Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 10. maj 2006, 14:39

Hey, ved der er en del herinde fra som har været igang her på det sidste, hva har i lavet+?? - Har i fået noget featback, og var det fed featback??? :)

Jeg har selv lavet en LN2 tutorial og fået featback såsom:
HI, i was reading your tutorial about Ln2, its really good, great job. I wanna know if you mind, if i translate it for my website ( portuguese ), offcourse with your credits on it.

thank you..sry about my bad english.

Forum med 450 aktive fik jeg lige tjekket ;)

-----------

Nice tutorial M. Beier!

Og så en del flere, men lidt som da tyder på folk ka' li' det kommunikative budskab, mit fag er "Kommunikation & Multimedie".

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

2

onsdag, 10. maj 2006, 15:48

som skrevet i den anden tråd:

Vi blev anbefalet at være i enmandsgrupper, så det måtte jeg jo så klare selv.

Jeg valgte at lave en retningsbestemt modtager. Det vil sige at jeg skulle bruge:

2 meter modtager enhed (den hedder 2 meter, fordi at radiobølgerne er 2 meter, og ikke senderenWink )
VU-meter så jeg kan se signalstyrken
audioout så jeg kan høre den modtagende frekvens.

Og så har det ellers bare været at gå i gang med at få lavet lortet. Jeg gik så på nettet og fandt en applikation (jeg har aldrig rodet med radio før), og så gik jeg i gang med at sætte mig ned og beskrive modtageren, for forstærkeren, LC, RC og krystal kredse, samt blandere, forstærkere og til sidst hvordan hele lortet i en stor helhed skulle fungere. Det var en helvedes bøvl.

Og så kom jeg så til mit praktiske produkt, her fik jeg så lagt print ud (skulle self laves 2 gange fordi at jeg ikke kunne vende det rigtigt første gang). fik lyn hurtigt min audio out og mit vu-meter til at virke. havde lige lidt problemer med knækspændingen på en almindelig diode som jeg ikke vidste noget om, den sørgede lige for at jeg ikke kunne få liv i de sidste 3 dioder. Men ellers så virkede de sådan bare, uden problemer.

Men min modtager - min modtager havde lavet en modtager efter samme applikation som den jeg brugte for nogle år siden. Problemet var bare at den han havde fundet havde nogen rettet i, så mine spoler i indgangssegmentet var dimensioneret helt af helvedes til, men det var der jo ikke noget at gøre noget ved, så jeg satte mig ned og begyndte at dimensionere nogle nye og få dem lavet. Så var jeg bare så uheldig at jeg brændte skolens eneste 145 MHz signal generator af.

Så nu må vi bare håbe på det bedste til eksamen.

Og så fik jeg min årskarakter i teknikfag sådan her:

Ja, jeg regner med at du til eksamen får en højere karakter end de 10-tal jeg giver dig i årskarakter.

Så lidt feedback har man vel fået?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlexQ" (10.05.2006, 16:12)

3

onsdag, 10. maj 2006, 15:57

Tror min lærer havde gået i baglås hvis jeg havde skrevet "lortet"..

Jeg fik desværre kun 9 i årskarakter, mit forrige projekt som den blev bedømt ud fra ramte 9 da jeg var temlig tidspresset...

Ellers 10 i faget...

Håber selv på 10 eller 11 til eksamen :)

Men hva fanden er det for noget useriøst pis, min skole har besluttet sig for gruppe eksame iår er banlyst, selvom det er anno 2007 det træder i kræft, på samme tid reklamere de for "vælg os, vi har godt styr på den nye reform"...

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

4

onsdag, 10. maj 2006, 15:59

Tillader at tage lidt fra en anden tråd.

Citeret

Vi har lavet en rilleskærer til et bageri på størrelse med Kohberg eller Schulstad. Det var et virksomhedsprojekt som min gruppe blev udvalgt til at lave, da vi var de eneste der havde evnerne for at kunne lave et reelt projekt. 8) Og som sædvanlig virkede det forpulede mekanik, mens vores styring som altid ikke virkede perfekt. X( Bare fordi man kortsluttede Frekvensomformeren ... tsk... :O

Ej, projektet rundede ud i et ganske fornuftigt produkt med lidt knas hist og pist i det elektriske som altid, sammen med en 99 siders rapport + 70 siders bilag. :)

Feedback... tja, der får jeg ikke det vilde... kun at jeg er en dovenlars og kunne gøre det meget meget meget bedre i dansk og engelsk. - Min matematik lærer har i hvert ikke for høje tanker om mig - det er også den ene af mine teknikfags læere.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nicky" (10.05.2006, 16:00)

5

onsdag, 10. maj 2006, 16:04

Citeret

Originally posted by M.Beier
Tror min lærer havde gået i baglås hvis jeg havde skrevet "lortet"..

Jeg fik desværre kun 9 i årskarakter, mit forrige projekt som den blev bedømt ud fra ramte 9 da jeg var temlig tidspresset...

Ellers 10 i faget...

Håber selv på 10 eller 11 til eksamen :)

Men hva fanden er det for noget useriøst pis, min skole har besluttet sig for gruppe eksame iår er banlyst, selvom det er anno 2007 det træder i kræft, på samme tid reklamere de for "vælg os, vi har godt styr på den nye reform"...

Vores gør det samme. Er du 100 på at de godt må tilbyde grupper?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (10.05.2006, 16:08)

6

onsdag, 10. maj 2006, 16:16

Da reformen først starter 2006/2007 såvidt mig bekendt, så ja :)

take your next paycheck.

7

onsdag, 10. maj 2006, 16:26

Vi lavede sådan en lille robot som drejede væk når den så en mur.

Citeret

Altså ALLE jeg har kendskab til må ikke gå til gruppeeksamen.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

8

onsdag, 10. maj 2006, 16:42

Citeret

Originally posted by Butcher

Citeret

vi måtte godt, men vi blev frarådet det. :)

9

onsdag, 10. maj 2006, 17:19

Citeret

Originally posted by FlexQ

Citeret

Citeret

Nej, hvis I må det, så er det direkte ulovligt. I måtte arbejde sammen i en gruppe, men skal op enkeltvis.

10

onsdag, 10. maj 2006, 18:28

Citeret

Originally posted by FlexQ

Citeret

Citeret

Ja i måtte være sammen i grupper om at lave projektet, men ville blive eksamineret hver for sig ligemeget hvad....

EDIT:
Som jeg kan se der lige er skrevet :)

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Butcher" (10.05.2006, 18:29)

11

torsdag, 11. maj 2006, 09:38

Jeg havde service og kommunikation som teknikfag, og lavede en hjemmeside for en brugskunstforretning i byen. Vi fik 13/13 til eksamen :)

12

torsdag, 11. maj 2006, 11:45

Citeret

Originally posted by DarkhorZe
Jeg havde service og kommunikation som teknikfag, og lavede en hjemmeside for en brugskunstforretning i byen. Vi fik 13/13 til eksamen :)

er siden stadig oppe?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.