Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

torsdag, 11. maj 2006, 17:36

Citeret

Originally posted by FlexQ

Su'en er for høj, og dengang jeg fik fik vi bare ingenting osv osv osv.

Måske får vi en højere su, men det er absolut ikke blevet nemmere at leve for de penge man får.

Igen tager jeg udgangspunkt i min egen økonomi.

3000,- i SU om måneden
2150 kr i husleje (en studenter lejlighed, billigst i byen).

tilbage er der 850 kr som skal række til alt lige fra toilet rens til nye håndklæder, nyt tøj (har jeg ikke haft råd til, så har måtte nøjedes med det jeg fik i jule/fødselsdagsgave), barbermaskine, lapning af dæk på scooteren. Mad hver eneste dag, madpakke. Støvsugerposer. Evt. en bytur engang imellem.

Jeg lever 50% under det vi i danmark kalder fattigdoms grænsen, og jeg kan ikke tjene en krone mere, for så skal jeg betale 50% i skat af det.

hvordan fanden i helvede kan i sidde der, og sige at SU'en er for høj?

Hrmf.

Er fuldstændig enig med FlexQ, da jeg lever under nogenlunde samme forhold som ham. Nyt tøj, elektronik og andre forbrugsgoder er der ikke noget der hedder i min verden, og den smule penge man får skrabet sammen i løbet af et halvt års tid, de ryger på ekstraregninger såsom licens, indboforsikring osv.

Jeg må endda tage et studielån, for at få tingene til at løbe rundt, så når jeg er færdig til sommer, så har jeg ca. 100.000,- jeg skylder væk til SU styrelsen for SU lån. Hertil skal det nævnes at jeg hverken går i byen i weekenderne, drikker øl, ryger eller tager en tur i biografen i ny og næ, for det er der simpelthen ikke råd til. Så jeg gad nok vide, hvordan en studerende skulle kunne klare sig for mindre? Og ja, jeg arbejder endda lidt ved siden af. Sidste år måtte jeg arbejde i HELE min sommerferie, bare for at jeg kunne betale en stak regninger.

X(

22

torsdag, 11. maj 2006, 17:44

Citeret

hmm.... der er bare folk her der taler om ting de bare ved absolut NITTE om.

...

3000,- i SU om måneden

tilbage er der 850 kr..
...

Hrmf.

Det kan godt ske at det virker som om du ikke kan få det til at hænge sammen, og hvis man sammenligner med understøttelse eller bistand, så for man også mindre når man er på SU.

Men det at vi i det hele taget modtager SU er en stor ting. Jeg kender mange som læser på UNI og bor på et kollegie (inkl mig selv) som godt kan få det til at løbe rundt med byture, tøj, mad osv. Det eneste der er lidt dyrt er bøger.

Men der er jo også noget der hedder SU-lån, så kan man få lidt ekstra penge hver månede.

Betragt SU som en gode, og ikke noget man har en ret til.

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

23

torsdag, 11. maj 2006, 17:57

Citeret

Originally posted by Stubkier

Citeret

...

3000,- i SU om måneden

tilbage er der 850 kr..
...

Hrmf.

Det kan godt ske at det virker som om du ikke kan få det til at hænge sammen, og hvis man sammenligner med understøttelse eller bistand, så for man også mindre når man er på SU.

Men det at vi i det hele taget modtager SU er en stor ting. Jeg kender mange som læser på UNI og bor på et kollegie (inkl mig selv) som godt kan få det til at løbe rundt med byture, tøj, mad osv. Det eneste der er lidt dyrt er bøger.

Men der er jo også noget der hedder SU-lån, så kan man få lidt ekstra penge hver månede.

Nemlig. :9xo Man kan altså ikke forvente, at få det hele serveret. :roller:

Ift. licensen, så er det en "underlig fisk" på sin vis er grund idéen okay, at vi skal alle være med til, at betale for noget vi bruger.
Men når det nu er så elendigt, at nogle ikke gider bruge det. Tja så bør man vel heller ikke betale for det. :9xo

Så smid dog noget behersket reklame ind i stedet for og resten betales af dem, der bruger det. Evt. skære ned på sendefladen og hellere få men gode udsendelser end mange og elendige. Så ku' det være at DR kunne køre uden, at folk var tvangsindlagte til at betale. Og så kan jeg på sin vis heller ikke se den store forskel på, om man er "stud el. old" - rent økonomisk altså. :crazyeyes:

Edit:
Forresten tankevækkende, at en del af dem der dårligt kan klare sig, har nogle rimelige okay pc'er. Og af og til fortæller om, at de har fået nyt HW - hmm.

