Gode bøger?

  • Engle og Dæmoner


    [Blocked Image: http://www.litteratursiden.dk/…ider/Engle-og-damoner.jpg]


    Robert Langdon og Vittoria Vetra har ikke lang tid til at forhindre, at Vatikanstaten bliver udslettet. Kan de nå det? Der er spænding og handling for alle pengene i Dan Browns første roman.Forsiden af Engle og dæmoner. Hentet på http://www.gad.dk


    Efter succesen med "Da Vinci mysteriet" følger forlaget op med Dan Browns første roman om den sympatiske professor Robert Langdon. Også her øser forfatteren af sin enorme viden om kirkehistorie, middelalderlige broderskaber, forholdet mellem religion og videnskab og meget mere tilsat en god portion spænding og en historie, der går over stok og sten. Så hvis du har slugt "Da Vinci mysteriet", vil du bestemt også blive optaget af denne historie.


    http://www.litteratursiden.dk/sw34581.asp


    Edit: Slettede lidt da det måske var lidt for spoiler agtigt.


    Edit2: Føjede bagsiden af bogen til i nedenstående:


    Da symbolforsker Robert Langdon tilkaldes for at se nærmere på et mystisk symbol – brændt på brystkassen af en myrdet fysiker – finder han beviser på det utænkelige: et gammelt broderskab, kendt som Illuminati, er dukket op til jordens overflade igen, og de ønsker hævn over deres værste fjende – den katolske kirke.


    Langdon hvirvles ind i en intens og farefuld jagt på en nådesløs morder – en jagt som fører ham gennem Vatikanet og Rom, hvor han kommer på sporet af en række ældgamle, hemmelighedsfulde tegn, der fører ham til broderskabets inderste kerne.


    En Dan Brown-pageturner af format! Intelligent underholdning når det er bedst.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet 3 gange, sidst af Berleburg ().


  • Det fesne ved den bog er blot at det er en kopi af da vinci mysteriet, blot med lidt andet indhold....men spændende da...

  • butcher--> eller også er det den anden vej rundt, da den udkom først.. dan brown har også skrevet morderisk bedrag, som er lige så fængende som de to andre

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Er ikke helt med på hvad du mener Butcher. Altså med, at det er en kopi. Han har jo selv skrevet den. Taget i betragtning hvor veludført den er, så synes jeg heller ikke det er passende at kalde den fesen.


    Personligt synes jeg den er bedre end Da Vinci Mysteriet. Men nu er det også et stykke tid siden jeg læste Da Vinci.


    Plot-mæssigt og udviklingsmæssigt ligner de hinanden ja. Men det samme gælder sgu for alle 22 (eller hvor mange der nu er) James Bond film...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Nogle af Bjarne Reuters voksenbøger er rigtig gode! Der er Prins Faisals ring, som er en skide god bog synes jeg selv! Og Løgnhalsen fra Umbrien. Det er sku geniale bøger, a must read! :9xo

  • Quote

    Originally posted by Shak
    Hejsa i fantastiske tweakers


    Jeg søger en masse god spændende læsning. Søger bøger ala da vinci som man simpelthen ikke kan lægge fra sig, har i nogle gode bud?


    Happy tweaking :cheers:



    Det gyldne kompas
    Skyggernes kniv -----> noget i den dur
    Ravkikkerten



    UTROLIG god serie, IMO mindst lige så god som Da vinci pjattet.


    Engle og Dæmoner, rimelig heftig også.



    Andy Mcnab er en dygtig mand, men hans beretninger er twisted.


    Stormens Øje er også en militær mands biografi, der kommer han på et tidsspunkt ind på hvordan Andy har twisted en del ;)



    Jo, du ka -----> Fed biografi om Eks-Jægersoldaten Nicolai Moltke Leth.


    Anna Franks dagbog ---> Fantastisk dagbog/ bog over 2.verdenskrig

  • Mht. Andy McNab kan jeg stærkt anbefale følgende filmatisering af en af hans bøger.


    Bravo Two Zero (1999)
    http://www.imdb.com/title/tt0120617/


    Så kunne man jo evt. kombinere en læsning med at se filmen efterfølgende. Det er en rigtig god film.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Er ikke helt med på hvad du mener Butcher. Altså med, at det er en kopi. Han har jo selv skrevet den. Taget i betragtning hvor veludført den er, så synes jeg heller ikke det er passende at kalde den fesen.


    Personligt synes jeg den er bedre end Da Vinci Mysteriet. Men nu er det også et stykke tid siden jeg læste Da Vinci.


    Plot-mæssigt og udviklingsmæssigt ligner de hinanden ja. Men det samme gælder sgu for alle 22 (eller hvor mange der nu er) James Bond film...


    Jeg mener at selve opbygningen er temmelig ens. Jeg sagde netop at jeg synes bogen var god, men at det var fesent at lave 2 bøger som minder så meget om hinanden. Billig købt succes, synes jeg.
    Her kan du se alle de sammenfald der er
    http://en.wikipedia.org/wiki/Angels_and_Demons under afsnittet "Similarities to Brown's other books"

  • Jeg er også enig med dig et langt stykke hen ad vejen. Da jeg læste den selv, syntes jeg også den mindede om Da Vinci.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Engle og dæmoner er den eneste bog det har lykkedes mig at læse i flere år.
    Klart et hit.


    For øvrigt er engle og dæmoner lavet før da vinci mysteriet, så det må være da vinci der minder om engle og dæmoner.

  • Tjaeh jeg kan specielt godt lide Dennis Jürgensens Drømmetjener serie.


    Evigehedens port


    Mandators kappe


    Ondskabens Dimension


    Og den gyldne by som ikke er udkommet endnu



    Man kan godt læse at Dennis Jürgensen er ny i fantasi genren men han skriver på sådan en god måde at det er næsten ligemeget hvad han skriver om så bliver det til guld :D.


    Har læse Evigehedens port og Mandators kapper og det er nogen formidable bøger. Skal i gang med ondskabens dimension efter eksamen :)


    Men det er ikke sådan en bog man ikke kan lægge fra sig.. Det er en ekstrem god bog til stranden hvor man lige vil solbade lidt mens man læser en god bog som jeg finder ekstremt hyggeligt :)