Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 8. maj 2006, 02:34

Har lavet en 1. vers. af en hjemmeside, for en forening i vores kommune.
Den har lidt med fodbold og bankospil at gøre, men behold de dumme bemærkninger om det - for jer selv.

I stedet for så vil jeg godt høre, om den er brugervenlig nok og passer - til målgruppen, som den henvender sig til.
Nemlig yngre og ældre personer, som godt kan lide bankospil og ikke har noget i mod, at støtte amatør ungdoms-afdelingen, i en pæn stor klub.

Så sig endelig frem - på en konstruktiv facon. På forhånd tak. :9xo

Her er den så: http://www.bentrp.dk/fbif/

Det skal lige tilføjes, at det kun er midlertidigt, den ligger på mit eget domæne. Den har selv sit eget domæne - men de har lidt problemer med, at den ikke er tilgængelig. Så det arbejdes der på - fra anden side af. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (08.05.2006, 02:54)

2

mandag, 8. maj 2006, 03:54

Troede først at det var en intro? Op i toppen med menuen på forsiden :P

Ikke den flotteste side jeg har set, men den virker og er simpel. Det tror jeg de vil sætte pris på ;)

3

mandag, 8. maj 2006, 07:41

Teksten på knapperne er måske lidt små... jeg selv syns det var lige på kanten til man sku kigge godt efter..

Og så er der vist en js-fejl...
Linie 2 - tegn 1

Hvis jeg var dig, ville jeg benytte mig af en standard opsætning, netop pga. målgruppen...
Os nørder ka sagtens indstille os på nye opsætninger, men ældre personer, der ikke har haft en computer altid, vil gerne se noget bekendt tror jeg...

Benyt dig af en simpel tabel opsætning, med top, menu til venstre, indhold til højre og så en fodnote i bunden...
<table>
<tr>
<td colspan="2">
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Menu
</td>
<td>
Indhold
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">
Bund
</td>
</tr>
</table>

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (08.05.2006, 08:59)

4

mandag, 8. maj 2006, 08:18

Siden er simpel, men synes det er lige i overkanten man skal scrolle op og ned på en 19" skærm i stor opløsning. Dette er især et problem, fordi menuen ligger i bunden.

Edit: Har så opdaget det ikke gælder, såfremt man bruger IE. Men vil nu stadig råde dig til at gøre siden vislig i både IE og FF.

Er heller ikke så vild med den der flashanimation, synes den genere alt for meget. Især hvis siden også skal rettes mod en ældre målgruppe, så synes jeg ikke det høre hjemme.

Ellers er jeg enig med Karga i, at teksten på knapperne lige er lille nok.

Og til sidst, så synes jeg også der mangler et link som fører tilbage til forsiden.

5

mandag, 8. maj 2006, 09:14

Udover det der allerede er sagt, så er det måske en god idé at holde samme farve og skrifttype på brødteksten.

Opløsningen er helt elendig når man ser på hvilken målgruppe du gerne vil ramme.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Burger" (08.05.2006, 09:15)

6

mandag, 8. maj 2006, 09:36

Citeret

Originally posted by Burger
Udover det der allerede er sagt, så er det måske en god idé at holde samme farve og skrifttype på brødteksten.

Opløsningen er helt elendig når man ser på hvilken målgruppe du gerne vil ramme.

Til det med farve og skrifttype: Ja det er ikke så smart. Har først opdaget det nu, du siger det. Det skal selvfølgelig rettes.
Mht. opløsningen, forstår jeg ikke helt lige, hvad du mener ?

Ellers mange tak for alle jeres input. :9xo Vil kigge på det i løbet af dagen.
Må hellere se at komme afsted. Skal møde om en lille ½ time. ;)

7

mandag, 8. maj 2006, 09:48

Opløsning:
Den målgruppe du vil ramme har nok ikke de vilde computere. Og de kører nok med enten 800x600 eller 1024x768 i opløsning. Og på den måde siden er lavet på, er der voldsomt meget scroll ligemeget om du bruger FF eller IE (Der er mest i FF). Det er nyttesløs scroll der bare er totalt irriterende, og det kan undgås.

Tekst:
Du kan styre din tekst via CSS.

Teksten skal nok også lige læses igennem med de grammatiske briller på.