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Bentzin" (11.05.2006, 18:04)

24

torsdag, 11. maj 2006, 18:08

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by Stubkier

Citeret

...

3000,- i SU om måneden

tilbage er der 850 kr..
...

Hrmf.

Ift. licensen, så er det en "underlig fisk" på sin vis er grund idéen okay, at vi skal alle være med til, at betale for noget vi bruger. Men når du nu er så elendigt, at vi ikke gider bruge det. Tja så bør man vel heller ikke betale for det.
Så smid dog noget behersket reklame ind i stedet for og resten betales af dem, der bruger det. Evt. skære ned på sendefladen og hellere få men gode udsendelser end mange og elendige. Så ku' det være at DR kunne køre uden, at folk var tvangsindlagte til at betale. Og så kan jeg på sin vis heller ikke se den store forskel på, om man er "stud el. old" - rent økonomisk altså. :crazyeyes:

Næh, men hvis det stod til regeringen skulle alle unge jo have en videregåendeuddannelse, bidrage med skatte penge ( arbejde ), have mindre tid til sig selv fx blive kastet ud i at tage en uddanelse. VK regeringen kan altså ikke få det hele, enten kører de den politik igennem som vi allesammen godt ved de brænder efter, cutte for alle unødvendige udgifter fra staten, SU, efterløn og jeg skal komme efter dig, men det tør de jo ikke, de ved jo godt at det ender med ramaskrig og regeringsskift, men ville det blive bedre med Helle Thorning, jeg har min tvivl, hun har i mine øjne ikke bevist noget endnu. Hov nu kom jeg vist lidt af sporet :) Men det jeg prøver på at sige er, synes det ville være helt på sin plads at udeboende studerende fik rabat. Jeg bor selv hjemme og får SU, jeg vil godt indrømme at jeg sagtens kunne unde andre de penge, men bare fordi jeg opgiver SUen betyder jo ikke at andre får glæde af dem, desværre

25

torsdag, 11. maj 2006, 20:44

Citeret

Ift. licensen, så er det en "underlig fisk" på sin vis er grund idéen okay, at vi skal alle være med til, at betale for noget vi bruger.
Men når det nu er så elendigt, at nogle ikke gider bruge det. Tja så bør man vel heller ikke betale for det. :9xo

Edit:
Forresten tankevækkende, at en del af dem der dårligt kan klare sig, har nogle rimelige okay pc'er. Og af og til fortæller om, at de har fået nyt HW - hmm.

Netop. Hvis de vil "prale" af de gode seertal de har, må det jo betyde, at der er nogen der benytter sig af deres udbud og synes det er godt, og så må de jo finansiere det. Vi har jo også mulighed for at melde os ud af den klub der hedder folkekirken ;)

Hvis de så gerne vil udbyde nettv, så kan de jo smide login på, og så skal man bruge et brugernavn og password man kan få hvis man betaler licens.

Jeg har naturligvis selv valgt at studere, og gør det jo også for min egen skyld, da jeg vil gøre hvad jeg kan for at påvirke mit eget liv både nu og i fremtiden. Jeg har så heldigvis også forældre der har lært mig, at der skal arbejdes for tingene, og pengene, og sammen med en god portion moral kommer man ret langt.

Mht. indkøb af diverse nyt hardware, så har jeg i år været tvunget til at opgradere min computer, da min 6 år gamle PIII brændte sammen i januar, og slot 1 CPU'er er ikke rigtig til at få fat i *G*

26

torsdag, 11. maj 2006, 22:30

Jeg synes da det er godt nok at der findes noget som hedder "SU", så man får lidt økonomisk støtte ved at lade sig uddanne ... :)

Og nu findes der jo også dem der skal betale for at bo hjemme .... :rolleyes:

27

torsdag, 11. maj 2006, 23:50

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Ja, det er da ikke meget man får i SU meeen.
I de fleste tilfælde syntes jeg nu SU'en er spild af penge.
Jeg har meget svært ved at se hvorfor en 18-årig skal have SU når han bor hjemme ved sine forældre og går på gymnasiet.
De penge bliver da kun brugt på fredags-baren, og ikke andet.

