Års- og Eksamens karakterer.

  • Ja, nu begynder de fleste her inde jo og få årskarakterer osv. så jeg syns lige så godt vi kunne lave en slags officiel tråd hvor vi sætter vores karakterer ind sådan imens vi får dem.


    jeg har lige fået min første eksamens rapport karakter og min sidste årskarakter på htx 3. år.


    Års karakterer:


    så mine karakterer ser ud som følgende:
    Dansk A: 10 mundt, 10 skrift
    Engelsk A: 10 Mundt, 9 skrift
    Math A: 8 mundt, 8 skrift
    Design og produktion A (svagstrøm): 10
    Biologi B: 9
    IT C: 10


    Eksamens karakterer og eksamens rapporter:


    IT C Eksamens rapport: 10



    lavet dels for at vi kun skal holde det i een tråd sådan at vi ikke overfylder OT med karakter tråde, og fordi at jeg er skide stolt af mine karakterer. :)

  • De eneste karakterer jeg har fået i år, var til brandmandseksamen hvor jeg fik 8-7-11, og redningseksamen hvor jeg fik 7-11-9. :dance:


    Og så en forholdskarakter der lød på 3C. :P


    Ved ikke om folk kan bruge det til noget, men en smule relevans havde det da. :))

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    hvad betyder de karakterer? ... altså... hehe :P ...


    ville være det samme som jeg skrev "des og pro 10/10"


    Det foregår sådan at eksamen er delt op i 3 dele: praktisk, mundtlig/mindre praktisk, teoretisk.


    Og så får man så en karakter efter 13-skalaen, for hver "kategori";)


    Forholdskarakteren er ens endelige karaktér for hvordan man har klaret de 6 mdr. samlet set. Det svarer meget til en årskarakter.


    Talkarakteren er på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er bedst og 5 er dårligst, og betyder vist hvordan man har "opført" sig. Om man har haft styr på tingene og gjort som man skullet, samt udvist initiativ og den slags.


    Bogstavet står så for ens "dulighed", måles på en skala hvor A er bedst og E er dårligst. Dvs. hvor effektiv man har været. Om man har kunnet finde ud af undervisningen, bestået delkontrollerne, osv..

  • Betyder det så at jeg skal omregne mine gamle karaktere til nutidens standarder ? ... For så er det jo lutter 10 og 11-taller :))
    ... Med undtagelse af et 7-tal jeg fik... Det er vel et 9-tal efter nutidens standard :))
    ... Kender knægte der får 11 i karakter, men som ikke kan udregne diameteren på en cirkel ud fra omkredsen ... Flooot ... :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Betyder det så at jeg skal omregne mine gamle karaktere til nutidens standarder ? ... For så er det jo lutter 10 og 11-taller :))
    ... Med undtagelse af et 7-tal jeg fik... Det er vel et 9-tal efter nutidens standard :))
    ... Kender knægte der får 11 i karakter, men som ikke kan udregne diameteren på en cirkel ud fra omkredsen ... Flooot ... :))


    så er de da os nogle kogler :p men sådan er det ikke alle der er ;)

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    så er de da os nogle kogler :p men sådan er det ikke alle der er ;)


    True true, det underminere bare karakter-skalaen når en såkaldt kogle kan få en relativ høj karakter uden at besidde en grundlæggende viden. Det er ikke just et særtilfælde. Kender en del der får gode karaktere, men som besidder en mindre grundlæggende viden end jeg gør på mange områder ... og DET er sgu skræmmende. Både fordi det er en KRIG, eller to, siden jeg har gået i skole med de fag og så fordi at jeg ikke klarede mig specielt godt dengang. Visse ting i f.eks folkeskolen bommede jeg i for hårdt for at sige det mildt ... :))


    Det må da også være lidt en hul "sejr" for en der får 11 i karakter når han ved at der er en båtnakke der får det samme på trods af forskellen på ens viden er meget høj. Det faglige spiller nok alt for lidt ind nu om dage siden det kan lade sig gøre.


    Men nu er der jo også forskel på om det er folkeskole eller HF/GYM/HTX vi snakker om. Nogle sover mere end andre ... og andre gentager sig selv mere end nogle ... :crazyeyes:

  • Jeg har da også fået årskarakter her i 10. klasse. Alt undtaget tysk er på 10. klasse.


    Dansk: Mundtlig: 8, Orden: 8, Skriftlig: 8.


    Mat: Mundtlig: 9, Skriftlig: 9.


    Engelsk: Mundtlig: 9, Skriftlig: 9.


    Tysk: 8(Jeg var den med den bedste karakter på vores "spasser" tyskhold :D


    Så jeg kan sgu ikke klage.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina


  • Jeg har fået nøjagtig det samme som dig :boxed:

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE


  • Gir dig fuldstændig ret! Karakter skalaen er helt af fløjten til...
    Det er simpelthen så let at fiske sig til en to cifret karakter...


    IMO burde man tilføje en kommentar til den givne karakter... det ville hjælpe LIDT hen af vejen


    Derudover, så syns jeg også lærere er meget mindre værd end de har været... Måske ikk så meget på deres faglige område, men på det rent lærer-mæssige...

  • Jeg gider ikke lige finde mine frem, men jeg fik 8,71 i gennemsnit som jeg er godt tilfreds med.


    Jeg var desuden gået en karakter ned i tre ting siden årsskiftet, så på den led var det måske lidt skuffende. Beholdte dog mit 11-tal i engelsk som jeg er ret glad for, eftersom det er det fag jeg tager mest seriøst.