Mat mundlig eksamen

  • Nogen der har nogle forslag til hvad der er vitigst at kunne til en mat eksamen?? Hvad er vigtigst at komme ind på?? Skal op i morgen! 9. klasses


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • ja, men man kan ikke komme op i mange ting fx 2. grads ligninger, selv om det er en del af pensum!!?? :))


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Tjaa. Var selv oppe i dag, det var stille og roligt, men jeg trak et dumt emne som sandsyndligheder og statestikker :( .. Fik kun 8, så mit gennemsnit på 9,5 ryger ned :( .. Men det hele går stille og roligt, sørg for du kan den lille tabel og ved hvad brøker og procent er. Hvilket er de vigtigeste ting hvis du spørger mig.

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Tjaa. Var selv oppe i dag, det var stille og roligt, men jeg trak et dumt emne som sandsyndligheder og statestikker :( .. Fik kun 8, så mit gennemsnit på 9,5 ryger ned :( .. Men det hele går stille og roligt, sørg for du kan den lille tabel og ved hvad brøker og procent er. Hvilket er de vigtigeste ting hvis du spørger mig.


    I mundligt...? nej, du kommer da ikke til at bruge den lille tabel til en s***!


    Lommeregner... :9xo

  • Vores lærer mente, at det ville være en god ting at få blandet noget statestik ind i de fleste ting. Lave nogle kurver, grafer, noget med frekvens, summeret frekvens, hyppighed, summeret hyppighed og sådan.


    Sådan ting kan også blandes ind i det meste, men jeg ved naturligvis ikke, om det faldet i din lærers smag.

  • Gennemgå de beviser du skal kunne.. så de sidder på rygraden.. skriv dem op for dig selv med bogen ved siden af.. og prøv til sidst at gøre det uden bogen.. Læs så et kapitel mere, og lav samme nummer... Til sidst kan du jo gennemgå alle eksempler uden bogen.. Så er du ret godt dækket ind..


    Jeg brugte denne metode da jeg skulle til terminsprøve uden noter eller noget som helst.. Scorede mig 94/100 point.. :boxing:


    EDIT: Overså at det var 9. klasse.. Læs pensum ;)

  • Quote

    Originally posted by Elmdulf
    Vores lærer mente, at det ville være en god ting at få blandet noget statestik ind i de fleste ting. Lave nogle kurver, grafer, noget med frekvens, summeret frekvens, hyppighed, summeret hyppighed og sådan.


    Sådan ting kan også blandes ind i det meste, men jeg ved naturligvis ikke, om det faldet i din lærers smag.



    det anede jeg sq ikke man skullelære i folkeren :P

  • Bland forskellige ting ind i forskellige ting, bare det giver mening og har en rød tråd. Selv samfundsfag/historie er godt at få med. Perspektivering er ALTID godt til FSA/FS10


    Lær Pythagoras 100% Den er god, og meget vigtig hvis du trækker geometri.
    Husk at den kun gælder på retvinklede trekanter!


    Sørg for at kunne basic algebra, altså ligninger.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk



    Lær Pythagoras 100% Den er god, og meget vigtig hvis du trækker geometri.
    Husk at den kun gælder på retvinklede trekanter!


    Hvis du ikke kan den inden eksamen er du på den..

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Originally posted by Krillen


    Hvis du ikke kan den inden eksamen er du på den..


    Den er nem og hurtig at lære :D


    Men algebraen, den kan måske godt være svær at lære hvis man ikke kan det ;)

  • Quote

    Originally posted by Zerofibers


    I mundligt...? nej, du kommer da ikke til at bruge den lille tabel til en s***!


    Lommeregner... :9xo



    Okay. Hvad nu hvis du bliver spurgt hvad 6*7 det er? vil du så tage lommeregneren frem foran læreren og regne det ud? eller bare fortælle hvad det er? tror godt jeg ved hvad jeg helst ville.

  • Quote

    Originally posted by DXC



    Okay. Hvad nu hvis du bliver spurgt hvad 6*7 det er? vil du så tage lommeregneren frem foran læreren og regne det ud? eller bare fortælle hvad det er? tror godt jeg ved hvad jeg helst ville.


    bruge lommeregneren :D

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by DXC



    fedt 6 tal du så lige scorer dig.


    Måske.. :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by DXC



    fedt 6 tal du så lige scorer dig.


    Du bliver ikke kun bedømt på et spørgsmål.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Bevar roen, koste hvad det vil... (.. i særtilfælde kan din læge bruges..)


    Nu var det ikke lige folkeskolepensum jeg var oppe til, men mat a, hvor jeg kom op i parabolantenne / brændpunkt.... Jeg havde øvet 6 timer hver dag sammen med min læsegruppe dagene op til eksamen og var sikker i hele pensum, men til eksamen gik klappen ned og jeg blev grebet af panik... - Vigtigeste er at indstille sig mentalt på eksamen, så skal resten nok gå hvis man kan sit stof...


    - Jeg er så eksamens angst at jeg taber mig omkring 4kg ugen op til en eksamen, da jeg ingen appetit har hverken på mad eller drikke... ;(