Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 8. maj 2006, 14:46

Citeret

Originally posted by Macimuz
En ting vi har fået understreget nogle gange i løbet af vores uddannelse er, at man skal være kritisk overfor hvad kunden evt. ønsker. Dermed sagt, de ønsker denne introside, men det du så må forklare dem er, at det ikke vil fungere så godt i henhold til brugervenlighed eller andet. I dette tilfælde kan det måske være et irritationsmoment.

Helt enig :9xo - En hjemmeside skal vel optimeres efter dem der bruger den, ikke den der laver den.

Ellers ender man måske med at det til sidst kun er en selv der sidder og kigger på den. :crazyeyes:

"Kunden har altid ret" - Som man siger ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (08.05.2006, 14:46)

22

mandag, 8. maj 2006, 15:25

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

En ting vi har fået understreget nogle gange i løbet af vores uddannelse er, at man skal være kritisk overfor hvad kunden evt. ønsker. Dermed sagt, de ønsker denne introside, men det du så må forklare dem er, at det ikke vil fungere så godt i henhold til brugervenlighed eller andet. I dette tilfælde kan det måske være et irritationsmoment.

Helt enig :9xo - En hjemmeside skal vel optimeres efter dem der bruger den, ikke den der laver den.

Ellers ender man måske med at det til sidst kun er en selv der sidder og kigger på den. :crazyeyes:

Tilføj liiige et IKKE til den sætning ;)
http://nordform.dk/ - Et eksempel på en ellers udemærket side, som kunden (dem der har købt siden) har makuleret fuldstændig med diverse grimme gif-animationer og voldsomme farvevalg

23

mandag, 8. maj 2006, 15:34

Citeret

Originally posted by KarGa

Citeret

http://nordform.dk/ - Et eksempel på en ellers udemærket side, som kunden (dem der har købt siden) har makuleret fuldstændig med diverse grimme gif-animationer og voldsomme farvevalg

Det har vist ikke så meget med sagen at gøre ? :)

24

mandag, 8. maj 2006, 15:37

Citeret

Citeret

Citeret

Det har vist ikke så meget med sagen at gøre ? :)

Det har det da vel? :)
Bentzin er blevet bedt om at lave en side, hvor hans "kunde" har bedt om nogle småting...
Mit arbejde er blevet bedt om at lave nordform.dk, hvor kunden senere hen har makuleret indholdet :)

Dvs. selvom det er kunden, der betaler, så har han ikke ret i sidste ende ;)

25

mandag, 8. maj 2006, 15:43

Citeret

Det har det da vel? :)
Bentzin er blevet bedt om at lave en side, hvor hans "kunde" har bedt om nogle småting...
Mit arbejde er blevet bedt om at lave nordform.dk, hvor kunden senere hen har makuleret indholdet :)

Dvs. selvom det er kunden, der betaler, så har han ikke ret i sidste ende ;)

Forkert ;) - Bentzin er blevet bedt om at lave en side hvor hans arbejdsgiver har efterspurgt nogle ting. Bl.a. den omtalte "intro" - som jeg i øvrigt heller ikke bryder mig om ... :rolleyes:

Selve kunderne består jo af de besøgende på siden, som gerne er bankespiller og forerningsmedlemmer, samt evt. interesserede... :)

For din Nordform-sag gælder noget lidt andet, for der er din arbejdsplads' kunde dem der ejer firmaet. At de så efterfølgende ødelægger indholdet er vel deres eget problem, hvor man så kan tale om at de så ødelægger det for sine kunder ... :roller:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (08.05.2006, 15:47)

26

mandag, 8. maj 2006, 15:53

Hehe okay, tror det er alle de kunder af kunder af kunder jeg falder over :P Der ska som regel ikk meget til at forvirre mig :crazyeyes:

27

tirsdag, 9. maj 2006, 08:19

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by cass
[list]
[/list]

Citeret

Originally posted by Avartar
hvordan kommer man tilbage på velkomst siden, når man browser rundt på undersiderne?

tænkte over det samme.. men du har vel ikke behov for at komme tilbage på den ?

Kan heller ikke se hvad den skal bruges til, da der ikke er noget væsentligt, man skal bruge fra den. Og hvis man abosolut skal derhen - så er der jo "Tilbage-knappen".

Til learner: Hvad mener du med, "at man skal holde sig fra Bevel & Emboss" ? Forstår det ikke - for kan ikke rigtig se, hvad det har med denne side at gøre.

