41

fredag, 12. maj 2006, 20:32

Citeret

Originally posted by Zlinky
Har kigget meget efter lejlighed, og de fleste ungdomsboliger bliver udlejet gennem UngBo her i Viborg som prioriterer unge med problemer i hjemmet, eller andre ting som gør at de SKAL have en lejlighed. Desuden er de jo minimale, men det er et luksus problem. Men så er der ventetiden. I øvrigt kan jeg oplyse dig om at der er 2-3 års ventetid i Ringparken som er et af de billige steder i Viborg.

2-3 år er da småting. Her i området hvor jeg bor er der 10-15 års ventetid ... Alt efter hvad man vil have :crazyeyes:

Citeret

Originally posted by Burger
Det gør man da heller ikke når man går på videregående uddannelser.

Tja, man kan da få SU-kort ... Det hjælper da en del.

Ellers også kan man jo tage en håndværkeruddannelse og få sin mester til at betale det hele ... me like :9xo

Citeret

Citeret

Jeg har selv ca 5000,- pga jeg er så heldig at have et arbejde, og samtidig får en del i SU - men får ikke noget af de gamle, og det de fleste andre jeg kender heller ikke.

Hvorfor skulle du da også have penge af dine forældre med den indtægt du har?

Ej, det er da VILDT syndt for ham at han kun har 5000 kr (+SU) i lommepenge om måneden ... :$

42

fredag, 12. maj 2006, 20:40

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Har kigget meget efter lejlighed, og de fleste ungdomsboliger bliver udlejet gennem UngBo her i Viborg som prioriterer unge med problemer i hjemmet, eller andre ting som gør at de SKAL have en lejlighed. Desuden er de jo minimale, men det er et luksus problem. Men så er der ventetiden. I øvrigt kan jeg oplyse dig om at der er 2-3 års ventetid i Ringparken som er et af de billige steder i Viborg.

2-3 år er da småting. Her i området hvor jeg bor er der 10-15 års ventetid ... Alt efter hvad man vil have :crazyeyes:

Citeret

Det gør man da heller ikke når man går på videregående uddannelser.

Ellers også kan man jo tage en håndværkeruddannelse og få sin mester til at betale det hele ... me like :9xo

Citeret

Citeret

Jeg har selv ca 5000,- pga jeg er så heldig at have et arbejde, og samtidig får en del i SU - men får ikke noget af de gamle, og det de fleste andre jeg kender heller ikke.

Hvorfor skulle du da også have penge af dine forældre med den indtægt du har?

Ej, det er da VILDT syndt for ham at han kun har 5000 kr (+SU) i lommepenge om måneden ... :$

Ham der er mig :D Og nej, det er ikke synd, og det er MED SU . :) Snakkede om, alle de andre, bare for at pointere at det ikke var mig der blev trådt over tæerne.

Ang SU-kort? Hvad er det? Tror ikke der er noget der hedder studierabat her - jeg har i hvert fald aldrig hørt om det.

44

fredag, 12. maj 2006, 20:51

Citeret

Originally posted by Bentzin
Et rimelig sandsynligt sted er jo f.eks. her: http://www.su.dk/index.html?/transport/default.html

Kun videregående.

45

fredag, 12. maj 2006, 20:53

Citeret

Citeret

Et rimelig sandsynligt sted er jo f.eks. her: http://www.su.dk/index.html?/transport/default.html

Kun videregående.

Jep. Underligt nok måske, men nu skrev Burger jo også "vidergående" ... ;)

Men så kan du jo få rabat når du tager din "uddannelse" nummer 2 ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (12.05.2006, 20:54)

46

fredag, 12. maj 2006, 20:54

Citeret

Hvis det skal være helt rigtigt skal vi faktisk have udvidet vores indbo forsikring pga mit værelse, så den ville ryge på regningen. Men der er ulykkesforsikring, diverse andre sygeforsikringer og så min scooter. ;)

Tja, find et ordentligt forsikringsselskab, hvis det I har bliver for dyrt.

Derudover, så har du gratis fritids/ulykkeforsikring hvis du melder dig ind i HK. Sygeforsikringer er jo i bund og grund IKKE nødvendige.

Citeret

Man kan jo nemt melde sig ind og søge bolig før man har besluttet sig at flytte hjemmefra.

Derudover kender jeg flere der bor i Viborg, og de har sjovt nok ikke problemer med at få lejligheder der er til at betale.

Citeret

Har jeg da også?

Har du jo tydeligvis ikke.

Citeret

Alt efter hvor langt man har, så kan man.

47

fredag, 12. maj 2006, 20:55

Citeret

Citeret

Citeret

Kun videregående.

Jep. Underligt nok måske, men nu skrev Burger jo også "vidergående" ... ;)

Men så kan du jo få rabat når du tager din "uddannelse" nummer 2 ;)

Nah, cykel ftw. - til den tid håber jeg. ;)

48

fredag, 12. maj 2006, 20:59

Citeret

Citeret

Alt efter hvor langt man har, så kan man.

Man kan da få 2-zoner SU-kort (hvor man sparer 0 kr ... wauu ) ... Der er vel noget tilsvarende i jylland ?

Men ja, det er ikke just en formue man sparer på de lave zone-antal ... men det er jo heller ikke en formue de koster alligevel. Kommer man længere op, så kan det dog nemt mærkes ...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (12.05.2006, 21:00)

49

fredag, 12. maj 2006, 21:02

Citeret

Man kan da få 2-zoner SU-kort (hvor man sparer 0 kr ... wauu ) ... Der er vel noget tilsvarende i jylland ?

Vi får sådan en seddel udleveret fra SU styrelsen vi skal aflevere hvis vi bor langt nok væk fra skolen til at få rabat. Jeg har kun en enkelt zone derud, men så snart man har 2 zoner eller mere, er der en lille rabat at få.

Når jeg, forhåbentlig, begynder at studere i Århus til september, så vil jeg kunne få omkring 500 kr. i rabat, og vil derfor slippe med ca. 1100 kr. til transport hver måned. Det er selvfølgelig også mange penge, men det er da bedre end 1600 kr.

50

fredag, 12. maj 2006, 22:59

Citeret

Vi får sådan en seddel udleveret fra SU styrelsen vi skal aflevere hvis vi bor langt nok væk fra skolen til at få rabat. Jeg har kun en enkelt zone derud, men så snart man har 2 zoner eller mere, er der en lille rabat at få.

Kan i nøjes med at betale for én zone hvis i kører inden for samme zone ? ... snyyyd ... vi skal betale for to zoner her uanset om vi kører i én eller to zoner :crazyeyes:

Citeret

Når jeg, forhåbentlig, begynder at studere i Århus til september, så vil jeg kunne få omkring 500 kr. i rabat, og vil derfor slippe med ca. 1100 kr. til transport hver måned. Det er selvfølgelig også mange penge, men det er da bedre end 1600 kr.

Ja, 500 kr er jo også en del for en studerende. Ingen tvivl om det.

Men ja, det koster desværre en del at tage det "offentlige" ...

Ingen tvivl om at det ikke kun er lutter lagkage for studerende, men man må jo også se på de lyse sider. Selvom studerende i danmark kunne have det bedre, så har de det jo trods alt rimelig godt alt taget i betragtning. Men det hænder jo at regeringen kommer med et tumpet forslag og/eller lov ... det gælder jo så på alle området. Så må man jo huske at stemme på det rigtige :9xo ... har man ikke stemmeret, så må man overtale sine forældre til at droppe deres gamle "stemme-vane" ... Mange stemmer jo på det samme gang efter gang .... " for det har vi jo altid gjort " ...fedt argument ... :crazyeyes:

Men de unge studerende der syntes de har det hårdt får jo lidt forberedelse på når de bliver voksne. Det er jo heller ikke lutter lagkage.

... Men ja, man jo blive ved med dette topic... men sengen kalder ... er sgu træt. Har været en hård dag i dag ... :O

51

fredag, 12. maj 2006, 23:15

Citeret

Kan i nøjes med at betale for én zone hvis i kører inden for samme zone ? ... snyyyd ... vi skal betale for to zoner her uanset om vi kører i én eller to zoner :crazyeyes:

Ja for vores bybusser kører kun i en zone. Skal vi udenfor zone 10 som de kalder den, skal vi med rutebilen.

Citeret

Ja, 500 kr er jo også en del for en studerende. Ingen tvivl om det.

Men ja, det koster desværre en del at tage det "offentlige" ...

Ingen tvivl om at det ikke kun er lutter lagkage for studerende, men man må jo også se på de lyse sider. Selvom studerende i danmark kunne have det bedre, så har de det jo trods alt rimelig godt alt taget i betragtning. Men det hænder jo at regeringen kommer med et tumpet forslag og/eller lov ... det gælder jo så på alle området. Så må man jo huske at stemme på det rigtige :9xo ... har man ikke stemmeret, så må man overtale sine forældre til at droppe deres gamle "stemme-vane" ... Mange stemmer jo på det samme gang efter gang .... " for det har vi jo altid gjort " ...fedt argument ... :crazyeyes:

Men de unge studerende der syntes de har det hårdt får jo lidt forberedelse på når de bliver voksne. Det er jo heller ikke lutter lagkage.

... Men ja, man jo blive ved med dette topic... men sengen kalder ... er sgu træt. Har været en hård dag i dag ... :O

Det er svært at stemme på et parti der ikke går ind for den her medielicens, for der er ret bred enighed om det.

Selvom det kan være hårdt at få det til at løbe rundt, og mine forældre ikke har mulighed for at støtte mig økonomisk, så er de heldigvis villige til at spendere aftensmad på mig så tit som jeg gider besøge enten min mor eller min far.

Jeg ville heller ikke have noget imod, at betale licens hvis jeg virkelig brugte DR's "services" og systemet ikke var skruet meget uretfærdigt sammen, men man føler sig virkelig røvrendt når de vil smide en skjult skat på i forvejen dyre internetforbindelser bare fordi DR selv har valgt at offentliggøre ting i elendig kvalitet.

Hvem vil betale for at besøge nogen af de hjemmesider jeg står bag? *G*

52

fredag, 12. maj 2006, 23:29

Citeret

Jeg vil gerne give 1 øre pr hit jeg laver på siderne :P

53

fredag, 12. maj 2006, 23:32

Citeret

Citeret

Jeg vil gerne give 1 øre pr hit jeg laver på siderne :P

Så skal du godt nok lave mange hits for skal have 2000 kr. pr. hjemmeside pr. år. :crazyeyes:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.