fysik / tastatur spørgsmål :D

  • hej derude jeg er ved at lave noget fysik til eksamen !! og så skal jeg lige vide hvordan man laver fx. O og så et 2 tal som står oppe og det samme hvordan gør man hvis det skal stå nede ?


    også nu jeg alligevel har lavet tråden nogen der har nogen nice fysik hjemmesider ;) ?

  • ³ Alt + 252
    ² Alt + 253
    ¹ Alt + 251
    Ë Alt + 521 -----> Det giver et lille 0 i midten, og ikke et mærkeligt E, prøv selv


    Nr. er på NumpadenË

  • Det er CTRL + Shift + 0
    for at lave sænket skrift (I Word)


    Bemærk, nullet skal ikke være num, men den tast med = og }

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().

  • I Excel ville jeg bruge Ctrl + 1 og under skrifttype og i word, kan du lave et ikon i værktøjslinien.


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Quote

    Originally posted by Fino
    Se om du har microsoft equation. kanont godt program.. du siger: indsæt - Objekt - Microsoft Equation.. Du kan ALT med det :D


    Der findes nok bedre programmer, men det er helt klart det jeg vil anbefale. Benytter det selv til alle kemi, fysik og matematikafleveringer.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • hej og tak for svarene har et problem vedr. mit fysik så hvis nogen vil hjælpe her


    emne: Nukloider og ioniserende stråling.


    hvad er der inde i kerner ?


    Isotopkortet (stabilitets linjen)
    hvorfor er de stabile ?


    hvad kan alfa beta gamma trænge igennem


    og hvad kan det ikke ?


    plz hjælp :D


  • Jeg har ikke haft om radioaktivitet, men så meget burde jeg at vide:



    Gamma Stoppes med bly


    Beta stoppes med aluminium


    Alfa kan stoppes med papir

  • I kernen er der protoner og neutroner... Rundt om er der elektroner, der oftest er i samme antal som protonerne - men det kan sagtens være færre eller flere teoretisk set


    Et forhøjet neutrontal kan give ustabilitet og det er også med til at øge vægten af stoffet - densiteten - også derfor vandet til atomreaktere kaldes for tungt vand, da det er beriget med neutroner


    Isotopkortet er den vej et stof tager i formskifte hvis det er ustabilt... Der hvor den ender er der hvor den er stabil og ikke vil/kan ændre sig mere... det ka ofte være et helt almindeligt stof der kommer ud af det oprindelige stof


    Alfa stråling kan ikke trænge gennem noget næsten... hud afspejler det og det gør tyndt papir også... men det er samtidig også den der er mest skadelig hvis man f.eks. indtager den igennem maden, da den udsender heliumkerner (Eller er det hydrogen kerner - protoner? Ka jeg squ ikk huske)... alfa stråling er nemlig den der forvolder den længste stabilitetslinie oftest


    Beta blir stoppet af en bog og består af elektroner så vidt jeg husker... Den udsender en enkelt af neukleonerne eller også er det elektronerne den udsender én af


    Gamma stråling er fotoner... det lærte vi ikk meget om i folkeskolen, men den går gennem næsten alt.. undtagen et godt lag bly og andet med samme densitet



    Håber det hjælper lidt

  • 7-tallet med uppercase; /


    tasten lige over enter med uppercase; *


    BTW, har du styr på emner som alkohol?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • her er en liste over emner.
    dem med x er jeg færdige med jeg laver et arbejdspapir til alle emner så jeg ved hvad jeg skal når jeg kommer op !!!


    svingninger x
    bølger x
    lyd x
    lys x
    nukloider og ioniserende stråling x
    metaller
    ioner
    atombinding og organisk kemi
    alkohol


    dette er 10 klasses niveau.. så hvis i har nogle nice forslag til nogen af dem så skriv endelige ;)


    edit: dare-devil det har jeg ikke endnu hvis du har noget godt til den så skriv enelig