Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 19. maj 2006, 14:30

Nu kender jeg ikke så meget til den aktulle sag, men det er vigtigt at prøve at skelne mellem

1. Personer som ikke har lyst til at leve
2. Personer som er ved at blive grøntsager
3. Personer som har store smerter eller som ikke kan få luft.

Jeg tror ikke at der vil være noget problem med at hjælpe gruppe 3 til at komme hurtigere herfra. Det sker sikkert allerede i ret stort omfang og jeg vil gætte på at de fleste har haft en bedste/oldeforælder som har fået lidt rigeligt smertestillende medicin for at man var sikker på at vedkommende ikke havde ondt og at dette nok har fremskyndet processen lidt. Det tror jeg at man ser lidt stort på. Problemet opstår når man som Diana går ud og siger det åbentlyst. Så skal Politiet jo efterforske og så bliver man dømt.

Gruppe 1 er psykisk syge og skal have behandling istedet.

Gruppe 2 kan man jo allerede som det er nævnt stoppe behandlingen hos. Men det er et problem specielt for de pårørende som i nogle tilfælde kan se frem til en lang periode hvor det langsomt går ned ad bakke for den syge. Det er f.eks hjernesvulster.

PCmark04: 8276 PCmark05: 7236 Cinebench: 870 / 405 / 30.3s

22

søndag, 21. maj 2006, 10:51

Citeret

Originally posted by Maverick
Jeg er for såfremt etik og moral overholdes. Problemstillingen minder lidt om ja eller nej til dødsstraf. Mange gode grunde til ja, og det samme for et nej.
Det nytter ikke at slukke for moster Anna fordi man kan bruge en evt. arv.

ja ja selfølgelig

[IMG]attachment.php?attachmentid=10981&sid=[/IMG]

23

søndag, 21. maj 2006, 11:02

For.. Tror ik det er sjovt at ligge mange år i vilde smerter eller hvis man ligger i en seng og aldrig kan komme ud af ens hus.. Eller er så behenderet at man ikke rigtigt kan leve..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

24

søndag, 21. maj 2006, 11:28

Jeg er FOR

Fordi

- Hvis jeg lå som 82 år, med kræft, og vidste at der ikke var nogen kur, men kun at jeg kunne ligge som en grønssag på hospital gangen i et år, og så dødede jeg. Så vil jeg sgu hellere dø MED DET VØJNS!

MATT DAMON

25

søndag, 21. maj 2006, 12:10

Det er ikke bare til at sige ja eller nej til aktiv dødshjælp. Det er det der er problemet i hele snakken. Det er umuligt at lovgive sig ud af det da det er utroligt individuelt fra "sag" til "sag". Der er ikke to patienter der er ens. Men for ikke at komme ud i lange forklaringer så vil jeg mene at det er op til patienten og lægen i denne rækkefølge hvor en samtale/diskusion ( hvis muligt ) med for og imod finder sted inden beslutning tages.
Men jeg synes ikke det skal være ulovligt.
Rafal

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz
EVGA 980Ti SC+ ACX2+ 6GB
12 gb Kingston Hyper X
Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX
28" Samsung U28D590D
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

26

søndag, 21. maj 2006, 16:24

Helt klart for.
fordi at hvis personen er uhelbredeligt dødsens og de er ved at stille træskoen og har mange lidelser så syntes jeg at man skal kunne give aktiv dødshjælp..!

AMD Athlon 64 3000+ | Asus K8V-SE/DELUXE |
512MB Elexir PC3200 + 1024 Geil value PC3200 | Galaxy Nvidia Geforce 6800GT
| NorthQ Super silent 400Watt psu | NorthQ Alian kabinet | Maxtor 160 S-ata |
80GB Wester Digital Ata | Logitech MX1000 |
Black Icemat | Cycon tastatur | DELL 20" widescreen

27

søndag, 21. maj 2006, 16:36

Jeg er for: Hvis jeg selv lå og lå, og ikke kunne hverken det ene eller det andet og jeg vidste jeg skulle dø, så sluk endelig for mig. :9xo

28

søndag, 21. maj 2006, 19:28

Citeret

Originally posted by Rafal Pyszko
Det er ikke bare til at sige ja eller nej til aktiv dødshjælp. Det er det der er problemet i hele snakken. Det er umuligt at lovgive sig ud af det da det er utroligt individuelt fra "sag" til "sag". Der er ikke to patienter der er ens. Men for ikke at komme ud i lange forklaringer så vil jeg mene at det er op til patienten og lægen i denne rækkefølge hvor en samtale/diskusion ( hvis muligt ) med for og imod finder sted inden beslutning tages.
Men jeg synes ikke det skal være ulovligt.
Rafal

Lige præcis det der er problematikken. Og derfor jeg har svært ved at beslutte mig. Har dog svaret ja.

Er meget for at man bestemmer over sit eget liv, så derfor burde det være lovligt hvis man vitterligt ikke vil mere. Men igen, hvis man er psykisk syg uden at vide det og kunne få det godt igen på sigt, så er det jo en fjollet ting. Jeg synes dog at det helt klart burde være lovligt i de tilfælde som f.eks. burger nævner med en af hendes nærmeste som stort set har fået slukket for livets ild allerede. Men igen, det kan jo også udnyttes på det groveste, f.eks. hvis arv er indblandet. Så ja, den er lidt svær :S

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.