Cybercity noget lort.

  • Hele sidste måned har vores telefon og internet ikke virket.
    Vi har flere gange snakket med Cybercity adskillige gange og de har prøvet alt muligt.
    De siger at det er kobberet i vores ledninger der ikke kan trække forbindelsen men selvom de så sender bedre kabler virker det stadig ikke.
    Nu har de så sat hastigheden vildt langt ned og det virker også men så føles det næsten som at sidde med et gammelt modem igen.
    Nogen gange når vi har ringet til dem har de bare lagt på :evil:
    Det værste er at vi har vildt meget brug for internettet fordi når internettet og telefonen ikke virker kan annoncørerne fra min fars HP ikke komme i kontakt med os.


    Vi er snart godt sure på Cybercity.


    Hvad vil i mene vi skal gøre?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Hvis det er kobberet ud til huset der er dårligt er det jo lidt ligemeget om han skifter til tdc de vil også kun kunne levere den lille linje. Er jo pga støj på kablet det giver problemer og ikke kan trække det.


    Har altid haft gode erfaringer med CC bedre udstyr end fra tdc og struernet og min linje virkede sgu altid og kørte som den skulle.


    Kører i dag struernet som også bare virker og har bedre service end nogen af de andre selvskaber tilsammen :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Har også kun haft positive minder fra min CC tid. Skiftede for et ½ år siden til beboernet.
    Til det jeg har markeret: Det hjælper altså ikke at få nye kabler, når det er kobberet det er galt med. Kobberet er de kabel, der kommer udefra og ind til jeres stik.


    Kommer lige med et par ? for at indkredse/udelukke årsager:
    Du har selvfølgelig tjekket om alle kabler og stik sidder, som de skal ?
    Har du prøvet at resette routeren ? Og hvad er det for en i har ? (Ka' måske hjælpe med nogle tweak, hvis det er en af dem, jeg har haft.)
    I har ikke skiftet telefon (model) fornyelig ? Eller andre ændringer i BIOS, HW el. SW ?
    Og husk - at ringe til support og ikke kundeservice, hvis det er tekniske problemer. Påstand på grundlag af egne erfaringer -
    Kundeservice ved ikke en dyt om opsætning og andre væsentlige ting vedr. "Koks på linien".
    Hvor i mod når det var Support, så fik jeg altid fat i en, der viste noget om tingene og som altid fik guidet mig igennem eller løste selv problemet vha. fjernstyring af routeren. :9xo
    Ellers har de også nogle svar på evt. problemer - her: http://www.cybercity.dk/kundec…gsmaal_og_svar/index.aspx

  • De har også sendt os en helt ny router og den virkede heller ikke så det har intet med det at gøre.
    Og jeg er også sikker på at alle kabler sidder som de skal.


    Det har egentlig virket hele tiden men så lige pludselig ville det ikke længere.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000
    De har også sendt os en helt ny router og den virkede heller ikke så det har intet med det at gøre.
    Og jeg er også sikker på at alle kabler sidder som de skal.


    Det har egentlig virket hele tiden men så lige pludselig ville det ikke længere.



    Har du prøvet med en anden "test-computer" ?


    muligvis en bærbar?


    hvad er din hastighed på? inet....

  • Quote

    Originally posted by Aagaard1000
    De har også sendt os en helt ny router og den virkede heller ikke så det har intet med det at gøre.
    Og jeg er også sikker på at alle kabler sidder som de skal.


    Det har egentlig virket hele tiden men så lige pludselig ville det ikke længere.


    Jeg ville ihf. kontakte support og spørge dem om det kan være rigtigt, at du betaler for noget de ikke kan gi'.
    De plejer, at være til at snakke med og har altid løst de få problemer, jeg havde. Det er ihf. mine erfaringer.

  • Hvis det tidligere har virket, så burde det ikke være kabelvejen der er noget galt med.


    Tilbage i 2000 oprettede jeg ADSL ved CC, og efter nogle måneder kørte det også meget elendigt. Kundeservice mente jeg boede på grænsen af de 5 km. til centralen, hvilket kun ville være tilfældet hvis de havde flyttet kablerne.


    Så fik jeg kontakt til en supporter, fik ombyttet mit modem til en router, og så virkede det igen. Hvis du kun har snakket med kundeservice, synes jeg du skal prøve at kontakte support så de kan fejlsøge din linie rigtigt.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Hvis det tidligere har virket, så burde det ikke være kabelvejen der er noget galt med.


    det kan det dog godt være, ser næsten ugeligt et par tilfælde med at et kobberpar ikke kan trække hastigheden længere. Det er normalt folk med enten 2048/512Kbit eller højere som begynder at lave problemer, der er dog ikke meget man kan gøre. Da det er Cybercity der skal betale for et eventuelt nyt kobberpar ud til en og det vil da naturligvis ikke hvis de kan slippe for det jo :o) - så de siger og gør normalt det at sætte hastigheden ned til noget det kan trække.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    det kan det dog godt være, ser næsten ugeligt et par tilfælde med at et kobberpar ikke kan trække hastigheden længere. Det er normalt folk med enten 2048/512Kbit eller højere som begynder at lave problemer, der er dog ikke meget man kan gøre. Da det er Cybercity der skal betale for et eventuelt nyt kobberpar ud til en og det vil da naturligvis ikke hvis de kan slippe for det jo :o) - så de siger og gør normalt det at sætte hastigheden ned til noget det kan trække.


    Hvorfor er det egentlig det? Det er jo TDC der ejer dem, og de må jo få lejeindtægter ind på en eller anden måde.


    Jeg spørger ikke for at komme med flamebait mod TDC, men simpelthen fordi jeg er nysgerrig, og har lidt svært ved at se sammenhængen.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Hvorfor er det egentlig det? Det er jo TDC der ejer dem, og de må jo få lejeindtægter ind på en eller anden måde.


    Jeg spørger ikke for at komme med flamebait mod TDC, men simpelthen fordi jeg er nysgerrig, og har lidt svært ved at se sammenhængen.


    hehe fair nok :)


    det er fordi kablerne jo ikke fejler noget, der er kun krav om at man skal kunne have en 9600 baud og når linien kører fint med en lavere hastighed så er der ikke nogen grund til at skifte. Der skal være en meget god grund til at overveje at ligge nye kabler, normalt kan man prøve at se om man kan koble kunden en anden vej rundt, men det er ikke altid muligt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2