Advarsel mod bruger/sælger her i forummet

  • Hej
    Jeg vil lige dele min dårlige erfaring med Plo-Mo med jer.
    I denne tråd købte jeg en cpu af Plo-Mo, overfører pengene så han havde pengene onsdag d. 7/6. Jeg har endnu ikke modtaget cpu'en.
    Torsdag kikkede jeg den blå avis igennem og fandt samme cpu til salg (ses her).
    Grunden til jeg lige studser over denne annonce er at hotmail adressen er den samme som han gav mig i forbindelse med salget her på siden.


    Så handel ikke med Plo-Mo.
    Hvis nogen vil have hans hotmail adresse kan de sende en til PM mig.

  • Quote

    Originally posted by niller
    Ja det er gpdt nok sur ræv, men så skal du bare i fremtiden gøre som mig, og betale med efterkrav. også godt nok betale det ekstra men det er bedre end at blive snydt.


    Tjah jeg bruger også forudbetaling. Du kan jo ikke vide dig sikker på om der nu også ligger det du skal købe i pakken alligevel??


    Til Topic -> Henrik, hvor mange penge snakker vi om? Og har du prøvet at tage kontakt til ham?

  • Han købte den jo for 300 kr. pp så det er vel en 340 kr. ca. det drejer sig om..


    Men fik du ikke han adresse osv ?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Har du da taget kontakt til ham?


    Jo, har mailet flere gange. Efter at jeg overførte pengene har han ikke vist sig på MSN.


    Quote

    Originally posted by celfa
    Han købte den jo for 300 kr. pp så det er vel en 340 kr. ca. det drejer sig om..


    Men fik du ikke han adresse osv ?


    beløbet er 350,- og jeg fik ikke hans adresse :(
    Ingen formue, men det pisser mig virkeligt af.
    Jeg har ydermere fundet ud af, at han har haft 2 annoncer i den blå avis, med hver sit mobilnummer. Jeg har begge mobilnumre, men numrene er næsten sikkert ikke hans egne.

  • Det er vel ikke så svært at finde ud af, du har jo navn, og med registreings nummer har du også by, eventuelt ring til pågældne bank og bed dem oplyse navn på konto indehaver.

  • Quote

    Originally posted by Snuff
    Det er vel ikke så svært at finde ud af, du har jo navn, og med registreings nummer har du også by, eventuelt ring til pågældne bank og bed dem oplyse navn på konto indehaver.


    Det er ikke så nemt som du tror. Banken må ikke oplyse navn og adresse osv.
    Pengene får jeg nok aldrig igen, dette er også mere en advarsel til jer andre mod at handle med ham.
    Og som sagt, PM mig hvis i vil have hans hotmail adresse.

  • Du finder ud af hvilken bank han har med reg nr.
    Så går du ind i banken og indbetaler 5kr. på hans konto og beder om at det skal kunne ses på bilaget hvem det er indbetalt til. Så får du navn og adresse printet. (Jeg har selv stået i kassen i Nordea - det er almindeligt at folk gerne vil kunne se om pengene er indbetalt til rigtig konto)

  • Jeg kan vil lige prøve at tilføje ham, måske har han bare blokeret og slettet dig efter han har fået pengene, for at virke fraværende. PM hvis jeg skal prøve.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by LangeJan
    Du finder ud af hvilken bank han har med reg nr.
    Så går du ind i banken og indbetaler 5kr. på hans konto og beder om at det skal kunne ses på bilaget hvem det er indbetalt til. Så får du navn og adresse printet. (Jeg har selv stået i kassen i Nordea - det er almindeligt at folk gerne vil kunne se om pengene er indbetalt til rigtig konto)


    Det prøver jeg :) Bor nabo til min egen bankmand, mon ikke også han er behjælpelig.

  • Quote

    Originally posted by nano
    Jeg kan vil lige prøve at tilføje ham, måske har han bare blokeret og slettet dig efter han har fået pengene, for at virke fraværende. PM hvis jeg skal prøve.


    Kunne ikke sende en PM til dig. Har du blokeret et eller andet?

  • politianmeld svinet.....martin kan vel give dig navn og adresse...eller ip .

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by sam


    Kunne ikke sende en PM til dig. Har du blokeret et eller andet?


    Tror jeg ikke, måske fyldt PM box, tjekker lige.


    ;)

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Når du skriver kontonummer ind over netbank står der jo hans navn.. Så kan du jo gå ind på krak og skrive hans navn og prøve nogel af telefonnumrene også se om han ikke skulle dukke op.



    Ellers god ide LangeJan kom med..

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by nano


    Tror jeg ikke, måske fyldt PM box, tjekker lige.


    ;)


    Intet blokket og fri plads :rolleyes: send en mail så PM lige mail til dig

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    politianmeld svinet.....martin kan vel give dig navn og adresse...eller ip .


    yep.. hvorfor spørg du ikke martin om han ikke er lidt hjælp som?? ip'en kan jo spores og nok også finde ham :) og så skal der huntes :P


    men ja god ide med politet, er ikke altid venner med dem, men de er der jo for at skulle blive brugt :)

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    politianmeld svinet.....martin kan vel give dig navn og adresse...eller ip .


    Det drejer sig om 350 kr. tror næppe de gider spilde tid på det.



    Quote

    Originally posted by Firedog


    yep.. hvorfor spørg du ikke martin om han ikke er lidt hjælp som?? ip'en kan jo spores og nok også finde ham :) og så skal der huntes :P


    men ja god ide med politet, er ikke altid venner med dem, men de er der jo for at skulle blive brugt :)


    samme svar.
    Martin kan kun hjælpe med IP.

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Når du skriver kontonummer ind over netbank står der jo hans navn..


    Øh hvad er det for en netbank du bruger, hvor du kan se navnet på den du overfører til ?