Eksamens udtrækning

  • Uddannelse: Danmarks Journalisthøjskole, 3. semester


    Eksamener: Mediejura og International Politik (samf).


    Begge er overstået. Fik 9 i samf og venter stadigt på mediejura. Begge skriftlige btw.

  • Dual skibsofficer, 4. semester:


    Mundtlig:
    Meteorologi
    GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System - radiokommunikation)


    Skriftlig:
    Skibsteknik
    Brand
    Vagttjeneste
    Navigation
    GMDSS (se ovenfor)


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • civilingeniør - byggeri og anlæg 8. semester


    Mundlig:
    Forsvare projekt om Udvidelse af Skagen Havn - 4+ timer


    Skriflig:
    Numerisk dynamik - 4 timer
    Last og sikkerhed - 4 timer

  • International Kommunikation og Multimedier


    Skriftlig 24 timers markedskommunikation, done - venter på karakter.
    Bachelorprojekt i DTP, afleveres 1/6, forsvar 20/6
    Mundtlig organisation, eksamen 7/6



    M.Beier: Hvad er det spøjse i, at du skal op i skriftlig dansk og matematik? Reglerne er vel ikke ændret omkring, at man skal til skriftlig eksamen, hvis muligt, i A fag?


  • De er obligatoriske :))


    Mener bestemt det ikke kun er HTX, men alle gymnasielle uddannelser hvor man skal op til dansk + math skriftligt.. :) - Nu er der selvfølgelig mulighed for ikke at tage MAT A, men er det mest almindelige at ta'.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    De er obligatoriske :))


    Mener bestemt det ikke kun er HTX, men alle gymnasielle uddannelser hvor man skal op til dansk + math skriftligt.. :) - Nu er der selvfølgelig mulighed for ikke at tage MAT A, men er det mest almindelige at ta'.


    Skriftlige A eksamner er obligatoriske på alle gymnasielle udannelser, men jeg vil da gerne se nogle tal på, at det er mest almindeligt at tage matematik A.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Skriftlige A eksamner er obligatoriske på alle gymnasielle udannelser, men jeg vil da gerne se nogle tal på, at det er mest almindeligt at tage matematik A.


    Kan vi ikke ta' den en anden gang, var blot den opfattelse jeg var i, på min skole har omkring 85-90% af alle 3. valgt mat A... :)

  • jeg fik sq lige dansk og Math os.


    Math er bare en bitch, men så må jeg bare gå op og få den 11'er i dansk.


    Jeg er elendigtil math, så det bliver bare rigtig godt til mundt :S

  • IKM - International Kommunikation og Multimedia - Handels- og IngeniørHøjskolen i Herning


    Re-eksamen i Int. Kom. (skriftlig 6 timer) - venter på karakter ;(


    Bachelorprojekt og mundtlig eksamen i Advanced Desktop Publishing


    Projekt og mundtlig eksamen i Photoshop

  • HG
    Skal kun op tysk, (oooh hvorfor dog tysk??? ;( ) , og så eksamenprojektet!
    Har afsluttet de andre fag løbende!

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().


  • Sorry for OT, men må jeg spørge hvor du er igang med at uddanne dig til civilingeniør? :)
    Jeg ska nemlig på præcis samme linie om 2 års tid på AAU, så ville høre hva du syns om uddannelsen generelt og hvad du syns om dit uddannelsessted

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Sorry for OT, men må jeg spørge hvor du er igang med at uddanne dig til civilingeniør? :)
    Jeg ska nemlig på præcis samme linie om 2 års tid på AAU, så ville høre hva du syns om uddannelsen generelt og hvad du syns om dit uddannelsessted


    Jeg er på AAU og generelt synes jeg det er en god uddannelsen ikke mindst på baggrund af gruppearbejdet, der giver en helt unik form for indlæring og forpligtigelse. Men det er også en hård uddannelse og den linie jeg har valgt (konstruktion), betragtes som den hårdeste uddannelse på AAU. Du kan se frem til lange arbejdsdage især sidst på semestret, hvor ens projekt skal færdiggøres (fra 3. til og med 8. semester fylder projekterne 250-400 sider, oftest over 300 sider). Men i bund og grund er det nogle gode, sjove og udfordrende projekter og når de 300 sider er skrevet føler man stadig man kunne have tilføjet en hundrede sider mere, så antallet af sider skal du ikke lade dig skræmme af. Desuden er man 5-7 personer pr. gruppe til at dele arbejdsbyrden.


    Uddannelsesstedet kunne jeg ikke forestille mig bedre. Socialt er det rigtig godt, da du automatisk lære folk hurtigt at kende i en gruppe. Du bruger rent faktsisk de 3-4 første uger på basis på sociale arrangementer (For det meste druk ;) ). Der skal dog skrives et lille projekt, men det er kun en formalitet og det kan du stort set ikke dumpe. Herudover er der mange arrangementer arrangeret af ida og studentersamfundet, såsom stand up, koncerter og fester. Herudover er der den obligatoriske fredagsbar (god bar på basis, men knap så god på overbygningen). Selve uddannelsestedet på overbygningen er generelt god, men bør nævne at der ikke er udluftning i grupperummene, hvorfor der til tider dannes en fæl stank af prut og sved, især de grupper hvor det overvejende er drenge (det vil sige alle grupper ;) )


    Har du flere spørgsmål kan du altid fange mig over messenger (se profil).