Ukendte feriepenge

  • Ja jeg lignede nogenlunde det her -> [Blocked Image: http://tweak.dk/forum/images/icons/icon5.gif] da jeg åbnede posten idag... Jeg har nemlig fået et brev fra .. Feriefonden for hotel- og restauranterhvervet, der påstår jeg har nogle feriepenge til gode :boxed:


    Nu ligger landet sådan at jeg ikke har nogen feriepenge ordning på mit nuværende arbejde og alle mine tidligere arbejdsgivere har brugt Feriekonto, hvilket er så lang tid siden at jeg ikke kan have fået noget fra dem nu... Så jeg er lidt af et spørgsmålstegn fra hvor de penge kommer fra..


    De har squ mit navn og nye adresse korrekt, hvilket får mig til at tro det ikke er en fejl, da folkeregisteret ikk har opfattet jeg er flyttet...
    Jeg har tænkt mig at maile til dem lige om snart, men ville lige høre om der er nogle der ved hvor disse penge kan komme fra eller hvad det er for et firma?


    Normalt ska man jo udfylde ditten og datten med arbejdsgiver etc., men i det brev jeg har fået ska jeg bare lige udfylde bankoplysninger og så sende det til dem og på deres hjemmeside kan man intet andet end at indtaste disse oplysninger, hvilket får mig til at tro det er noget fusk af en art :boxed:


    Hvis der er nogen der har brugt den her feriepenge ordning på deres arbejde, ved i så om man kan få oplyst hvem den indbetalende arbejdsgiver er? Så behøver jeg nemlig ikk belejlige dem med en mail, hvis jeg hurtigt kan tjekke det et sted og kontrollere hvem det er fra


    På forhånd tak

  • lyder som fusk...jeg ville evt smutte til politiet med det...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tjaah nu tjekker jeg lige med min mor imorn, da hun er i hotel- og restaurationsbranchen... så må hun vide om ophavsfirmaet horesta er ægte nok... Kontakt emailen leder nemlig hen mod den side jeg linker til der - horesta.dk


    Men faldt lige over en af de ellers sparsomme informationer der er på siden...
    Er der fejl?

    Mener du, at der mangler indbetalinger eller at der er fejl i de beløb, der er indbetalt eller i antal feriedage, bør du først rette henvendelse til den pågældende arbejdsgiver.



    De vil ha man ska kontakte arbejdsgiveren... når man ikk ved hvem det er? :crazyeyes:


    Quote

    Originally posted by Burger
    ...


    men du kunne også starte med at kontakte dem.


    Ja det gør jeg skam også, ville bare lige høre om der var nogle der havde brugt deres feriepenge ordning... Så jeg ved hvad jeg har med at gøre

  • jeg har ihvertfald ikke :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay, men det ku stadig godt være de så bare bruger horesta som front, for at få det til at se ægte ud...


    Men nu mailer jeg ihvertfald til dem... lader ikk til der er andre der har brugt dem


    Lukker tråden - hvis der er andet ka i bare pm mig