Syrede drømme?

  • Jeg havde mit til dato værste mareridt i nat. Det har siddet i mig hele dagen, og ja så fik jeg lyst til at starte den her tråd og høre nogle af jeres vilde drømme.


    Men jeg vil da lige starte med min egen.


    Jeg er på en kæmpe stor asfalteret plads. Rundt om tårner høje bygninger op, og jeg ligger helt alene i en sovepose på en boxmadras. Til venstre for mig, er der cirka 50 meter til bygningerne og herfra bliver der lige pludseligt affyret en maskinkanon, der bare skyder i en jævn strøm uden at stoppe. De sigter lige mod mig, men rammer mig ikke.


    Pludseligt bliver der skudt flere forskellige steder. Jeg ligger i krydsild og bliver bange. Ruller ned ved siden af madrassen, men det var en dum beslutning. Få sekunder efter bliver jeg skudt 4-5 gange i halsen.


    Og nu kommer den rigtig klamme del af drømmen. Jeg kan simpelthen føle at jeg dør. Det var fuldstændigt virkeligt. Blev varm i hele kroppen og kunne ikke gøre modstand. Kunne mærke at livet bare sivede ud ad mig og jeg fyldtes af en følelse af total opgivelse. Men lige før jeg var helt væk stoppede livet med at sive og jeg var i et øjeblik i tvivl om, hvad der skete. Kunne mærke jeg var tæt på døden, men var stoppet lige inden den indtraf. Så åbnede jeg øjnene. Og var vågen.


    Havde virkeligt kvalme en halv time efter. Meget meget ubehageligt! :ohmy:

  • en af de mest syrede drømme jeg har haft var at jeg svømmede i et eller andet bassin med min far, det syge ved det var at han drømte det samme. Dengang var jeg ca. 6 år gammel, så da vi sad ved morgenbordet næste dag og kom til at snakke om drømme, da kom det frem.


    Jeg har selv haft noget der lignede din drøm, bare ikke med maskingeværer osv. for et par år siden, jeg kan huske at jeg kørte i en bil, og skulle til at køre ind i en rundkørsel, pludselig kommer der en bil fra siden og knalder ind i min bil, derefter blev det hele bare hvidt, og jeg kunne ikke gøre noget.... spooky, vågnede op totalt badet i sved og kunne ikke sove igen.


    havde også en gang hvor jeg var spærret inde i et eller andet laboratorium i et af de der rør hvor folk står indespærret i, som er lavet af glas. Jeg ser et par folk i hvide kitler komme ind i laboratoriummet, der så går over til et eller andet kontrolpanel og trykker på nogle knapper. Derefter føler jeg en ulidelig smerte og føler mig totalt paralyseret. Så ser jeg mine hænder begynde at banke på glasset, der så efter nogle slag begynder at revne og til sidst at gå i stykker, mere kan jeg så ikke huske.


    men jeg havde den sidstnævnte drøm flere dage i træk, og den kom med sådan ca. 4 mdrs. mellemrum derefter, uden at jeg kunne huske mere af den drøm bagefter.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Var der også kommet en våd plet i sengen? :$


    Sorry, kunne ikke lade vær :))


    Anyways - Jeg synes rimeligt tit jeg drømmer nogen ting der er ret langt ude - Desværre er jeg dog slem til at glemme dem igen ret hurtigt. Der går max en dag...


    Jeg er person der går meget op i at møde til tiden når jeg har aftaler eller et job, eller skal nå noget andet til en speciel tid. I den forbindelse er det også meget normalt at jeg natten op til begivenheden drømmer at jeg netop kommer for sent, og så vågner jeg gerne ret pludseligt, lige meget få minutter inden mit vækkeur er stillet til at ringe... :) Det må være noget med mit "indre ur" ;) ....