Det med menuen - du må meget undskylde - men det kan da ikke være forvirrende. Da der jo skal scrolles på de fleste delsider, så er det vel meget rart, at man ikke skal scrolle tilbage for at få fat i menuen !

Og til det med introsiden, så er det et ønske fra dem, jeg laver siden for. Noget helt andet er, at de få sekunder kan vel ikke være "at trække tiden ud" ! Så har man da alt for travlt imo. :roller:

Jeg mener, at bevel & Emboss ikke er særlig pænt IMO, og jeg sagtens se hvad det har med siden at gøre, da du har brugt bevel & emboss mange steder.

Ah, det er vist et lidt tyndt argument.
1. Man starter øverst på siden, hvem siger, man er på siden man vil læse på?
2. Øjnene læser oppe fra og ned, ville da være rart hvis man faldt over lidt navigation aller først.
3. Det er en intro side? Hvorfor har du ikke en menu øverst der også?

Fair nok. De sekunder er ikke meget nej, men uvæsentlige er de heller ikke.. Hvad skal intro siden overhovedet bruges til? Har den noget formål?

28

tirsdag, 9. maj 2006, 09:32

Citeret

Originally posted by learner
Jeg mener, at bevel & Emboss ikke er særlig pænt IMO, og jeg sagtens se hvad det har med siden at gøre, da du har brugt bevel & emboss mange steder.

2. Øjnene læser oppe fra og ned, ville da være rart hvis man faldt over lidt navigation aller først.

Fair nok. De sekunder er ikke meget nej, men uvæsentlige er de heller ikke.. Hvad skal intro siden overhovedet bruges til? Har den noget formål?

Den har vel samme formål som langt de fleste andre - at være præsentabel?

Dog synes jeg ikke jeg kan mindes nogensinde at have set en intro på en HP, som jeg syntes jeg kunne bruge til noget og som ikke bare var spild af tid. Denne intro er ligeså... ;) Så helt enig - Væk med den!

29

tirsdag, 9. maj 2006, 13:03

Kan godt følge jer lidt i det med en intro - men har lige fået tilbagemelding om, at de synes, det er en super flot forside.
Jeg flytter menuen op, da det der scrolleri, som i nævner, jo ikke er nødvendigt. Men tak endnu en gang for de gode råd. :cheers:

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.05.2006, 13:17)

30

tirsdag, 9. maj 2006, 13:08

Citeret

KAn godt følge jer lidt i det med en intro - men har lige fået tilbagemelding om, at de synes det er en super flot forside.
Jeg flytter menuen op da det der scrolleri, som i nævner, jo ikke er nødvendigt. Men tak endnu en gang for de gode råd. :cheers:

Er der forresten en god grund til reklamen for NetObjects Fusion?

Og så lige endnu en ting. Forsiden skal måske kaldes andet end "Start-side".

31

tirsdag, 9. maj 2006, 13:11

Jeg synes den er godt lavet måske skulle der laves lidt her og der.. OG så er det BRØNDBY :hb:

32

tirsdag, 9. maj 2006, 13:16

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

KAn godt følge jer lidt i det med en intro - men har lige fået tilbagemelding om, at de synes det er en super flot forside.
Jeg flytter menuen op da det der scrolleri, som i nævner, jo ikke er nødvendigt. Men tak endnu en gang for de gode råd. :cheers:

Er der forresten en god grund til reklamen for NetObjects Fusion?

Og så lige endnu en ting. Forsiden skal måske kaldes andet end "Start-side".

1. Næh ikke andet end at fortælle, hvad der er blevet brugt til at lave siden.

2. Jo - nu når du siger det. Er det ikke noget med megatag el. lign. Ka 'et li' huske hvo'n det er.

Edit: SimonBay læs venligst mit start indlæg 2. linje ! Desuden så ka' jeg ik' bruge "lidt hist og her" til noget som helst. Så skriv kun, hvis du har noget relevant at tilføje - tak !

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.05.2006, 13:20)

33

tirsdag, 9. maj 2006, 13:20

Citeret

1. Næh ikke andet end at fortælle, hvad der er blevet brugt til at lave siden.

2. Jo - nu når du siger det. Er det ikke noget med megatag el. lign. Ka 'et li' huske hvo'n det er.

1: Du bestemmer selvfølgelig også selv, det ser måske bare lidt underligt ud. Måske fordi jeg ikke skriver "Build with Notepad" eller "Build with Dreamweaver MX 2004" på mine sider :crazyeyes:

2: Der skulle gerne være <TITLE>blablabla</TITLE> på dine sider.

