivelsesdokumentationspraksis


    Altså praksis for hvordan man dokumenterer de beskrivelser af undersøgelser man laver af, hvordan der bliver undervist differentieret.


    Ja, og sådan kunne man blive ved: Knald ordet "folkeskole" foran hele balladen, så bliver de 75 bogstaver til 85!


    Grunden til at man så ikke gør det så ofte er at det på kancellistilsmaner bliver for svært for læseren (eller endnu værre lytteren) af overskue og dermed forstå.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Kan et uden ad fra en gammel Guinness Rekordbog 1984 (mener jeg)..


    Den længste stillingsbetegnelse brugt i verden (Sverige):


    Sporgvognsaktieselskabsskinneskidtskraberfagforeningspersonalebeklædningsmagasinforvalter


    Hmm.. Den deler selv ordet der..


    Sporgvogns-aktieselskabs-skinne-skidt-skraber-fagforenings-personale-beklædnings-magasin-forvalter..

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    John er stort set det eneste ord jeg kan.
    Den lange version er Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohn. pænt langt.


    Jeg tror vi har en vinder :clap:


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Jeg tror vi har en vinder :clap:


    - Anders


    Ja eller fra Rocky filmene : "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadriiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannn". :))


    Ja ok plat jeg ved det

  • Min læge har lært mig et ord der er pænt langt, han plejer at sige


    "Så tobias, åben munden og sig aaa"


    "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa*host host*aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"


    :$

  • Klasselærerkateterstolselektricitetsgeneratorudlandseksportkompanivicedirektørmedhjælperassistent.


    :$ :boxing:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • deoxyribonukleinsyre


    Ej ok. Ikke vildt langt men blæret at kunne sige i en biologi time.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)