  • Jeg husker ikke så godt drømme. De er væk få min efter jeg vågner, hvis der er noget når jeg vågner. Måske man skulle begynde at skrive dem ned.
    men ejg kan huske fragmenter af nogen fra min barndom.
    Den mest uhyggelige har enten været noget me at jeg faldt ned i en masse vand (jeg kunne ikke svømme), og ikke kunne gøre noget rigtig. Eller en hvor jeg var i en jungle med min far, og så var der noget med en panter. Igen, det er temmelig længe siden jeg har haft dem.
    Ellers er der en VIRKELIG syret en. jeg kan ikke så godt huske plottet. Men det var noget med at min mor fik min fars fødder på. Så havde han ingen fødder, men han fik nogen fra et æsel. Jeg kan overhovedet ikke huske hvorfor, men inde i drømmen var det uhyggeligt. Sådan er det generelt ofte synes jeg, at drømmene selv bestemmer om de er uhyggelige.
    Jeg drømte også engang at der var en eller anden der lavede autovær af mennesker som han strakte meget lange - mindst dobbelt så lange. De var stadig levende mens de var autoværn.
    Men alle disse drømme er måske ca 10 år gamle. En enkelt måske kun 8. Jeg er ret sikker på mine drømme er lidt mere rationelle eller håndgribelige efter at jeg er sluppet af med min barnefrygt om man så må sige.

  • Jeg har nogle gange nogle ret syrede drømme hvor jeg løber op og ned af trapper, mens der er monstre der jagter mig.. så lige pludselig styrter jeg, og vågner brat! Så måske en måned efter drømmer jeg præcis det samme, nu ved jeg bare at hvis jeg tar den trappe dør jeg, så jeg lø'ber en anden vej. virkelig spooky





    Spiller for meget computer :))

  • Det jeg synes er klamt, er at jeg hvert år samme dag (natten mellem den 24. og 25. dec) drømmer at jeg stadig er en lille ung knøs af en knægt i vores første hus. Jeg bliver jagtet igennem huset af min mors hårtørrer (I ved den der gamle model, hvor man får en stor kasser over hovedet) og den jagter mig igennem til huset til bryggerset. Jeg lukker døren, og der kan den ikke komme ud. Da jeg så tror den er gået, åbner jeg igen og den farer på mig. Jeg prøver at skrige vildt og højlydt, men der kommer bare ingen lyd ud. Jeg forsøger virkelig at skrige hysterisk, så mine forældre kan komme mig til undsætning, men i det samme kommer min far ud i bryggerset og siger "Du burde nok tage dig en Vicks Blå med den hæse stemme".... og så kan jeg ikke huske mere.


    Måske skulle jeg gå til en drømmetyder? Ikke fordi jeg tror på drømme, men måske er der en mening med at jeg skal drømme den drøm hver år samme tid !!

  • Haha Denmark, den var fed :D


    Jeg kan bare heller aldrig huske mine drømme, men kan selv huske fra nogle af de mareridt jeg har haft at jeg heller ikke kunne skrige ligemeget hvor meget jeg prøvede, vildt spooky..

  • Jeg har også rimelig tit marerit.. kan ikke huske nogen lige pt.. det kommer og går..


    Men en anden ting er, ved i ikke om i kender det samme, er at jeg tit tænker "det her har jeg drømt" Her den anden dag sad jeg til et gymnastikstævne, og så nogle disskuterede, også slog det mig at det havde jeg set før, drømt, dejavu.. det er rimelig spookey synes jeg.. lidt alla final destination :P


    Oplever det vel ca. en gang om måneden..


    //Out - EcoPa

  • Jeg har altid fået at vide, at når man har marridt så har man uro i kroppen. Hvis man er aktiv og kommer af med sin uro, så har man aldrig marridt ;) Sådan er det ihf. hjemme hos min familie...

  • det er meget sjældent at jeg drømmer. Eller, jeg gør det i perioder.


    Jeg kan ikke huske et mareridt overhovedet. Men kan huske en kammerats drøm, da det er den mest komiske historie jeg nogensinde har hørt.