Så jeg syntes at man burde fjerne SU'en for hjemmeboende på ungdomsuddannelser og så kunne man evt. smide lidt mere i de videregående uddannelser.

Undskyld jeg siger det...

Men hva fan*** i helv*** bilder du dig ind og generalisere på den måde...

Du mener ikk at folk under 20 laver andet end at drikke...

Ja, jeg ved godt at du nok selv har være ung engang....

Jeg er rimelig sikker på at der sidder mange andre herinde, på min alder, som også føler sig rimelig stødte over den kommentar...

:)

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
eVGA Z68 FTW
16 GB 1600mhz G.Skill Ram
3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
2 * 120 GB Vertex 3
2 TB WD
ToughPower 1200 Watt
Logitech G19 + G500 + G930 + G25
Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
3* 1920*1200
2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

28

fredag, 12. maj 2006, 11:55

SUen skoder...

Med de boligpriser vi har idag, så bliver man næsten nød til, at tage SU-lån for, at kunne bo i noget ordentligt. Og det er da for plat, at skulle betale skat af SUen!! X(

29

fredag, 12. maj 2006, 12:04

Utroligt hvad visse politikere ikke finder på af tåbelige ting ... :boxed: ... Man skal ikke kigge ret langt for at finde ting man kan undrer sig dybt over ... :boxed:

30.000 husstande rammes af ny medielicens
http://www.computerworld.dk/art/33889?a=fp&i=1

Erhvervslivet slipper billigt fra ny medielicens
http://www.computerworld.dk/art/33861?a=fp&i=1

Forvirring om medielicens
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05…816.htm?nyheder

Danmark støtter ikke åben standard
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26689

... Den røde tråd ... " Tag fra de fattige og giv til de rige " ... :crazyeyes:

Citeret

Originally posted by jackal83
SUen skoder...

Med de boligpriser vi har idag, så bliver man næsten nød til, at tage SU-lån for, at kunne bo i noget ordentligt. Og det er da for plat, at skulle betale skat af SUen!! X(

True, men vær glad for at den trods alt er der.

True, men så er det jo godt at det er mulighed for at tage SU-lån ikke ? Det er jo ikke just noget som alle lande tilbyder.

True, den burde være skattefri ... og så bare mindre end den er. Er sgu underligt at give med den ene hånd og tage med den anden. Men dem der har gæld og andre ting de kan trække fra i skat ville nok brokke sig ... :$

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (12.05.2006, 12:15)

30

fredag, 12. maj 2006, 14:31

Er selv udeboende og på SU, jeg får 3089kr om måneden :( Fordi mine forældre tjener lige lidt for meget, synes jeg er irriterende da jeg jo ikk får penge af dem alligevel, i sidste ende går det jo udover mine studier fordi jeg skal tjene penge oveni for at leve :(

/Grau

67744 - 30150 - 13273 - 7504
[img]http://www.hwbot.org/signature.img?t=1&uid=4841&iehack=.jpg[/img]
Life is like a beer, the longer its open, the worse it gets

32

fredag, 12. maj 2006, 15:01

Citeret

Originally posted by Grauballemanden
Er selv udeboende og på SU, jeg får 3089kr om måneden :( Fordi mine forældre tjener lige lidt for meget, synes jeg er irriterende da jeg jo ikk får penge af dem alligevel, i sidste ende går det jo udover mine studier fordi jeg skal tjene penge oveni for at leve :(

/Grau

That's life - man må yde for at få - når man er en ganske alm. borger. Det lærer man også af. En del af det, der hedder "livets uddannelse". ;)

Selvfølgelig kan der være enkelte tilfælde hvhor det står gralt til. Men det er da ikke nogen dårlig løsning, at man kan få penge uden at røre en finger.

At nogen piver, er jo ikke så underligt - da der imo, er mange som er snotforkælede og tror de skal ha' det hele serveret på et sølvfad. :roller:

Jeg kan forstå at folk brokker sig, hvis de har bidraget med noget - men at de brokker sig, fordi de ikke får nok af dette gratis tilskud. Tja det siger imo noget om disse folk. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (12.05.2006, 15:02)

33

fredag, 12. maj 2006, 15:06

Bentzin jeg forstår dig ikk! Der er INTET normalt menneske der kan leve af 3k om måneden. Når man så går i skole til en 3-4 tiden, også måske skal ud på arbejde og nok kommer hjem ved en 8-9 tiden. Så er der ligesom ikk særlig meget plads til skole! IMO er skolen mere vigtig.... Kan godt forstå studerende brokker sig!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (12.05.2006, 15:07)

34

fredag, 12. maj 2006, 15:40

Citeret

Citeret

Originally posted by Grauballemanden

/Grau

That's life - man må yde for at få - når man er en ganske alm. borger. Det lærer man også af. En del af det, der hedder "livets uddannelse". ;)

Selvfølgelig kan der være enkelte tilfælde hvhor det står gralt til. Men det er da ikke nogen dårlig løsning, at man kan få penge uden at røre en finger.

At nogen piver, er jo ikke så underligt - da der imo, er mange som er snotforkælede og tror de skal ha' det hele serveret på et sølvfad. :roller:

Jeg kan forstå at folk brokker sig, hvis de har bidraget med noget - men at de brokker sig, fordi de ikke får nok af dette gratis tilskud. Tja det siger imo noget om disse folk. :9xo

Du skal jo også lige huske at tænke på at disse penge jo ikke kun går til de unge, de går jo i sidste ende tilbage til staten i form af højere generelt uddanelsesniveau, hvilket jo er det vi skal overleve på i fremtiden.

Så jeg forstår ikke rigtig regeringen når de vil skære i SU'en, samtidig med at de siger at de vil have et høj uddanelsesniveau i danmark :S

Jeg får også højeste sats af SU som hjemmeboende, 2349 - og betaler godt 600kr for at bo hjemme. Så ja, indrømmet så kunne jeg godt undvære pengene. Men som marquis siger, så er det ikke sikkert at de falder på et tørt sted selvom jeg siger dem fra.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AtoM!C" (12.05.2006, 15:40)

35

fredag, 12. maj 2006, 16:23

Citeret

Originally posted by FlowingLil
Bentzin jeg forstår dig ikk! Der er INTET normalt menneske der kan leve af 3k om måneden. Når man så går i skole til en 3-4 tiden, også måske skal ud på arbejde og nok kommer hjem ved en 8-9 tiden. Så er der ligesom ikk særlig meget plads til skole! IMO er skolen mere vigtig.... Kan godt forstå studerende brokker sig!

Kan godt være at du ser på det på den måde, men jeg snakker ud fra mine egne og mine 2 voksne sønner's tur igennem uddannelsessytemet. Og der er altså ingen vej udenom, man bliver nød til at gå på arbejde lige meget om man gider det eller ej. That's life - hvis man også vil ha' en super fed computer eller gå i byen og være smart eller ha' scooter el. bil el. hvad det nu kan være af ikke nødvendige ting !

Jeg synes det er en stor gang piveri, når man kigger på det - så'n generelt. Især når en hel del af dem jeg kender og møder, alle sammen går i byen mindst 2 gange pr. uge og de har selvfølgelig en fed PC el. blærbar, og det er da klart, at de skal gå i mærketøj og ha' den nyeste mobilos.
De vil også helst bo for sig selv og skal måske også helst ha' en dyt, som de kan cruise rundt i.
Alt sammen sådan set okay - men så skal de ikke pive over, at de bliver "nød til" at arbejde, for at kunne leve med alle de ekstra materielle goder.

Men for at vende tilbage til topic, så syn's jeg som tidligere nævnt, at det ville være på sin plads, at studerende, som har det mindre godt økonomisk. Skal sidestilles med pensionister vedr. licens.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (12.05.2006, 17:55)

36

fredag, 12. maj 2006, 17:12

Så kom atomic lige med en god forklaring! Den støtter jeg lige op om! :))

Citeret

Du skal jo også lige huske at tænke på at disse penge jo ikke kun går til de unge, de går jo i sidste ende tilbage til staten i form af højere generelt uddanelsesniveau, hvilket jo er det vi skal overleve på i fremtiden.

EDIT: Mange af mine kammerater de gider ikk tage en længere udannelse pga, de får svært ved at leve af su'en og de lige så godt kunne finde et arbejde!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (12.05.2006, 17:13)

37

fredag, 12. maj 2006, 18:03

Seriøst Bent/og i andre - hvordan i helvede kan du være så sindsygt snævertsynet?

At have 850 kr. til alt andet udover husleje om måneden er ikke megetæ. Og har ikke tid til et arbejde, med mindre det skal være hver eneste lørdag.

Jeg har gået i skole fra 08.00 til 15.20 hver eneste dag siden 5 aug sidste år. Og så har der været sygt mange lektier hver eneste dag, hvordan fanden vil du have at man skal have tid til et arbejde ved siden af?

vi piver?

at man kun kan betale telefon regning hver anden måned (dvs. ikke kan ringe eller skrive hver anden måned).

og jaja, selvfølgelig går jeg i byen mindst 2 gange om ugen? ... nej nej faktisk ikke, måske engang om måneden, hvis det overhovedet bliver så meget. Af flere årsager;

1: ikke have tid eller energi, man skal også slappe af. Men det kender i jo ikke noget til, i gik jo i skole fra 08.00 til 16.00 og så arbejdede i fra 16.15 til 22.00 og så var der mindst 8 timers lektier hver dag. Og så måtte i leve af vandgrød og vand fra naboens afløb.

2: Hvor i alverden skal de penge komme fra?

Og den eneste grund til at jeg kan køre på scooter er at min mor er så venlig at betale det meste af mit benzin fordi at jeg har smadret min hofte + knæ.

850 kr / 30 dage = 28,33 kr om dagen.

Ville du i dag, kunne leve for ~ 28 kr om dagen igennem et helt år uden at føle du er grumt på røven?

38

fredag, 12. maj 2006, 18:35

Jeg hader når folk kalder SU'en for café penge - nok mest selvom jeg selv får den.

Men, hvis man regner på det, så er det jo faktisk nødvendigt på den ene eller anden måde. Der er mange over 18 som ikke KAN få et deltidsjob fordi der ikke er nok af dem - flere af mine venner og flere i min klasse render rundt uden job, fordi der ikke er nogen der vil have dem.

Jeg er så så heldig at have et arbejde, og dem der ikke har tid til at have et arbejde ved siden af gymnasiet piver. Jeg har siden jeg startede på HTX arbejdet ca 37 timer om måneden - uden ekstra vagter - og jeg bliver student til sommer.

Men tilbage til dem der siger at SU'en er for høj, og dem der siger at den ikke er nødvendig.

Hvis vi tager udgangspunkt i en gennemsnits su - alt efter hvad jeg har hørt ligger den på ca 1300 - jeg får selv 2200 - som hjemmeboende under 20.

Men for de 1300,- betaler de fleste mindst 1000 til forældrene for at bo hjemme, så er der 300,- tilbage til bus/tog til og fra skole - SOM MAN IKKE FÅR NÅR MAN GÅR PÅ GYMNASIET, og det er ikke altid at cyklen er en mulighed nej - flere fra min klasse har over 30 km. Så er der også lige mobil, tøj, forsikringer - 2000 når man har fødselsdag - i hvert fald det jeg betaler.

Jeg har selv ca 5000,- pga jeg er så heldig at have et arbejde, og samtidig får en del i SU - men får ikke noget af de gamle, og det de fleste andre jeg kender heller ikke.

4800 som udeboende. Her i Viborg koster en lejlighed mellem 2500-4500 uden el.... alt efter hvor længe man kan vente... Så kan I selv regne på hvor meget der er tilbage.

Desuden er SU'en ikke skattefri, så selv om man får 4800 i SU, kan man max få ca 4000 udbetalt... Det er ikke just frynsegoder som mange af jer siger.

Synes heller ikke at folk som har overstået deres uddannelse for bare 10 år siden kan snakke om det her emne. Tiderne har skiftet, og uddannelserne er blevet hårdere - som min lærer så fint formulerede det.

Citeret

FÅ PENGE UDEN AT RØRE EN FINGER?!

DET ER FANDME IKKE BISTANDSHJÆLP VI SNAKKER OM!

Min skoleuge er 37 timer med ca 10 timers lektier! Er det "ikke at røre en finger"?

Det er jo ikke en skid gratis tilskud - kan godt være at det var det i 1719 da du blev uddannet, men der var verden heller ikke så udviklet!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nicky" (12.05.2006, 18:40)

39

fredag, 12. maj 2006, 18:54

Citeret

Originally posted by Zlinky
Men for de 1300,- betaler de fleste mindst 1000 til forældrene for at bo hjemme, så er der 300,- tilbage til bus/tog til og fra skole - SOM MAN IKKE FÅR NÅR MAN GÅR PÅ GYMNASIET, og det er ikke altid at cyklen er en mulighed nej - flere fra min klasse har over 30 km.

Det gør man da heller ikke når man går på videregående uddannelser.

Citeret

Så er der også lige mobil, tøj, forsikringer - 2000 når man har fødselsdag - i hvert fald det jeg betaler.

Hvem betaler du 2000 kr til når du har fødselsdag? Derudover kan det kun blive til forsikring og ikke forsikringer, eftersom du ikke skal have din egen indbo's forsikring, men "kun" skal forsikre evt. motordrevet køretøj.

Citeret

Jeg har selv ca 5000,- pga jeg er så heldig at have et arbejde, og samtidig får en del i SU - men får ikke noget af de gamle, og det de fleste andre jeg kender heller ikke.

Hvorfor skulle du da også have penge af dine forældre med den indtægt du har?

Citeret

4800 som udeboende. Her i Viborg koster en lejlighed mellem 2500-4500 uden el.... alt efter hvor længe man kan vente... Så kan I selv regne på hvor meget der er tilbage.

Så I har overhovedet ikke ungdomsboliger i Viborg? Det påstår Boligselskabet Viborg ellers at de har. Nu har jeg ikke lige kigget alle deres afdelinger hjemme, men det er da muligt af leje en ungdomsbolig til omkring 1800 kr. ekskl. el men inkl. vand, varme og antenne.

Der er helt sikkert også private der lejer værelser ud.

Derudover er jeg egentlig enig med dig, men hvis du nu fik styr på diverse fakta, ville dit indlæg virke noget mere seriøst. ;)

40

fredag, 12. maj 2006, 20:27

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Men for de 1300,- betaler de fleste mindst 1000 til forældrene for at bo hjemme, så er der 300,- tilbage til bus/tog til og fra skole - SOM MAN IKKE FÅR NÅR MAN GÅR PÅ GYMNASIET, og det er ikke altid at cyklen er en mulighed nej - flere fra min klasse har over 30 km.

Det gør man da heller ikke når man går på videregående uddannelser.

Nej - det var nu mere ment til hvis der var nogen der troede at man gjorde.

Citeret

Citeret

Så er der også lige mobil, tøj, forsikringer - 2000 når man har fødselsdag - i hvert fald det jeg betaler.

Hvem betaler du 2000 kr til når du har fødselsdag? Derudover kan det kun blive til forsikring og ikke forsikringer, eftersom du ikke skal have din egen indbo's forsikring, men "kun" skal forsikre evt. motordrevet køretøj.

Hvis det skal være helt rigtigt skal vi faktisk have udvidet vores indbo forsikring pga mit værelse, så den ville ryge på regningen. Men der er ulykkesforsikring, diverse andre sygeforsikringer og så min scooter. ;)

Citeret

Citeret

Hvorfor skulle du da også have penge af dine forældre med den indtægt du har?

Siger jeg heller ikke at jeg skal - jeg skal ikke have noget som helst af dem. Men andre jeg kender som kun får en skaldet SU får heller ikke noget - hvilket jeg heller ikke synes er forkert, da man i mine øjne ikke skal nasse på de gamle når man er fyldt 18.

Citeret

Citeret

Så I har overhovedet ikke ungdomsboliger i Viborg? Det påstår Boligselskabet Viborg ellers at de har. Nu har jeg ikke lige kigget alle deres afdelinger hjemme, men det er da muligt af leje en ungdomsbolig til omkring 1800 kr. ekskl. el men inkl. vand, varme og antenne.

Der er helt sikkert også private der lejer værelser ud.

Har kigget meget efter lejlighed, og de fleste ungdomsboliger bliver udlejet gennem UngBo her i Viborg som prioriterer unge med problemer i hjemmet, eller andre ting som gør at de SKAL have en lejlighed. Desuden er de jo minimale, men det er et luksus problem. Men så er der ventetiden. I øvrigt kan jeg oplyse dig om at der er 2-3 års ventetid i Ringparken som er et af de billige steder i Viborg.

Citeret

Derudover er jeg egentlig enig med dig, men hvis du nu fik styr på diverse fakta, ville dit indlæg virke noget mere seriøst. ;)

Har jeg da også?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.