Hurtig hjælpe meget ønsket. Oversættelse.

  • Jeg er ved at skrive et brev på engelsk og jeg skal skrive 'Renter'
    Hvordan skriver jeg det på engelsk?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • » rente (100%) (Dansk-Engelsk)
    rate of interest (fx the money for the plants was borrowed at low rates of interest from a US bank); interest rate; interest;
    ¤ effektiv ~ effective rate of interest; faldende ~r declining level of interest rates; fast ~ fixed rate (fx fixed-rate mortgage); den korte ~ short-term interest rate (fx the German central bank cut short-term interest rates by 0.5 per cent); den lange ~ long-term interest rate; stigende ~ rise in interest rates; increased interest rates; variabel ~ interest rate subject to variation; variable rate (fx variable rate mortgage); årlig ~ annual rate of interest;
    ~s rente accrued interest; compound interest (fx remember compound interest at school?);
    hæve ~n (bankv.) raise interest rates; sænke ~n lower interest rates; sætte ~n op (bankv.) raise interest rates; trække ~r earn interest (fx the money is drawing interest in a bank account);
    ~r på udlån (bankv) interest payable on deposits.



    Fra: Ordbogen.com


  • Tak. God hjemmeside du har fundet der.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000
    Tak. God hjemmeside du har fundet der.


    Helt klart. Har haft gratis adgang til den under hele mit studie, indtil skolen ikke fornyede deres abonnement da det udløb i maj. Nu har jeg så købt min egen adgang, da to opslag om dagen ikke altid er nok når man har engelsk på højniveau.


    Har også Gyldendals Røde Ordbøger elektronisk - som ellers koster en mindre formue - og de kan ikke hamle op med Ordbogen.com.