Links:
Kom lige til at se, at de virker ikke. Og hvad er der galt med at skrive partnere i stedet for partners, det er jo en dansk hjemmeside ;)

Film:
Den vises ikke i FF, men virker ikke i IE.

8

mandag, 8. maj 2006, 10:02

Jeg har ikke fået set så grundigt på den, da jeg sidder på job pt., men der var lige en detalje jeg synes kunne ordnes:

Under 'Medlem' står der som det første et afsnit med navnet "hvordan bliver jeg medlem", hvor du skriver om priser, typer af medlemskab, samt tilmelding via mail. Men jeg nægter at tro at mail er den eneste måde at tilmelding kan gøres på. ;)

Skriv derfor hvem man skal kontakte, eller hvad man ellers kan gøre for at melde sig til.

Der sidder helt sikkert nogle rundt omkring, især ældre, som ikke er helt tryg ved at bruge mails, især når det gælder køb og tilmelding, m.m.

Og ja - sæt den menubar i toppen ;)

9

mandag, 8. maj 2006, 10:30

Syntes helt klart at menuen skal op i toppen eller ud i siden, sidder på en 21" widescreen, når jeg åbner siden kan jeg kun se introen, sad der i næsten et minut og ventede på der skete noget, men så opdagede jeg at man kan scrolle ned til menuen.

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

10

mandag, 8. maj 2006, 10:51

Citeret

Originally posted by Burger
Opløsning:
Den målgruppe du vil ramme har nok ikke de vilde computere. Og de kører nok med enten 800x600 eller 1024x768 i opløsning. Og på den måde siden er lavet på, er der voldsomt meget scroll ligemeget om du bruger FF eller IE (Der er mest i FF). Det er nyttesløs scroll der bare er totalt irriterende, og det kan undgås.

Tekst:
Du kan styre din tekst via CSS.

Teksten skal nok også lige læses igennem med de grammatiske briller på.

Links:
Kom lige til at se, at de virker ikke. Og hvad er der galt med at skrive partnere i stedet for partners, det er jo en dansk hjemmeside ;)

Film:
Den vises ikke i FF, men virker ikke i IE.

Opløsning: Har lige tjekket den her på min PC på work og kan godt se at forsiden ikke er så smart ved 1024x768 (den absolut mest brugte). så det skal lige justeres.

Teksten: Ja den skal jeg, som sagt tidligere, lige en tur igennem

Links: Tja - det skal vist også lige rettes ;)

Film: Virker heller ikke her på arbejdet, men gør det hjemmefra. Skal vist lige ha' kigget på det.
Vedr. FF, så tror jeg ikke der er mange af dem fra målgruppen, der er hoppet med på FF-trenden. :))

Endnu en gang tak for de vise ord. :9xo

11

mandag, 8. maj 2006, 10:58

Citeret

Originally posted by Mikkel
Jeg har ikke fået set så grundigt på den, da jeg sidder på job pt., men der var lige en detalje jeg synes kunne ordnes:

Under 'Medlem' står der som det første et afsnit med navnet "hvordan bliver jeg medlem", hvor du skriver om priser, typer af medlemskab, samt tilmelding via mail. Men jeg nægter at tro at mail er den eneste måde at tilmelding kan gøres på. ;)

Skriv derfor hvem man skal kontakte, eller hvad man ellers kan gøre for at melde sig til.

Der sidder helt sikkert nogle rundt omkring, især ældre, som ikke er helt tryg ved at bruge mails, især når det gælder køb og tilmelding, m.m.

Og ja - sæt den menubar i toppen ;)

Ang. det med Medlem, så står der dette aller øverst:
Medlemskab af bankoklubben:
20,- kr. pr. år betales ved indmeldelse i bankohallen.

Kan da evt. godt præcisere det mere. Så alle ka' forstå det. ;)

Og ellers er der kun muligheden ved at sende en email til Formanden.

12

mandag, 8. maj 2006, 11:04

Citeret

Originally posted by Bentzin
Ang. det med Medlem, så står der dette aller øverst:
Medlemskab af bankoklubben:
20,- kr. pr. år betales ved indmeldelse i bankohallen.

Kan da evt. godt præcisere det mere. Så alle ka' forstå det. ;)

Og ellers er der kun muligheden ved at sende en email til Formanden.

