Arrrggh mine øjne klør! (Pollen tråd)

  • Jeg har fået at vide at der er så meget pollen i Danmark PT at det er normalt nok at få de her symptomer. Men mine øjne var halvvejs mod røde igår hele dagen igennem. Og mine øjne er - undskyld sproget - HAMRENDE ømme i dag. Har i oplevet noget lignende eller har jeg allergi? Fordi intet af det her er sket de forrig sommere. Jo 4 år siden men det forsvandt efter et par uger. Vi troede det var Bynke-allergi fordi vi var i midten af august.

  • Spørg din læge - Han ved det. ;) (Eller kan finde ud af det)


    Tror meget muligt det kan være en form for allergi, men er dog ikke så meget inde i de dér symptomer der kommer. Jeg har ikke selv allergi af nogen art.

  • Jeg er meget allergisk over for græs-pollen, næsten hver eneste dag er mine øjnene helt røde og svulmede op og fyldt med blister (ja, det lyder ubehageligt, og det er det sku også). Min næse og gane klør også af h****** til. Jeg har dog fået at vide af min læge at jeg skal tage nogle piller/kapsler der hedder Benadryl, samtidig med jeg at jeg skal bruge nogle specielle øjendråber, som jeg desværre ikke har navnet på. Det hjælper en smule, men det er ikke meget ;(

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Okay, tak for hjælpen. Jeg vil søge lidt læge :P. Men lader denne her tråd være åbent til diskusson om de store pollental i Danmark. Hvis nogen gider at diskutere det ofc :p

  • Quote

    Originally posted by Fino
    Jeg har fået at vide at der er så meget pollen i Danmark PT at det er normalt nok at få de her symptomer. Men mine øjne var halvvejs mod røde igår hele dagen igennem. Og mine øjne er - undskyld sproget - HAMRENDE ømme i dag. Har i oplevet noget lignende eller har jeg allergi? Fordi intet af det her er sket de forrig sommere. Jo 4 år siden men det forsvandt efter et par uger. Vi troede det var Bynke-allergi fordi vi var i midten af august.


    Kunne godt lyde som noget pollen allergi, du har fået raget til dig.


    Du skal op til din læge, han vil så formenlig sende dig til nogle tests, jeg blev sendt ind til en læge i kbh, hvor de tog nogle prøver (10-12 små prik i armen) for og se hva jeg reagerede på.

  • Quote

    Originally posted by Shak


    Kunne godt lyde som noget pollen allergi, du har fået raget til dig.


    Du skal op til din læge, han vil så formenlig sende dig til nogle tests, jeg blev sendt ind til en læge i kbh, hvor de tog nogle prøver (10-12 små prik i armen) for og se hva jeg reagerede på.


    Dem kører de vist kun i efteråret.
    Jeg er selv temmelig hårdt ramt af høfeber, men er aldrig blevet testet. Jeg tager min medicin når der er behov - hver dag. Når behovet forsvinder stopper jeg.
    Jeg har en næsespray, som hjælper noget. Ud over det har jeg nogle pille som hedder Telfast. De sparker NOGET mere end benadryl som jeg slet ikke kan mærke. Øjendråber har jeg også, men mine øjne reagerer ikke så kraftigt så jeg har aldrig brugt dem :)

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Dem kører de vist kun i efteråret.
    Jeg er selv temmelig hårdt ramt af høfeber, men er aldrig blevet testet. Jeg tager min medicin når der er behov - hver dag. Når behovet forsvinder stopper jeg.
    Jeg har en næsespray, som hjælper noget. Ud over det har jeg nogle pille som hedder Telfast. De sparker NOGET mere end benadryl som jeg slet ikke kan mærke. Øjendråber har jeg også, men mine øjne reagerer ikke så kraftigt så jeg har aldrig brugt dem :)


    Oki sorry, det var jeg ikke klar over :O

  • Det er jo også ret irrelevant - lægen vil bare give ham medicin alligevel. Lige meget hvad hjælper det, for det er tydeligt at han reagerer på pollen. Om det så er i en grad så man vil kalde ham allergiker er sådan set et fedt, medicinen hjælper allivgevel :)

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det er jo også ret irrelevant - lægen vil bare give ham medicin alligevel. Lige meget hvad hjælper det, for det er tydeligt at han reagerer på pollen. Om det så er i en grad så man vil kalde ham allergiker er sådan set et fedt, medicinen hjælper allivgevel :)


    Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg har taget både xyzal og benadryl og intet af det hjalp, jeg blev nød til og sidde med en kold klud på øjen lågne for at kunne holde det ud. Nu får jeg bare en sprøjte en gang om året, det tager ALT, dog i en begrænset tidperiode ca. 2mdr.

  • Quote

    Originally posted by Shak


    Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg har taget både xyzal og benadryl og intet af det hjalp, jeg blev nød til og sidde med en kold klud på øjen lågne for at kunne holde det ud. Nu får jeg bare en sprøjte en gang om året, det tager ALT, dog i en begrænset tidperiode ca. 2mdr.


    Er sprøjten så nice? jeg har hørt dfen ikke er SÅ god igen.. Men også nogle der er vilde med den.
    Jeg må vel hellere få den prøvet engang. Næste år.

  • Jeg har nogle øjendråber som trækker årnene i øjnene sammen så de ikke er så røde, hvis det bare er dem der er ramt. Ellers har jeg nogle piller der hedder Cetirizin Alpharma - som er rimelig billige og fjerner kløen, svien, nysen ect hele dagen ^^

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Er selv max allergisk overfor græs pollen, (bruger altid den undskyldning når jeg skal slå græs :D ) Men jeg tager 2-3 benadryler hver dag, morgen middag aften. og de virker rigtig godt, de tager snuen i næsten og kløen i øjnene.


    Sidste uge var græs faktisk så slemt, da jeg vågnede kl. 13 nyste jeg 34 gange!!!!!

  • Har det på samme måde i øjeblikket , men det er kun nede på arbejdet .. Når man går inde på lageret eller noget i den stil.. Mine øjne begynder at svie, og de klør ad h til .. Dog bliver de hverken hævet , men kan godt blive lidt røde..


    Det sker også kun for mig her om sommeren når det er varmt .. :S

  • Jeg kan da kun anbefale Jer at benytte DMI.dk til at se prognoserne for pollen. De er ganske fornuftige.


    Jeg lider også af græspollen, men det har ikke været nær så voldsomt for mig i år, da jeg har været ude på de rigtige tidspunkter. Men øjnene klør og bliver røde, næsen klør og stopper til samt at man nyser noget så voldsomt.
    Jeg tager stort set en tabelet hver dag mod allergiske reaktioner og har lige fået øjendråber, som jeg håber vil hjælpe.


    For dem som tænker på en "prik-test", kan jeg sige, at det anbefales at man tager den om vinteren og starten af foråret. Det skyldtes at der ikke er pollen i luften, og at man vil reagere anderledes.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing