Utrolig kraftfuld vand!

  • Jeg forstår ikke hvorfor han kunne "mærke" på flammen uden at blive forbrændt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna
    Jeg forstår ikke hvorfor han kunne "mærke" på flammen uden at blive forbrændt.


    - Anders



    Gør jeg egentlig heller ikke, flammen skulle blive varmere og smelte den overflade han rør ved, men ikke hans fingre åbenbart.


    Det med bilen er fedt, men kommer aldrig igennem for olie selskaberne tror jeg desværre.

  • Den nyhed skulle vist være gammel!


    Jeg har hørt fra et sted hvor de siger at man også skal bruge lidt "benz" eller kan ikke helt huske.


    Men vil hellere køre rundt på halm, der skal man ikke gøre noget med motorerne :)


  • Tror det har noget med friktion at gøre... For som de siger er det jo ikk "flammen" der er varm, men derimod er det først ved kontakt med materiale den øger temperaturen...


    At de så siger det bliver varmere end solen har jeg svært ved at tro på... det ville jo give en utrolig strålevarme...


    Mht. biler der kører 100% på vand... hvorfor ikk? Det er gjort før, bare ikk med den kraft afbrænding af benzin giver, men det er jo bare et spørgsmål om at anvende det korrekt... Tror hundrede procent på, at der er folk der ikke så godt kan lide ideen om at erstatte olie med vand...


  • Jeg tror nemlig også at det er friktion, og hvis det passer, så skal der bare skydes tilpas mange med tilpas stor hastighed afsted på et givent areal - så burde det være til at opnå.



  • tror ikke olieselskaberne kan sætte sig ivejen for det... bush er jo på udkig efter nye energikilder - så det er ihvertflad ikke ham der vil stille sig i vejen - og i indslaget siger de jo også at ham gutten der allerede har kontakt til statslige organer og de arbejder på noget

  • Kom lige i tanke om... HHO, hvordan dælen ser strukturformlen ud for det...?
    H - H - O? :boxed:


    Hydrogen består af én proton... og så vidt jeg husker ka der kun være mellem 0 og 1 elektron... altså kan den squ da ikk bindes både til oxygen og hydrogen...


    Og så mangler der også en binding ved oxygenet... Den kunne evt. lave en cyclo binding (eller hva det nu hedder, når det danner en ring) til det andet hydrogen, men så er der samme problem med to bindinger til hydrogen...


  • Jeg tror på at det bliver varmere end solen (overfladen). De siger jo solens overfladde og den er "kun" omkring 5500 grader varmt. Derimod er det indre af solen ca. 15 millioner grader varmt. Og området rundt om solen er også varmere, omkring 5 millioner grader varmt.


    Med hensyn til friktion så lyder det vel egentlig meget rimelig, men det forklarer stadig ikke at fingeren ikke bliver forbrændt. Her må der jo også skabes friktion, så det er jo lidt af et mysterium.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Ifølge Alaza's link, så er det rent fup... det tror jeg nu også det her er... men selve tanken om at benytte vand som energikilde er skam ikke helt dum...

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ifølge Alaza's link, så er det rent fup... det tror jeg nu også det her er... men selve tanken om at benytte vand som energikilde er skam ikke helt dum...


    Nogen der snakkede om kernefusion?
    der kan der laves tusinde gange mere energi ud af en liter tung-vand end 10 liter olie!
    Det satser jeg på bliver fremtiden, men det andet var nu også ret sejt

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Nogen der snakkede om kernefusion?
    der kan der laves tusinde gange mere energi ud af en liter tung-vand end 10 liter olie!
    Det satser jeg på bliver fremtiden, men det andet var nu også ret sejt


    Hehe ja nu ska vi jo liiige opfinde fusionskraften først :) Gad godt se dig smide det første fusionskraftværk ind under motorhjelmen på en bil :P

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Hehe ja nu ska vi jo liiige opfinde fusionskraften først :) Gad godt se dig smide det første fusionskraftværk ind under motorhjelmen på en bil :P


    Så vidt jeg ved, er den opfundet og har været det i lang tid, men man kan kun holde den stabil i 1 sekund eller lignende. Ret mig hvis jeg tager fejl her..


    Og nej, vi skal ikke have et kraftværk ind under motorhjelmen :crazyeyes: Men netop derfor er hydrogen fra vand så smart et brændstof, især på pilleform.

  • Quote

    Originally posted by learner
    Så vidt jeg ved, er den opfundet og har været det i lang tid, men man kan kun holde den stabil i 1 sekund eller lignende. Ret mig hvis jeg tager fejl her..


    Og nej, vi skal ikke have et kraftværk ind under motorhjelmen :crazyeyes: Men netop derfor er hydrogen fra vand så smart et brændstof, især på pilleform.


    Det ka da godt være der er blevet lavet forsøg med det, men der er ingen deciderede fusionskraftværker i verden afaik...


    Der findes jo også masse forskellige teorier om hvordan vi skal benytte fusionsenergi... men ingen af dem holder stik i praksis - endnu