Hjælp til køb af andelslejlighed.

  • Hejsa,
    Min kæreste og jeg har netop set på et nybyggeri der starter i Storevorde ved Aalborg, og det er huse der bygges og sælges som andel.


    Et hus på 86 kvm netto koster 285.000 + 22.000 for en carport dertil. Har ingen anelse om det er dyrt??


    De samlede udgifter for andelsforeningen bliver 5.150 + ca. 1500 for lånet i banken til andelen, så samlet ca. en husleje på 6.600. Er det for meget for såda en andel??


    Har hørt meget om, at sådan noget nybyggeri som andel har det med at stige meget i værdi på den enkelte andel, for hvis det er sådan, så kan det vel godt svare sig at sætte sig i det. Men syntes bare umiddelbart det er meget at gå fra 3.700 til ca. 6.600 i husleje for ca. 12-15 kvm mere...


    Nogen der har noget erfaring indenfor andelsboliger?


    /Lunde

  • Gid jeg kunne få det til den pris her 8o


    EDIT: Om det er dyrt der hvor du bor, skal jeg så ikke kunne sige

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Kender ikk prisen men ved at det er LANGT ude. hehe. nej det er da et godt stykker uden for aalborg så vis du ikk er vant til at bo derude skal du jo lige regne de ekstra timer transport og transportpenge i.


    Men lyder da ikk vildt for et helt nybygget hus.

  • Man skal passe en smule på ved køb af nyoprettede andelsbyggerier (siger rygtet i hvert fald) man kan komme til at hæfte for de andele der eventuelt ikke er blevet solgt. det vil sige at du kan risikere at stige ret voldsomt i fællesudgifter. Så undersøg som det mindste om efterspørgslen på andelene er stor nok til at man forventer et hurtigt salg af dem alle, det er sandsynligvis ikke noget problem, men faren er reel nok.


    Til prissammenligning bor min kæreste og jeg i en lækkern80 m2 andelslejlighed med adgang til have og p-plads tæt ved park med udsigt over gudenåen nær Randers centrum


    andelen kostede 160.000,- og vi har en månedlig udgift incl vand, varme og parkering på 2300,-


    Min kæreste kommer hurtigere på universitetet i Århus via motorvejen end hendes medstuderende der betaler ågerpriser for en Århuslejlighed og tager bybussen :clap:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu