Digital TV, hvordan får jeg det??

  • Hejsa,
    Jeg har lige købt mig et 32" LCD TV fra Sony, og har efterhånden hørt en del omkring det digitale TV, men hvordan fungere det? Hvad skal jeg gøre for at kunne modtage det? Hvilken løsning skal jeg vælge?


    Håber der er lidt hjælp derude :-)


    /Lunde

  • Quote

    Originally posted by lunde
    Hejsa,
    Jeg har lige købt mig et 32" LCD TV fra Sony, og har efterhånden hørt en del omkring det digitale TV, men hvordan fungere det? Hvad skal jeg gøre for at kunne modtage det? Hvilken løsning skal jeg vælge?


    Håber der er lidt hjælp derude :-)


    /Lunde


    Det kommer an på en masse.
    Hvis det er satellit skal du have en digital receiver.
    Hvis det er kabel skal du have et digitalt abonnement med tilhørende boks. TDC kalder det feks for Selector.
    Er det alm antenne skal du bare have en digital tuner. De koster måske omkring 500 rundt omkring.

  • vent ca 6 mdr inden der kommer ret mange kanaler digitalt.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Det kommer an på en masse.
    Hvis det er satellit skal du have en digital receiver.
    Hvis det er kabel skal du have et digitalt abonnement med tilhørende boks. TDC kalder det feks for Selector.
    Er det alm antenne skal du bare have en digital tuner. De koster måske omkring 500 rundt omkring.


    Kører lige nu på StofaNet kabel TV, og der har de noget der hedder et digitalt spejl, har bare ikke en ide om det er noget der er godt nok, eller om man skal over og have fat i en digital tv boks?


    Ulempen, som jeg ser det, ved de digitale bokse, er at lige meget hvilken man vælger, så mister man nogle store gode kanaler, og det er sgu lidt skod. Tager man TDCs boks, så for jeg ik TV3 og 3+. Tager Zulu (ved ik om der er andre jeg mister??). Ved så ik med Canal Digital, men der mister jeg garanteret også et eller andet...


    Kunne være fedt med en digital løsning, hvor man ikke mistede så mange kanaler ved at skifte fra kabel tv til en digital boks.


  • Jeg ved ikke lige med stofa, men er ret sikker på de skal bruge en boks, med mindre det er noget i retning af digitalt lige indtil det kommer til dig, og derfra analogt. Og så mister man noget jo.
    TDC's løsninger afhænger vist en del af en masse. En af mine kammerater har ihvertfald Selector. Og en masse tv3 og diverse. Desuden kan du stadig se analogt tv uden om boksen jo :)
    Det store roblem jeg ser er at der kommer en fjernbetjening mere. Og det værste ved det er at man skal lære sin mor at bruge to i forskellige situationer :))