Tv-licens!

  • Når jeg flytter hjemme fra og skal begynde at betale licens, så slår jeg licensmanden i hjel.. :ph34r:


    Jamen helt ærligt, hvad betaler vi licens for.. det er jo ene at genudsendelser de sender, helt seriøst det er det..


    Det er en skam med alle de nye fede film der bliver lavet..

  • Jeg tror heller ikke på de online underskrift indsamlinger og en underskrift til et nej til lavere licens til unge på SU, kommer der ikke her fra.


    Det gør der åbenbart ikke ret mange steder. Såvidt jeg kan se, har du kun fået 9 underskrifter ud af det indtil nu. Jeg tvivler på at de 9 er på SU. :))

  • Hvad så med kirkeskatten?


    Skal jeg virkelig betale 1% af alt hvad jeg tjener, når jeg kun skal bruge kirken til når jeg dør?


    Så er det vel kun fair at de gamle damer der kommer i kirken skal betale hele gildet selv!


    Lol

  • Man burde nok ændre den der. det springene punkt, for mig ohvertfald, er at de ældre kan få rabat, mens studerende ikke kan. Det er en skævvridning der vil noget imo.


    Edit: du kan da bare melde dig ud af folkekirken.
    Men nu er sagen også at alle betaler 1%, hvis de er medlemmer.
    Den anden skat er jo beregnet efter midler. Ældre og studerende er nok et godt gæt på dem med færrest midler, derfor en nem og praktisk måde at differentiere licensen.


  • Bingo... Du er da vist skarp idag :)


    Du er jo velkommen til at melde dig ud ;)

  • Quote

    Originally posted by Sila
    Hvad så med kirkeskatten?


    Skal jeg virkelig betale 1% af alt hvad jeg tjener, når jeg kun skal bruge kirken til når jeg dør?


    Din udvidenhed skræmmer mig :boxed:



    Quote

    Originally posted by KarGa
    Du er jo velkommen til at melde dig ud ;)


    Bingo :9xo

  • Quote

    Originally posted by Sila
    Hey Hans


    Du er da heller ikke på SU, oder?


    Blev du færdig med Teknisk designer uddannelsen?


    Hej.
    Nåehh ja, hvis jeg ikke husker helt forkert, bør jeg sige hej Hans. ;)


    Jep, jeg blev færdig med TD. Fik klassens højeste karakter til eksamen, på trods af en benhård sensor.


    Jeg er ikke på SU, men synes alligevel, at dem på SU bør have et par goder.
    Hvis man baserer skatten på indtægt, bør man også basere licensen på det IMO, da skat og licens er noget man er tvunget til at betale. ;)


    Jeg skal til eksamen d. 8 juni. Det er eksamen for 2. semester produktionsteknolog. I øjeblikket knokler jeg med at få projekt 6 færdigt. Er i skrivende stund på 14 sider worddokument, alene med beregninger. Dertil kommer så alle tegninger og noget drift, så jeg er rimeligt presset. Skal afleveres senest 2. juni. :rolleyes:


    Fritid, hvad var det nu lige det var ? :rolleyes:


  • Rart at høre der stadig er folk, som ka tænke ud over sin egen næsetip! Folk er efterhånden mere interesseret i at gavne deres egen lille sag end helheden


    Held og lykke med projektet forresten :cheers:

  • En fra min klasse var også så flink at sende en mail med link til den side.


    Gider ikke udfylde sådan noget fis. Ligesom den magen til indsamling med lave Internetpriser.


    Godt være jeg ikke er helt enig i licensen, men sådan nogle online underskriftindsamlinger, næh nej.


    Skulle alligevel gerne blive færdig med mit studium her til sommer.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Ældre og studerende er nok et godt gæt på dem med færrest midler, derfor en nem og praktisk måde at differentiere licensen.


    Bare lige til orientering er de ældre mennesker der har levet hele deres liv med arbejde, faktisk en af de rigeste klasser der findes i hele danmark ;)


    Så er der også dem, hovedsageligt kvinder, som ikke har arbejdet hele deres liv... Ja denne gruppe af folk har ikke flere midler end studerende nu tildags har...


    Hvad angår licens så får du heller ikke min underskrift, men det liger nu til grunde i noget andet... Jeg sys også licens skulle være valgfrit MEN hvis jeg endelig skulle betale licens hvorfor satan trækker de det så ikke over skatten i stedet og dropper de dårlige beskyldninger om sort seer....


    Desuden så sys jeg generalt License reglerne er old gamle og forældet...

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Originally posted by jK^


    Bare lige til orientering er de ældre mennesker der har levet hele deres liv med arbejde, faktisk en af de rigeste klasser der findes i hele danmark ;)


    Der er nu desværre også dem, der har været lidt mere uheldige om man vil... Der er en del ældre mennesker, der intet har at leve for - sørgeligt nok


  • Licens er sådan set valgfrit. Man kan bare lade være med at eje et TV.


    Men licensreglerne er sindsygt forældede. De er fra dengang hvor der ikke var så mange der havde fjernsyn. Desuden brugte folkene med fjernsyn naturligvis DR da der ikke var andet, men billedet har jo ændret sig drastisk.


    Jeg er også enig med de folk herinde om at licensen bør trækkes over skatten. Det er den eneste rigtige måde at gøre det på. Derved vil den også være indtægtsreguleret, så de fattigste ikke betaler så meget i licens.


    Og dem der så mener at de fattige jo bruger DR lige så meget som de rige og derfor bør betale lige så meget:
    Sådan er det jo på alle punkter. De rige bruger jo heller ikke sundhedsvæsenet mere selv om de betaler mere til det (faktisk bruger de allerrigeste det nok mindre da de ikke gider vente på at komme til og har råd til at få privat behandling).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Der er nu desværre også dem, der har været lidt mere uheldige om man vil... Der er en del ældre mennesker, der intet har at leve for - sørgeligt nok


    Der blev lavet en undersøgelse for noget tid siden og den viste faktisk er 50% af alle pensionister var millionærer. Pengene var godt nok bundet i ejendom, men det kan de jo bare tage et lån i. Men ja, selvfølgelig er der der nogle der har meget få penge hver måned, og det på trods af at de har arbejdet hårdt et langt liv.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------