34

tirsdag, 9. maj 2006, 13:39

Citeret

Originally posted by learner

Citeret

Citeret

Originally posted by cass
[list]
[/list]

Citeret

Originally posted by Avartar
hvordan kommer man tilbage på velkomst siden, når man browser rundt på undersiderne?

tænkte over det samme.. men du har vel ikke behov for at komme tilbage på den ?

Kan heller ikke se hvad den skal bruges til, da der ikke er noget væsentligt, man skal bruge fra den. Og hvis man abosolut skal derhen - så er der jo "Tilbage-knappen".

Til learner: Hvad mener du med, "at man skal holde sig fra Bevel & Emboss" ? Forstår det ikke - for kan ikke rigtig se, hvad det har med denne side at gøre.

Det med menuen - du må meget undskylde - men det kan da ikke være forvirrende. Da der jo skal scrolles på de fleste delsider, så er det vel meget rart, at man ikke skal scrolle tilbage for at få fat i menuen !

Og til det med introsiden, så er det et ønske fra dem, jeg laver siden for. Noget helt andet er, at de få sekunder kan vel ikke være "at trække tiden ud" ! Så har man da alt for travlt imo. :roller:

Ganske rigtigt, det du er inde på er noget af det meste basale omkring hjemmesideopbygning. Mener man hentyder til det som Gestalt, men er ikke 100% sikker.

Og få sekunder er meget vigtigt i forbindelse med en hjemmeside, da de få sekunder kan betyde brugeren mister interessen.

35

tirsdag, 9. maj 2006, 13:51

Citeret

Ganske rigtigt, det du er inde på er noget af det meste basale omkring hjemmesideopbygning. Mener man hentyder til det som Gestalt, men er ikke 100% sikker.

Og få sekunder er meget vigtigt i forbindelse med en hjemmeside, da de få sekunder kan betyde brugeren mister interessen.

Ja sikkert nok på det teoretiske plan, men nu er virkeligheden jo den, at dem som den er beregnet til, synes den er super flot.
Og det holder jeg mig til i denne sammenhæng. :9xo

36

tirsdag, 9. maj 2006, 15:06

Så har jeg fulgt nogle af rådene - bl.a. ændret lidt på forsiden, video'n sku' gerne køre nu (ellers sig frem) - og andre små ting.
http://www.bentrp.dk/fbif/

37

tirsdag, 9. maj 2006, 15:18

Det ser stadig ikke smart ud, at du ikke bruger samme skrifttype til brødteksten ;)

Edit: Hvorfor bruger du egentlig ikke samme farve til teksten på hhv. "Forældre BIF" og "Værd at vide"?

Det er #FFFF66 på "Værd at vide", men #FFFF99 på de andre sider.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Burger" (09.05.2006, 15:24)

38

tirsdag, 9. maj 2006, 15:25

Citeret

Det ser stadig ikke smart ud, at du ikke bruger samme skrifttype til brødteksten ;)

Mente da ellers at jeg har brugt Verdana over det hele. Hmm - hvor er det - det kikser ? Forresten - ka' du se videoen nu ?

39

tirsdag, 9. maj 2006, 15:28

Citeret

Citeret

Mente da ellers at jeg har brugt Verdana over det hele. Hmm - hvor er det - det kikser ? Forresten - ka' du se videoen nu ?

Under aktiviteter. Oplysningerne mht. hvor, hvornår og hvordan man kommer dertil.

Ja, jeg kan se videoen nu.

40

tirsdag, 9. maj 2006, 15:41

Citeret

Citeret

Citeret

Under aktiviteter. Oplysningerne mht. hvor, hvornår og hvordan man kommer dertil.

Ja, jeg kan se videoen nu.

Gut-ti - kigger lige på det med det samme. Flot video ik' ? :$
Mit andet forsøg med mit kamere som optager og så en tur i MS Moviemaker. ;)
Den er ment som en meget lille sample, af hvad en torsdag aften i bankohallen er for noget. Har tænkt mig at lave en som også indeholder lidt om hvad der sker inden og efter.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (09.05.2006, 15:42)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.