visum til Kina?

  • Er der nogen som har prøvet at søge visum til Kina?


    Jeg kan forstå at det er temmeligt vigtigt at angive den rigtige "entry date" ellers kommer man sku ikke ind 8o Hvad dælen gør man så hvis flyet er forsinket???


    Ang. længden af visumet, kan jeg umiddelbart lægge et par dage til den faktiske tid jeg skal befinde mig i landet, netop for at undgår problemet med forsinket fly??

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Er der nogen som har prøvet at søge visum til Kina?


    Jeg kan forstå at det er temmeligt vigtigt at angive den rigtige "entry date" ellers kommer man sku ikke ind 8o Hvad dælen gør man så hvis flyet er forsinket???


    Ang. længden af visumet, kan jeg umiddelbart lægge et par dage til den faktiske tid jeg skal befinde mig i landet, netop for at undgår problemet med forsinket fly??


    Overvejet at snakke med Udenrigsministeriet om det ? :$


    ... Med hensyn til det med "entry date" ... Nogensinde oplevet at et fly var så forsinket at det først fløj dagen efter da ? ... Det sker jo UTROLIGT sjældent. Jeg har kun oplevet det én gang ... og det var med et lille charter-selskab.

  • Den kinesiske ambassade har ikke ligefrem "state-of-the-art" kundeservice...... :crazyeyes: Jeg kan evt. prøve udenrigsministeriet ja...


    "entry date" giver adgang den pågældende dato senest kl 12. Jeg lander kl 10.50, dvs. er flyet bare lidt over en time forsinket overskrider jeg teoretisk set entry-daten...

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Overvejet at snakke med Udenrigsministeriet om det ? :$


    ... Med hensyn til det med "entry date" ... Nogensinde oplevet at et fly var så forsinket at det først fløj dagen efter da ? ... Det sker jo UTROLIGT sjældent. Jeg har kun oplevet det én gang ... og det var med et lille charter-selskab.


    Det kan nu nemt ske på de lange ruter især imod øst. Mine forældre fik en overnatning i Frankfurt da deres fly til Singapore var forsinket.
    Nogle venner var på vej hjem og blev forsinket et døgn fra Sidney så det kan meget nemt lade sig gøre at ende i sådan noget bøvl.


    Som grill siger så hiv fat i udenrigsministeriet de kan nok være behjælpelige, ellers må du jo kæmpe med den her ikke state of the art ambasade.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy