RMA sucks

  • Hey ville bare høre om der er nogle herinde som også er træt af dårlig RMA service, ved godt der er en anden tråd der minder lidt om den her, men anyways...


    Nu har jeg haft min bærbare til RMA i over en måned hos midtdata pga usb portene på min nye bærbare Asus ikke kunne genkende USB når jeg satte dem i, men efter en uges tid fungerede de så lige pludselig, og efter 4 dage fungerede de ikke igen X( så blev den så sendt ind, og midtdata har flere gange ville have at jeg sendte de usb sticks som ikke fungerede til dem, fordi når de får min bærbare fungerer det selvfølgelig :ohmy: men selvom jeg forklarer dem at det har fungeret og at jeg har prøvet 4 forskellige usb sticks at det ikke kan være dem da der ikke er brug for drivere til usb stikkene og at det har fungeret... det irreterer mig bare enormt meget..!
    Og udover det har de sendt en mail, at hvis jeg ikke indsender de usb vil de konstatere den uden fejl og sende den tilbage, men de svarer ikke på mine mails eller ringer til mig, da jeg ikke kan komme igennem til dem på telefon.


    Havde lige brug for at komme ud med det


    Hvad er jeres mening/erfaring med RMA?

  • med midtdata har jeg kun gode erfaringer... med shg har jeg dårlige :/...


    forresten kan det der med at din laptop ikke kan finde usb devices godt have noget at gøre med dit styresystem - har selv haft et problem af samme slags - med usb devices som min pc ikke ville finde - du har prøvet at geninstallere styresystem??? - det vil jeg næsten gætte på du har - men ellers så prøv det!

  • Jeg købte en dejlig Xerox TFT skærm og 3 måneder efter begyndte den at gå helt i spas. Xerox sendte så staffeten i Kolding ud til mig med en ny skærm og tog den gamle med. Det var dælme dejligt. Ikke noget med RMA, tests eller andet pjat. Fik bare en ny skærm lige på stedet.
    Så det drejer sig vel bare om at handle med de rigtige :)

  • Midt-data, både og, havde vildt lang behandlingstid på et grafikkort, men i sidste ende fik jeg et x1900XTX istedet for x850XT mod en lille merpris på nogle få hundrede kroner.. - Eller rettere sagt, fik refunderet knap 4000 kroner som mit grafikkort havde kostet da jeg købte..


    SHG har jeg haft dårlige og gode oplevelser med... - Har prøvet at have siddet i telefonkø i 100 år, og så kommer medarbejderen ved en fejl til at ligge på før han når at præsentere sig selv eller man gør...
    - Foruden det har jeg ikke hørt fra SHG et stykke tid, brugte returret på et produkt, dog lidt forsent, men pr. aftale gik den igennem... - Men stadig ikke fået mail eller penge...


    Zitech...
    De har ligefrem anstødelig support ved RMA, og så "glemte" jurristen jeg snakkede med, at det var dem der skulle bevise jeg havde voldt skade på produktet og ikke jeg der skulle bevise jeg ikke havde - 2 måneder efter købet... - Anyhow, deres yderst kvalificerede teknikkere mente jeg havde gjort noget galt, og jeg fik ikke rigtig lov at tale med dem... Anyhow, jeg sagde de godt kunne droppe det fis, da jeg kun kunne forklare hvorfor det rent teknisk ikke var muligt det de hævdede... - Måtte jeg have dem til at sende den til Enermax min PSU... - Hvorefter Enermax gav mig en ny, og den flinke Zitech ansatte fra Lyngby ikke så meget som beklagede en ventetid på et halvt år... - Den samme ekspedient som havde fortalt mig fra starten at han ikke troede de vilel godkende dne og jeg bare skulle acceptere jeg havde mistet de 1600 (mener det var den kostede), og det blot ville koste mig dyrt for deres teknikker tid - hvilket også var tilfælde, deres hardcore teknikkere skulle jeg betale 600 for, men, den har jeg ikke rigtig hørt noget fra ligesom den manglende undskyldning af deres håndtering af sagen...

  • Jeg kan nu godt lide zitech.
    Jeg har fået byttet tre nedslidt harddiske dernede gennem tiderne.


    Kommer man (jeg) ned med fejlkoden og disken bytter de på stedet.
    De kører ikke engang testen selv, men stoler på dit ord.


    En gang måtte jeg dog lide under at modtage en nyere model som erstatning da de ikke havde flere af de gamle.

  • endelig igår fik jeg fat i midtdata, og der er kommet en ny tekniker på sagen angående min bærbare, han vil kigge på den i to dage og prøve diverse, men da det er en meget mærkelig fejl jeg har forklaret for dem, vil han, hvis han stadig ikke kan konstatere fejl på, sende den tilbage, men jeg skal ikke betale noget tekniker gebyr, så han var meget venlig ham jeg talte med, nu må jeg bare håbe den ikke gør det igen, så jeg skal bruge 150kr på at få sendt den til dem

  • Jeg har købt en Sony Ericsson W800I gennem telekæden for 6 måneder siden, den er nu for 5 gang til reperation, og køres nu på jeg skal ha' en ny af dem. Jeg har haft telefonen 2 en halv måned ud af de seks måneder X(


    *** Del af indlæg fjernet af Mikkel ***


    NEJ HVOR TELEKÆDENS SERVICE IKKE ER GOD

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Jeg købte en dejlig Xerox TFT skærm og 3 måneder efter begyndte den at gå helt i spas. Xerox sendte så staffeten i Kolding ud til mig med en ny skærm og tog den gamle med. Det var dælme dejligt. Ikke noget med RMA, tests eller andet pjat. Fik bare en ny skærm lige på stedet.
    Så det drejer sig vel bare om at handle med de rigtige :)


    jeg har også haft en fejl på min xerox skærm - og min bro ligeledes.... var det noget med at den pludselig bare gik standby og ikke ville vise noget billede - ikke engang deres logo (som vises uden at skærmen modtager noget signal)?

  • "Så det drejer sig vel bare om at handle med de rigtige" <- jeg blev bonget et testgebyr fra shg for at de skulle teste den (det er en periodisk fejl) - men da skærmen blev væk i postdanmarks system på vej til mig modtog jeg aldrig indbetalingskort :D

  • Quote

    Originally posted by SGN_X
    Jeg har købt en Sony Ericsson W800I gennem telekæden for 6 måneder siden, den er nu for 5 gang til reperation, og køres nu på jeg skal ha' en ny af dem. Jeg har haft telefonen 2 en halv måned ud af de seks måneder X(


    *** Del af indlæg fjernet af Mikkel ***


    Ja det er godt nok pisse irriterende, men du kan stadig ikke bebrejde Telekæden. De laver jo ikke telefonen, og de har en firma-politik. Men du har krav på at få en sprit ny efter 3. reperation for samme fejl ;)

  • Quote

    Originally posted by Han$en


    Ja det er godt nok pisse irriterende, men du kan stadig ikke bebrejde Telekæden. De laver jo ikke telefonen, og de har en firma-politik. Men du har krav på at få en sprit ny efter 3. reperation for samme fejl ;)



    det behøver ikke være samme fejl - der har tidligere været enkører en tråd her på tweak lige for tiden hvor det netop omtales

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Selvom man er sur på en eller flere forhandlere, kan man stadig godt tale anstændigt. ;)


    Ellers vanker der advarsler. :boxing:


    Vask hans mund med vand og sæbe ffs :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Originally posted by Han$en


    Ja det er godt nok pisse irriterende, men du kan stadig ikke bebrejde Telekæden. De laver jo ikke telefonen, og de har en firma-politik. Men du har krav på at få en sprit ny efter 3. reperation for samme fejl ;)


    Ja, men deres reperation har haft den inde 5 gange og 2 gange leveret en telefon tilbage i dårligere stand end den blev leveret i.


    Deres måde at snakke til folk på er heller ikke for dejlig!


    Så alt i alt er jeg sur på dem, om det så er fair eller ej :roller:


    Quote

    Originally posted by ExobiT
    til alle jer der ikke snakker pænt gør det eller i får en kysse mysse tur af ham gay'en fra scenen er "din"


    HAHA, fandeme nice kommentar :clap: :roller:

  • Har været rimeligt heldig med min hardware. Har haft et Gigabyte 9700pro som jeg kørte RMA gennem forhandleren, det tog ca. 2mdr før jeg havde et nyt, ret utilfredsstillende.


    Derudover har jeg haft et Creative Audigy2 Platinum Pro, som jeg kørte RMA direkte ved Creative. Det tog en pæn sjat mails før de fattede at lortet var defekt, så det tog også et par mdr før jeg havde den.


    Ellers har jeg gudskelov været forskånet for defekt hardware :D


    Quote

    Originally posted by xenon
    3Xrma hedder den


    3 posts inden for 4 minutter, og 2 posts inden for ét, der findes sådan en smart [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/editpost.gif]-knap hvis du har glemt noget i den forrige post ;)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m