Hurtig hjælp søges. Hvilken elektronik i fly?

  • Jeg vil gerne høre hvad man må have tændt af elektronik i et fly.
    Må man bruge mp3 afspiller?


    Hvad må man bruge og hvad må man ikke bruge.


    Hurtige svar er meget ønsket da jeg snart skal i seng. Vi skal op kl. 3.30 og til Tyrkiet.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000
    Jeg vil gerne høre hvad man må have tændt af elektronik i et fly.
    Må man bruge mp3 afspiller?


    Hvad må man bruge og hvad må man ikke bruge.


    Hurtige svar er meget ønsket da jeg snart skal i seng. Vi skal op kl. 3.30 og til Tyrkiet.


    Ja du må, men de be'r dig om at slukke den under start og landing. Du må også godt bruge bærbar hvis du har sådan en.

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000
    Jeg vil gerne høre hvad man må have tændt af elektronik i et fly.
    Må man bruge mp3 afspiller?


    Hvad må man bruge og hvad må man ikke bruge.


    Hurtige svar er meget ønsket da jeg snart skal i seng. Vi skal op kl. 3.30 og til Tyrkiet.


    Alt der ikke udsender radiobølger/signaler..
    Altså ikke radio'er, mobiler (undtaget SE med "flymode"..) osv.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Der er som regel en lille folder eller noget i sædet foran's papirholder der viser hvad du må bruge hvornår osv. Ellers spørg en steward(esse)

  • Det er meget forskelligt hvad man må... Spørg dem ...


    Quote

    Originally posted by Burger
    Ja du må, men de be'r dig om at slukke den under start og landing. Du må også godt bruge bærbar hvis du har sådan en.


    Maybe ... maybe not ...


    Quote

    Originally posted by Tarantula
    Alt der ikke udsender radiobølger/signaler..
    Altså ikke radio'er, mobiler (undtaget SE med "flymode"..) osv.


    Maybe ... maybe not ...


    Quote

    Originally posted by Mikkel
    Du må ikke have tændt din mobltelefon når de letter og lander...


    Maybe ... maybe not ...


  • Nu har jeg så selv været ude at flyve forholdsvis mange gange, og ved ALLE afgange sagde de at man skal have elektronik slukket under start og landing.


    ALT hvad der udsender radiobølger (radioer, mobilteleoner og wifi-kort) må man overhovedet ikke have tændt, det er ligemeget om der er flymode eller hvad der nu er.


    ALT hvad der IKKE udsender radiobølger må du gerne bruge, dvs. gameboy, laptop (slå wi-fi fra) og MP3-afspiller (hvis ikke der er radio i)


    såå... grill, hvorfor svarer du så maybe.... maybe not hele tiden, kom da heller med noget svar

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Jeg har efterhånden på fornemmelsen at Grill også har været ude at flyve en del gange i hans liv :rolleyes: Men lidt dokumentation ville naturligvis være på sin plads. ;)

  • Tigerplayer har helt ret.


    Alt elektronik skal slukkes under start/landing.
    Mobiltelefoner skal slukkes så snart flydøren lukkes og skal være slukket til døren åbner igen.
    Også var der vist også noget med at 2 vejs kommunikations udstyr også skal være slukket under hele turen.


    En mp3 afspiller må vist gerne bruges under flyvning bare ikke under start/landing. Du får alt dette afvide lige før i letter/lander.

  • Jeg har li et spørgsmål ang. laptops i fly...


    Har flyene som regl et strøm stik så man ka få strøm til bærbaren?


    Spørger fordi jeg jo skal til USA og vi ska vist flyve i, i alt 14 timer og min plan er så at mig og min bror ska sidde og se dvd'er på min bærbar (dem de viser i fly er som regl skod, og man ka ikk rigtig se/Høre)


    Min bærbar ka jo maks holde 2 timer (skod batteri...) så der er jo brug for strøm hehe....



    Vi skal desuden flyve fra paris til usa med AirFrance hvis det ka hjælpe jer med at vurdere om der er strøm adgang?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Ja de har. Du skal bare have et specielt stik. Continental bruger det i hvert fald i de 4 forskellige fly jeg har været med til og fra USA.


    Men hvis de bruger samme system som Continental, og det er et halvstort fly i skal med, så er der jo evt. en skærm i sædet foran jer, og med de høretelefoner man får udleveret, så kan man godt høre hvad der bliver sagt.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Ja de har. Du skal bare have et specielt stik. Continental bruger det i hvert fald i de 4 forskellige fly jeg har været med til og fra USA.


    Men hvis de bruger samme system som Continental, og det er et halvstort fly i skal med, så er der jo evt. en skærm i sædet foran jer, og med de høretelefoner man får udleveret, så kan man godt høre hvad der bliver sagt.


    Okai, lyder sku godt:D


    Ja, jeg har undersøgt det med dvd skærm i sæderne, men stadigvæk:P


    Det specielle stik, det vel bare USA standardens stik? eller er det noget "fly stik" halløj?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er et specielt flystik.


    Okai, så skal man bare kontakte stewardesserne?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nej jeg går ud fra du selv skal have det med, men aner det ikke, for jeg brugte ikke min bærbar hverken til eller fra USA. Jeg så "The Incredible" 3 gange i stedet for :crazyeyes:


    Haha okai :P


    Li et sidste spørgsmål til dig burger...eftersom du jo har været i "staterne"


    Hvor i DK (evt. en netbutik) kan man købe de der stik man ska bruge til sit udstyr så det passer til usa's stikkontakter?



    EDIT: Fandt dette på shg.dk http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800222


    Men det jo kun til min bærbars lader (går da udfra den ka bruges der..)


    Men de gamle skal jo bruge hårtørre og diverse ting, så er det muligt at få sådan en pakke med omformere?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Haha okai :P


    Li et sidste spørgsmål til dig burger...eftersom du jo har været i "staterne"


    Hvor i DK (evt. en netbutik) kan man købe de der stik man ska bruge til sit udstyr så det passer til usa's stikkontakter?


    Det ved jeg ikke, min søster havde en da jeg kom derover. Jeg ved RadioShack (I USA) forhandler dem, til en pris på ca. 3$ (sidst jeg tjekkede) men enhver elshop med respekt for sig selv herhjemme har dem nok også. Du skal bare være sikker på dit udstyr kan klare 110v i stedet for 220v.


    Edit: Serveret på et sølvfad