Fysik eksamen..

  • Hey drenge..


    Skal op til fysik mundtlig her onsdag, har i nogle gode råd til hvad man bør læse op på til eksamen?


    Samt Har i nogle links til sider hvor dette kan gøres?


    På forhånd tak.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition


  • Hvad der er en god idé at læse på? Pensum evt.? ;)


    Hvor? Tja din fysikbog er et ret godt sted at starte.


  • Skal også op onsdag. Læs Evt. noter og det i har gennemgået i fysikbog. :)

  • Du har vel fået et stykke papir hvor der står hvilke ark i har gennemgået/læst gennem tiden.. Så er det jo bare at finde dem frem..


    Skal selv op i morgen :boxed:, og skal til at læse alt muligt shit.. Og vi fik sådan et pensum..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Skal op på onsdag. De andre har sagt det, men siger det nu alligevel. Du har vel fået et pensum du skal læse, og noter fra året der gik.

    “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
    - Albert Einstein

  • Ska op Torsdag.. hehe.. Det der er en god idé er: Find ud af hvad for nogen emner du har (Induktion, elektromagnetisme etc.). Så find ALLE de opgaver i din bog eller mappe der har noget som helst med de pågældende emner at gøre og skriv dem ned incl at forklar hvorfor den pågældende reaktion sker. Så tag det med ind og lav så mange forsøg du kan. Det er jo det det går ud på: lav så mange forsøg inden for det pågældende emne som du trækker og så forklar Sensor hva faen det er der sker.

  • Sådan som jeg har forstået det, så er selve formålet med at sku op i de forskellige fag, at man skal forsvare sine rapporter... altså man skal bevise det rent faktisk er en selv der har lavet dem eller i det mindste forstået dem...


    Så læs alle dine rapporter igennem, så du ka dem til hudløshed og har du tid til overs er det altid en god ide lige at læse i din pensum liste...


    Der er ingen sider hvor du bare sådan lige ka læse dit pensum... pensum er jo netop forskelligt for alle, ud over at de skal overholde nogle få regler

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Sådan som jeg har forstået det, så er selve formålet med at sku op i de forskellige fag, at man skal forsvare sine rapporter... altså man skal bevise det rent faktisk er en selv der har lavet dem eller i det mindste forstået dem...


    Så læs alle dine rapporter igennem, så du ka dem til hudløshed og har du tid til overs er det altid en god ide lige at læse i din pensum liste...


    Ikke i folkeskolen...

  • Gør som jeg gjorde til mundtlig math; sov ved kæresten, stå op et kvarter før eksamen begynder. Lunt derop uden andet end en blyant og håb så INDERLIGT at din makker har en formelsamling med ;)..


    .. sådan gjorde jeg :P - og skal hilse og sige det var en hyggelig nat!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Gør som jeg gjorde til mundtlig math; sov ved kæresten, stå op et kvarter før eksamen begynder. Lunt derop uden andet end en blyant og håb så INDERLIGT at din makker har en formelsamling med ;)..


    .. sådan gjorde jeg :P - og skal hilse og sige det var en hyggelig nat!


    Ja men der er jo desvære ikke gruppeprøver mere :(

    -----------------------------
    -----------------------------
    -----------------------------

    Rettet en gang, sidst af la3r ().

  • Quote

    Originally posted by mr. gamer
    hey der... jeg gør sådan at jeg laver et stykke papir hvor der står hvad jeg vil gøre forsøg osv. man vil lave og ting man vil sige så er det bare at følge det papir.....



    Hvordan kan du forberede et papir? Når du ingen ide har om hvilket emne du vil trække?




    Forresten må du ikke have smilies i din signatur.

  • Så er jeg vent hjem fra dagens fysik/kemi+biologi eksamen..


    Godt nok ikke så slem som jeg troede, men trak bare noget være lort..


    Trak vandværk.. havde INGEN forsøg om det emne...


    Men det blev da til et pænt 8-tal! :clap:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by la3r


    Ja men der er jo desvære ikke gruppeprøver mere :(


    Hehe - det har jeg tænkt på ;).. I år kommer jeg 2½ min. før jeg skal ind, også låner jeg formelsamlingen fra ham, der var inde lige før :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]