Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 19. juni 2006, 23:24

Hej allesammen :)

Det er godt nok en god måneds tid seiden at emnet var oppe at vende i Station2 efterhånden, men alligevel ;) - Here goes:

Trainsurfing

Er det mig, eller er der noget galt oven i hovedet på folk der gør den slags? :rolleyes:

Der er trods alt forskel på at være modig og dumdristig...

Er her nogen, som kender personer der har gjort det?

2

mandag, 19. juni 2006, 23:29

Det er fuldstændig sindssygt, og viser bare hvor egoistiske nogen mennesker er.

En ting er, at det går udover dem selv den dag det går galt, det be'r de selv om, men hvad med de togførere der ikke kan undgå at blive berørt, og eventuelle passagerer der ser det. I den forbindelse skal man naturligvis heller ikke glemme de pårørte, der nok vil sætte pris på dem de holder af ikke opfører sig som idioter.

Jeg kan forstå hvis man vælger en ekstremsport der ikke vil gå udover andre, men den her form for morskab forstår jeg simpelthen ikke.

3

mandag, 19. juni 2006, 23:37

Ja, det er lidt problematisk. På den ene side håber man at sådanne idioter får som de fortjener, og kommer rigtigt slemt til skade, men på den anden side så må man som i også påpege de andre ofre for deres gerninger - togførere, vidner osv.

Med de love og strafferammer vi har her i landet, så kan man vel ikke engang gøre noget ved det?

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

4

mandag, 19. juni 2006, 23:40

Citeret

Originally posted by ayu
Ja, det er lidt problematisk. På den ene side håber man at sådanne idioter får som de fortjener, og kommer rigtigt slemt til skade, men på den anden side så må man som i også påpege de andre ofre for deres gerninger - togførere, vidner osv.

Med de love og strafferammer vi har her i landet, så kan man vel ikke engang gøre noget ved det?

Så vidt jeg ved er det ulovligt at gøre selvmordsforsøg. Så det KAN man vel godt hvis man bruger den definition.

5

mandag, 19. juni 2006, 23:46

Citeret

Originally posted by ayu

Jo. Der står følgende i artiklen:

De vil ikke have deres identitet afsløret af frygt for bøder og i værste fald fængselsstraffe.

Citeret

Originally posted by Slacker
Så vidt jeg ved er det ulovligt at gøre selvmordsforsøg. Så det KAN man vel godt hvis man bruger den definition.

Der er jo ikke tale om selvmordforsøg, så det er ikke sådanne overtrædelser der er tale om.

Vil nærmere tro at det handler om at der for det første er strenge regler, mod at opholde sig andre sted på et tog, end inden i.

Samt at man, som Burger siger, er med til at give meget skræmmende påvirkninger på evt. uskyldige vidner, ikke mindst togpersonalet, hvis noget skulle gå galt.

Tror i det hele taget der er en form for lov imod at lege med livet.

6

mandag, 19. juni 2006, 23:46

Jeg kender en der gør det, men synes også selv det er for dumt. Jeg kunne sq ikke forestille mig at lege med livet på den måde :rolleyes:

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

7

tirsdag, 20. juni 2006, 01:03

Jeg synes det er dybt åndssvagt, at gøre sådan noget! Jeg kender heldigvis ingen som gør og hvis jeg gjorde ville jeg godt nok gøre alt for at tale dem fra det, da det virkelig er for dumt.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

8

tirsdag, 20. juni 2006, 01:05

Min far snakkede om en dreng/pige der blev kørt over af et tog(selvmordsforsøg måske ved det ikke), familien blev selvfølgelig kede af det, men værst af alt var at togchaufføren fik en svær depression, kom aldrig over det og fik en tidlig pension.

i7-7700K@5.2GHz (delidded)- AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

9

tirsdag, 20. juni 2006, 10:51

Dumt og uansvarligt.. kommer aldrig selv til at gøre det, syntes det er dybt latterligt,

og ja som andre siger, så tænker de jo ikke på hvordan det er for de folk der overvære uheldet når det endelig er ude.. shame on them..

10

tirsdag, 20. juni 2006, 10:55

altså man kan jo sige i DK kan man sq slippe afsted med næsten alt... der er jo ingen der er rigtig bange for det danske politi eller strafferammerne i DK. bare tag sådan nogle som de Pædofile der er i landet, som sælger til mange andre lande, de for jo ingen ting, hvis de er uheldig et par år i fængsel eller noget og ude på halvdelen for god opførsel... de skulle tag og ser lidt mere over til usa syntes jeg

:thumbsup:

11

tirsdag, 20. juni 2006, 10:56

Citeret

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^
Dumt og uansvarligt.. kommer aldrig selv til at gøre det, syntes det er dybt latterligt,

og ja som andre siger, så tænker de jo ikke på hvordan det er for de folk der overvære uheldet når det endelig er ude.. shame on them..

Men generelt er det jo nok ikke til at komme uden om, at der vil være chokerede vidner, når folks leg med livet går galt.

En af de vigtige dele af oplevelsen for dem, er jo netop at de kan få en MASSE "skøn" opmærksomhed.

12

tirsdag, 20. juni 2006, 11:09

Syntes det er dybt latterligt og virkelig hjernedødt at lege med livet på den måde og som der er blevet sagt tidligere i tråden, kan give folk depressioner hvis det går galt, og ens familie ville nok heller ikke ligefrem syntes det var særlig fedt hvis man døde...

De burde straffes hårdt, da de for det første rejser uden billet (måske lidt åndsvagt argument, men anyways) De bringer deres eget liv i fare samt måske også dem i toget hvis der nu sker et eller andet mærkeligt, kan give folk psykiske skader hvis trainsurferne dør...

Måske lidt ondt, men håber snart der er nogle trainsurfere der dør så de andre kan se hvor galt det kan gå..!

13

tirsdag, 20. juni 2006, 13:07

Citeret

Originally posted by Prectar
Syntes det er dybt latterligt og virkelig hjernedødt at lege med livet på den måde og som der er blevet sagt tidligere i tråden, kan give folk depressioner hvis det går galt, og ens familie ville nok heller ikke ligefrem syntes det var særlig fedt hvis man døde...

De burde straffes hårdt, da de for det første rejser uden billet (måske lidt åndsvagt argument, men anyways) De bringer deres eget liv i fare samt måske også dem i toget hvis der nu sker et eller andet mærkeligt, kan give folk psykiske skader hvis trainsurferne dør...

Måske lidt ondt, men håber snart der er nogle trainsurfere der dør så de andre kan se hvor galt det kan gå..!

Måske ikk ligefrem dør men bliver hårdt kvæstede...

AMD Athlon 64 3000+ | Asus K8V-SE/DELUXE |
512MB Elexir PC3200 + 1024 Geil value PC3200 | Galaxy Nvidia Geforce 6800GT
| NorthQ Super silent 400Watt psu | NorthQ Alian kabinet | Maxtor 160 S-ata |
80GB Wester Digital Ata | Logitech MX1000 |
Black Icemat | Cycon tastatur | DELL 20" widescreen

14

tirsdag, 20. juni 2006, 13:09

ja, noget så de ihvertfald kan se det er dybt hjernedødt det de gør

15

tirsdag, 20. juni 2006, 13:21

Trainsurfing er totalt hjernedødt og livsfarligt. Jeg giver ikke en skid for de idioter der gør det, men jeg er dybt bekymret for og oprørt på vegne af de uskyldige mennesker, der måtte blive vidner til så sindssyge handlinger og ikke mindst de mulige konsekvenser af dem.

Jeg har desværre fænomenet alt for tæt ind på livet i forbindelse med mit arbejde, og jeg kan forsikre jer om at der bliver lagt temmeligt mange kræfter i at fange de fladpander. Det håber jeg så bare sker før et eller andent stakkels barn bliver traumatiseret over synet af en udsplattet trainsurfer.....

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL
Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty
3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572
3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

16

tirsdag, 20. juni 2006, 13:29

Jeg kan godt nok heller ikke se hvor det fede er i det.

Hvis man vil være speciel, så få dog en tatovering... :finger:

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

17

tirsdag, 20. juni 2006, 14:02

Citeret

Originally posted by Angelus
altså man kan jo sige i DK kan man sq slippe afsted med næsten alt... der er jo ingen der er rigtig bange for det danske politi eller strafferammerne i DK. bare tag sådan nogle som de Pædofile der er i landet, som sælger til mange andre lande, de for jo ingen ting, hvis de er uheldig et par år i fængsel eller noget og ude på halvdelen for god opførsel... de skulle tag og ser lidt mere over til usa syntes jeg

En pædofil bliver dog trodsalt nemt straffet ekstra i fængslet. Den slags er ikke anset derinde.

Hvad angår emnet, så er det komplet åndsvagt. Godt være folk søger spænding, men så kunne man eventuelt vælge noget andet, som ikke rammer andre som dette kan gøre.

18

onsdag, 21. juni 2006, 00:15

Ingen respekt for den slags, det er på ingen måder sejt!

Det er super egoistisk, generelt når folk laver sådanne nummer, når det er sagt, kender jeg desværre en uhyggelig tragisk historie, og er lykkelig for det for mig kun er en historie, da jeg var for lille den gang til at opfatte det...
Min tidligere nabo, havde 3 børn...
Den ene døde i en færdselsulykke... Samme år, faktisk få måneder efter, fik den anden konstateret AIDS, og hans kone ligeledes, tilmed måtte konen få en abort, da deres barn ville have AIDS...
De var meget meget nært knyttede...... Den sidste af de tre, kunne ikke bære tabet, og valgte at hoppe ud foran et gennemkørrende tog på Sorgenfri st.

... Ikke den rette måde at gøre det på, og enormt egoistisk overfor forældrene, men må uden tøven erkende at det må være ubegribeligt hårdt at håntere, og jeg ikke tør kunne udelukke at det er den mest naturlige reaktion..

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

19

torsdag, 22. juni 2006, 00:59

Citeret

Originally posted by Mikkel
Hej allesammen :)

Det er godt nok en god måneds tid seiden at emnet var oppe at vende i Station2 efterhånden, men alligevel ;) - Here goes:

Trainsurfing

Er det mig, eller er der noget galt oven i hovedet på folk der gør den slags? :rolleyes:

Der er trods alt forskel på at være modig og dumdristig...

Er her nogen, som kender personer der har gjort det?

grunden til at folk gør det er at personen har brug for det ekstra adrenalin, men lad mig give dem det
hvordan spørg i?
jo det er enkelt et fly med sådan et gut i og lader ham hoppe også efter han er hoppet råber man hov du glemte din faldskærm;)

[IMG]attachment.php?attachmentid=10981&sid=[/IMG]

20

torsdag, 22. juni 2006, 13:13

Ja, det er virkelig langt ude..
At de risikerer deres eget liv er langt ude, og at de ikke tænker på den stakkels tog-førrer, det er godt nok fuldstændig idiotisk..

De skulle ind på den psykiske afdeling og sidde, og ha en GIGANTISK bøde.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.