Fælleskøb på tweak?

  • Er jeg den enste der syntes det ville være en fed ide at oprette et nyt forum her på tweak med fælleskøb?
    Så kunne man måske "ansætte" en frivillig der kunne styre det.
    Lidt ligesom på recordere.dk/forum.
    Man kan gøre store besparelser på import fra tyskland.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000
    Er jeg den enste der syntes det ville være en fed ide at oprette et nyt forum her på tweak med fælleskøb?Så kunne man måske "ansætte" en frivillig der kunne styre det.
    Lidt ligesom på recordere.dk/forum.
    Man kan gøre store besparelser på import fra tyskland.


    Jep

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • okay, nye forslag er så ikke noget man kan lide her på siden ;) (joke, hvis der er nogen der ikke har fanget det)


    Men jeg synes da at det kunne være en god ting, har selv lige bestilt nogle ting fra Østrig, da de var billigst der (inkl porto).


    Men måske skulle ideen gennemtænkes. Jeg kunne godt se ideen i at lave fx en sticky tråd hvor i folk kunne sige hvis de var ved at bestille noget fra en udenlandsk forhandler/producent.


    Med andre ord, jeg kunne godt støtte op om forslaget, men måske skulle man starte i det små, i stedet for at lave en importvirksomhed ;)


    Mvh Stubkier

  • Jeg kan ikke helt se hvorfor der skal være et særskilt forum til det, for folk kan jo nemt lave fælleskøb alligevel. Det er jo bare at oprette en tråd i det rigtige forum og høre ad, om der er nogen der vil være med til at spare penge. Det er naturligvis smartest at gøre det EFTER man har undersøgt hvor stor besparelsen ville være.


    Kan heller ikke rigtig se hvorfor der skulle være en til at styre det, der er da ingen idé i, at en person er en del af alle handler. Folk er vel gamle nok til selv at styre det.

  • Quote

    Originally posted by DXC



    Ja.



    Forkert


    Quote

    Originally posted by AbeTis


    Jep



    Forkert



    Quote

    Originally posted by Mikkel
    Er jeg den enste der syntes det ville være en fed ide at oprette et nyt forum her på tweak med fælleskøb?


    - Ja, det er du.



    Forkert







    Dog undrer jeg mig over hvordan det helt præcist ville virke? Hvordan gør de det på andre forummer?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Jeg kan ikke helt se hvorfor der skal være et særskilt forum til det, for folk kan jo nemt lave fælleskøb alligevel. Det er jo bare at oprette en tråd i det rigtige forum og høre ad, om der er nogen der vil være med til at spare penge. Det er naturligvis smartest at gøre det EFTER man har undersøgt hvor stor besparelsen ville være.


    Kan heller ikke rigtig se hvorfor der skulle være en til at styre det, der er da ingen idé i, at en person er en del af alle handler. Folk er vel gamle nok til selv at styre det.


    Kan ikke være mere enig . Kunne lige forestille mig at den person der skal styre bestillinger osv også skulle administrere folks betalinger osv - ser det allerede gå helt galt .


    Vi kampshopper vel heller ikke så meget at det burde være nødvendigt med et helt forum kun til udlandsbestillinger ?

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Det er vel ikke sværre end at lave en tråd i købes/sælges som hedder "Groupbuy" eller sårn, og så med det pågældende produkt?


    Nej, men i så fald ville det rette sted være her under Off Topic. ;)

  • om vi skulle have en seperat til det ved jeg ikke..men måske en undergruppe under køb & salg ville være en ide......


    men hvis folk tænker på conroe+mobo til conroe + ram til conroe ....så er jeg 99% sikker allerede nu.....det afhænger lidt af intro priserne og hvornår andre ønsker at få fat i det....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så vidt jeg ved har der ikke været særlig mange af denne slags på Tweak. Altså fælleskøb. Så det ville da være helt hen i vejret at lave et helt forum dertil. Som om der ikke i forvejen er nok sektioner at holde øje med.


    Det er heller ikke min opfattelse at dette ville blive benyttet særlig meget.


    At der ligefrem skulle være en bestyrer til det. Ja det er vist også for meget igen.


    Det er muligt alle disse idéer er fra andre sites. Men man skal jo lige gå ind og vurdere hvad der er behov for.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • er også enig i at det ville blive brugt alt for lidt til en helt ny sektion.....og at holde det overskueligt herinde er essentielt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan slet ikke se fidusen i det. Syn's der er mange ting, som jeg mener er besværligt ved samkøb el. hva' det nu hedder. Betaling, forsendelse, evt. RMA og evt. andre problemstillinger.


    Ihf. ikke nogen herinde fra, der skal forvalte mine penge. Never !


    Hvis folk vil handle sammen, så kan det gøres i en tråd eller over PM, MSN osv. Men uden mig ihf.
    De par bassører der evt. kan spares, kan imo slet ikke opveje de problemstillger vedr. det praktiske ved betaling, forsendelse, RMA o.lign.


    Så thumbs down herfra.

  • RMA er jo intet problem....kopimaskinen er jo opfundet...betaling kræver lidt tillid ja.....men det har de fleste mennesker...ellers er det jo nemt at rejse politisag...


    jeg er blevet direkte snydt 1 gang før...og de 195kr kom han til at betale tilbage+en stor plet på straffeattesten+35000 til advokater+bøde......


    men har handlet med mange på både qxl og herinde og har ikke haft så mange problemer.


    noget andet er at vi kunne samle en ordre, og derefter kunne jeg kontakte min ven benny hos cybercomputer.dk ...så kan vi se hvad han kan skaffe det til for os...og så er betaling og forsendelse jo ikke noget vi selv skal være urolige for...jeg ved han vil prøve alt hvad han kan at skaffe det billigt, specielt hvis det er større portioner.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.