Kørekort i polen?

  • har undersøgt mulighederne for at tage kørekort i polen, men reglerne siger man skal have haft bopæl i landet i 6 måneder, ellers kan man ikke få det ombyttet. Er der nogen der ved hvordan det foregår? Når jeg kommer hjem og skal have det ombyttet, spørg de så hvor lang tid jeg har været der, og så kan jeg bare svare 6 måneder, eller borer de i sagen for at finde ud af om jeg snakker sandt?


    TAK

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Quote

    Originally posted by tomaszo
    har undersøgt mulighederne for at tage kørekort i polen, men reglerne siger man skal have haft bopæl i landet i 6 måneder, ellers kan man ikke få det ombyttet. Er der nogen der ved hvordan det foregår? Når jeg kommer hjem og skal have det ombyttet, spørg de så hvor lang tid jeg har været der, og så kan jeg bare svare 6 måneder, eller borer de i sagen for at finde ud af om jeg snakker sandt?


    TAK


    Kommer lige med et rent, men relistisk gæt.. Er næsten sikker på de borer i sagen, desværre ;)

  • De tjekker da selvfølgelig, om du har været i Polen de sidste 6 måneder!
    Men hvorfor tage et kørekort i Polen, og derefter komme hjem til danmark, med formodentlig stor mangel på viden og erfaring i at køre bil, med et Polsk kørekort?

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^
    De tjekker da selvfølgelig, om du har været i Polen de sidste 6 måneder!
    Men hvorfor tage et kørekort i Polen, og derefter komme hjem til danmark, med formodentlig stor mangel på viden og erfaring i at køre bil, med et Polsk kørekort?



    Prisen ;) Det er jo langt billigere der nede!

  • Det hul ER blevet lukket.. Min far trak sin kørekort i en automat i US i sin tid for 10 USD.. ;).. Og da han kom hjem, byttede han lige over med et dansk.. Men idag gælder de udenlandske ikke.. Du skal alligevel have køretimer og op til den danske køreprøve :(

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Det hul ER blevet lukket.. Min far trak sin kørekort i en automat i US i sin tid for 10 USD.. ;).. Og da han kom hjem, byttede han lige over med et dansk.. Men idag gælder de udenlandske ikke.. Du skal alligevel have køretimer og op til den danske køreprøve :(


    Synes jeg nu er okay, det er jo meget mere sikkert, at folk skal op til en dansk køreprøve, så der ikke kører alle mulige rundt med et kørekort, men nærmest ingen undervisning...

  • der er faktisk flere køretimer i Polen i forhold til DK, der er nogle få anderledes regler i loven, ellers vil jeg mene at det er større udfordring i at tage kortet i Polen da der er meget større trafik bl. a. ellers er det jo øvelsen der gør en til mester og ikke landet man tage sit kørekort i :9xo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit