God bog til rejsetur

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Jeg skal bruge en god bog til rejsetiden mellem Dk og Kina, den skal kunne lånes på biblioteket....


    Hvad anbefaler I?



    Serien - Det gyldne kompas
    Skyggernes Kniv
    Ravkikkerten


    Af Phillip Pullman (stave knas?) Meget spændende, lån evt. den første istedet for hele serien, men LÆS dem ! :cheers:

  • Kærlighed ved første hik.... topnice bog... :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • hitchikers guide to the galaxy er god - Der er flere i serien, du kan købe den engelske version med alle 6 bøger i, hardback, for 100 kr i Bog og Ide

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • - Dan Brown's Engle & Dæmoner (meget bedre end Da Vinci mysteriet, selvom det er den der får alt omtalen). Har samme hovedperson (Robert Langdon) som er på en ny og meget mere spændende mission end DaVinci)
    En intellektuel spændingsroman af forfatteren bag bestselleren Da Vinci Mysteriet.
    Hovedpersonen er - som i Da Vinci Mysteriet - den amerikanske symbolforsker Robert Langdon. Han bliver kaldt til Schweiz - til et stort forskningscenter - for at undersøge et mystisk symbol. En fysiker på stedet er blevet myrdet, og han er blevet brændemærket med et mystisk symbol på brystkassen. Da Langdon ser nærmere på symbolet, går det op for ham, at det er et bevis på noget ganske utænkeligt - nemlig at et ældgammelt broderskab - Illuminati, som alle havde afskrevet som ikke-længere-eksisterende, var vakt til live. Illuminati som er kendt som den mest magtfulde hemmelige loge der nogensinde har eksisteret.


    Det viser sig at Illuminati er dukket op til jordens overflade igen, for at udføre sidste fase af deres legendariske kamp mod deres evige fjende - den katolske kirke. De har formået at infiltrere selve Vatikanet som nu er i fare, og Langdon hvirvles pludselig ind i et intens og farefuldt opklaringsarbejde.


    For at afværge en trussel om udslettelse af Vatikanet skal Robert Langdon tyde en række skjulte tegn i Rom for at finde skjulestedet for det hemmelige broderskab, Illuminati




    - Thomas Qvortrups Tæt på paradis. Efter et sexmord har de tre australske bohemetyper Aaron, Iain og Johnny søgt tilflugt på Ko Phangan - en paradisø for rygsækrejsende og strandede hippier i den thailandske golf. Sæden flyder fra de tre jetset-players og deres hangarounds i nogenlunde samme tempo, som de skovler coke og billig sprut indenbords. Mordet - og ikke mindst sandheden om det - truer dog med at sprænge trekløveret, som i mellemtiden udgør en betragtelig sundhedsrisiko for alle. Dem selv inklusive.

  • Tjaa..
    Jeg ville vælge Erik Menneskesøn.. Kampen om Sværdet, og Kvasers Blod..


    Så har man en virkelig god triologi, som jeg i hvert fald ikke bare kunne ligge fra mig.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Tjaa..
    Jeg ville vælge Erik Menneskesøn.. Kampen om Sværdet, og Kvasers Blod..


    Så har man en virkelig god triologi, som jeg i hvert fald ikke bare kunne ligge fra mig.


    Jeg synes kampen om sværdet var lidt fesen. 1'eren og 3'eren er klart de bedste, men man bliver nødt til at læse 2'eren for at få det hele med. Første gang er den vel ok, men der er bare ikke så meget kød på. Fantastiske fortællinger dog!

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Jeg synes kampen om sværdet var lidt fesen. 1'eren og 3'eren er klart de bedste, men man bliver nødt til at læse 2'eren for at få det hele med. Første gang er den vel ok, men der er bare ikke så meget kød på. Fantastiske fortællinger dog!


    Ja, 2'eren er helt sikkert lidt fesen, men er da glad for jeg læste den..
    Men ja.. Lidt tam en bog..
    Den kan godt hoppes over.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb