Hvad skal jeg stille op??!!!

  • Hej,


    vil jeg gerne spørge jer om en lille ting og vil gerne have nogle råd om hvad jeg skal stille op med dette!


    Sidste år var jeg uheldig og skulle gå året om på handelskolen pga. terminseksamens "snyd-agtig ting" da jeg havde msn messenger tændt og skrev med folk samtidig med, at jeg skrev stilen.


    Det sure æble måtte jeg bare bide i mig og gå året om. Jeg var inde og snakke med inspektøren lige par dage efter. Vi blev enige om, at jeg blev smidt ud og fik lov at gå om. Min inspektør sagde til mig, at jeg kunne få den sidste S.U for April, idet han ville skrive på papirne, at jeg var gået April mdr. ud. så vi begge kunne forlade hinanden med et smil på læben.


    Uheldigvis får jeg en regning på 4600kr bare 5 mdr senere, og brgrundelsen for dette var, at jeg modtog S.U for April selvom jeg var smidt ud i April og ikke var på skolen?!.


    Dvs. det drejer sig nok om et par dage kun! Fejlen ligger ikke ved min side men ved skolens og det eneste gang på gang jeg har hørt var, at de prøvede at vaske deres hænder for denne fejl de har begået, for jeg kunne sagtens klare mig uden den S.U jeg fik for April sidste år.


    Jeg har snakket med S.U styrrelsen om dette og de siger mig jeg skal snakke med skolen men denne blot vender mig ryggen og fortæller jeg skal betale...


    Hvad skal jeg stille op ? 4600kr er ikke meget men det er da penge alligevel ?!

  • Lyder underligt..


    Du fik ikke besked på du skulle møde op til undervisning selvom du skulle ta året om?
    I såfald og du ikke gjorde det, så har du selv lavet problemet, ellers, så tag en sammentale med inspektøren igen.

  • altså....



    jeg fik at vide fra ham at jeg skulle gå året om, det gjorde jeg så " bliver student om en uge"


    Men nej det jorde jeg ikke, jeg skulle bare gå på ferie fra april af til August... Skulle ikke være på skolen... Han lovede han ville give mig Su for April så vi begge blev glade og ellers sagde han vi sås til august.


    men da jeg gik på ferie i April fik jeg min SU for april sidste år.... da jeg satarter i August så går der et stykke tid og jeg får en regning fra SU på 4600kr...

  • AHh, du snakker om HHX, der skal du møde op for at modtage din SU, din inspektør har givet dig forkert info såfremt han har sagt andet...


    Troede du snakkede om handelsskolen, altså f.eks CBS (Copenhagen Buissness School), hvilket er en efterfølger til gymnasiel uddannelse, på ligefod med universitet... - Denne kender jeg ikke reglerne for..


    Men, desværre, ikke meget at gøre ved det ;(

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    AHh, du snakker om HHX, der skal du møde op for at modtage din SU, din inspektør har givet dig forkert info såfremt han har sagt andet...


    Troede du snakkede om handelsskolen, altså f.eks CBS (Copenhagen Buissness School), hvilket er en efterfølger til gymnasiel uddannelse, på ligefod med universitet... - Denne kender jeg ikke reglerne for..


    Men, desværre, ikke meget at gøre ved det ;(


    Handelsskolen er HHX - CBS er en handelshøjskole, der er IKKE mødepligt på CBS, og man skriver nok heller ikke ligefrem stil ;)



    Udover, at jeg ikke kan forstå hvordan man kan tro det er OK at have MSN kørende under skriftlig eksamen, så kan du nok ikke gøre meget andet end at betale. Hvis inspektøren nægter at gøre noget ved problemet, så har SU Styrelsen lov til at opkræve pengene af dig, da du så har fået for meget udbetalt i SU. Du ligger som du selv har redt.