Ay ay Sir ;)

Min fejl :O

Har også nogle flere ting, men dem gemmer jeg til jeg kommer hjem. :)

13

mandag, 8. maj 2006, 11:13

Citeret

Det er det vi er her for :)

Altid rart at kunne dele ud af sine erfaring og kundskaber i den webbaserede verden :9xo

14

mandag, 8. maj 2006, 11:35

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Altid rart at kunne dele ud af sine erfaring og kundskaber i den webbaserede verden :9xo

Ja :) bare ærgeligt vi ikke fik det hjemmeside-forum... :roller:

15

mandag, 8. maj 2006, 12:39

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Ja :) bare ærgeligt vi ikke fik det hjemmeside-forum... :roller:

Det kan vel nå's endnu - syn's det ku være rart.
Især når der nu er en del, der gerne vil ha' det. Og det betyder vel heller ikke noget særligt, hvis det skulle indflettes i det nuværende design. Og som nævnt tidligere, så burde der da være et sådant. Da det jo er en væsentlig del af den IT- verden, som tweak.dk er en del af.

16

mandag, 8. maj 2006, 12:51

hvordan kommer man tilbage på velkomst siden, når man browser rundt på undersiderne?

17

mandag, 8. maj 2006, 12:57

[list]
[/list]

Citeret

Originally posted by Avartar
hvordan kommer man tilbage på velkomst siden, når man browser rundt på undersiderne?

tænkte over det samme.. men du har vel ikke behov for at komme tilbage på den ?

Bundkort » MSI P965 Neo-F
Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
Kabinet » Xaser |||
CPU » Intel Core 2 duo E6600
RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

18

mandag, 8. maj 2006, 13:06

er ikke så vild med designet, som jeg også har sagt før, så syntes jeg, at man skal holde sig fra Bevel & Emboss. Men bortset fra det.

Så er det helt forkert at menuen først er i bunden og så i toppen, jeg kunne sgu ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skulle da jeg første gang kom ind på siden.

En tredje og sidste ting, som jeg også har lært på den lidt hårde måde, er at en intro eller første side, som leder videre til den rigtige side, ikke har nogen funktion overhovedet, den trækker bare tiden ud for brugeren, før han kan se/finde hvad han leder efter.

19

mandag, 8. maj 2006, 13:43

Citeret

Originally posted by cass
[list]
[/list]

Citeret

Kan heller ikke se hvad den skal bruges til, da der ikke er noget væsentligt, man skal bruge fra den. Og hvis man abosolut skal derhen - så er der jo "Tilbage-knappen".

Til learner: Hvad mener du med, "at man skal holde sig fra Bevel & Emboss" ? Forstår det ikke - for kan ikke rigtig se, hvad det har med denne side at gøre.

Det med menuen - du må meget undskylde - men det kan da ikke være forvirrende. Da der jo skal scrolles på de fleste delsider, så er det vel meget rart, at man ikke skal scrolle tilbage for at få fat i menuen !

Og til det med introsiden, så er det et ønske fra dem, jeg laver siden for. Noget helt andet er, at de få sekunder kan vel ikke være "at trække tiden ud" ! Så har man da alt for travlt imo. :roller:

20

mandag, 8. maj 2006, 14:16

Citeret

Citeret

Originally posted by cass
[list]
[/list]

Citeret

Kan heller ikke se hvad den skal bruges til, da der ikke er noget væsentligt, man skal bruge fra den. Og hvis man abosolut skal derhen - så er der jo "Tilbage-knappen".

Til learner: Hvad mener du med, "at man skal holde sig fra Bevel & Emboss" ? Forstår det ikke - for kan ikke rigtig se, hvad det har med denne side at gøre.

Det med menuen - du må meget undskylde - men det kan da ikke være forvirrende. Da der jo skal scrolles på de fleste delsider, så er det vel meget rart, at man ikke skal scrolle tilbage for at få fat i menuen !

Og til det med introsiden, så er det et ønske fra dem, jeg laver siden for. Noget helt andet er, at de få sekunder kan vel ikke være "at trække tiden ud" ! Så har man da alt for travlt imo. :roller:

En ting vi har fået understreget nogle gange i løbet af vores uddannelse er, at man skal være kritisk overfor hvad kunden evt. ønsker. Dermed sagt, de ønsker denne introside, men det du så må forklare dem er, at det ikke vil fungere så godt i henhold til brugervenlighed eller andet. I dette tilfælde kan det måske være et irritationsmoment.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.