    Han får fri fra skole, og kører den sædvanlige rute hjem ad, pludselig er der en Park Betjent der stopper ham, og siger at han ikke må køre ind i dette Indianer Reservat :P


    Da jeg fik det af vide... jamen... jeg skreg af grin :P

  • Ka squ aldrig huske hva jeg har drømt... Men det siges jo vi altid drømmer, vi ka bare ikk huske det


    Det eneste jeg har prøvet er at vågne med et sæt, fordi jeg falder eller sådan noget...


    Edit:
    Der er lidt læsestof her hvis det sku være ;)
    http://www.dreamprober.com/
    http://www.dreamhawk.com/d-dic.htm


    Quote

    SHOOTING/SHOT A hurt received, or given. Fears or worries about death. The destruction of a part of yourself by another which is demanding energies in an aggressive way.


  • det er meget spooky jeg oplevede det lige i går og det er meget længe siden at jeg har drømt noget så jeg blev rimelig nervøs fordig alt det de gjore og jeg gjore hade jeg set før :ohmy:

  • Kan lige fortælle jer om den mest uhyggelige drøm jeg nogensinde har haft.


    I drømmen vågner jeg op midt om natten, og opdager at der er en foruroligende stilhed i huset. Jeg rejser mig op og lister ud af mit soveværelse. Pludselig kan jeg høre fodtrin, så jeg skynder mig at hoppe ind i et skab og derfra kigger jeg ud gennem en lille sprække. Jeg ser så en eller anden mærkelig ting gå langs entreen, hvorefter det bare pludselig forsvinder. Jeg bliver bange, og kommer til at sparke til bagsiden af skabet, så det giver et lille smæld. Jeg skynder mig at kigge ud af sprækken igen, og giver et lille skrig da jeg ser at den mærkelige ting er på vej hen mod mig med høj fart. Jeg tænker "Åh gud, nu skal jeg dø", og da jeg hurtigt kigger ud igen er der intet... Intet... Pludselig dukker tingens hoved op lige foran sprækken, og skabslågerne rives op. Tingen siger noget til mig på et eller andet mærkeligt sprog, hvorefter den tager fat i mit hoved med begge dens hænder, og kaster mig ud af skabet. Jeg rammer væggen, og lander hårdt på gulvet. Jeg prøver at rejse mig op, men jeg er simpelthen så skrækslagen at jeg ikke kan. Jeg kigger op, og ser at tingen nu er væk igen. Jeg rejser mig hurtigt op, løber hen til hoveddøren, og går udenfor.
    Pludselig bliver jeg ramt af en lys stråle der kommer oppefra et eller andet mærkeligt fartøj, hvorefter jeg begynder at blive suget op mod det. Jeg prøver at løbe væk, men jeg bliver pludselig lammet, og kort efter bliver alt sort.


    Jeg vågner op og kan mærke at jeg er fuldstændig lammet. Jeg prøver at dreje mit hoved, men forgæves. Bagved mig kan jeg høre en pumpe der kører på fuld drøn, og noget der lyder som væske der drypper ned i en tragt. Jeg sidder selv fastspændt i en "tandlæge-stol", og jeg er omringet af mørke. Der er kun lys lige der hvor jeg sidder. Jeg lukker øjnene, prøver på at huske hvad der er sket før, hvordan jeg er kommet herind. Men jeg bliver afbrudt, da jeg pludselig kan høre en ikke-menneskelig stemme sige "Bare... Rolig... Der vil ikke ske noget med dig... Du vil snart være hjemme igen..."
    Alt bliver pludselig helt hvidt, og jeg mærker at jeg kan bevæge mit hoved igen. Jeg skynder mig at kigge derhen hvor stemmen kom fra, men der er ingeting...


    Derefter vågner jeg i min seng :boxed:

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Jeg har en uhyggelig drøm som også er meget mærkelig at forklare fordi at den ikke lyder uhyggelig, og så har jeg en uhyggelig drøm i traditionel forstand.
    Den drøm som er meget mærkelig har jeg haft et par gange, det er virkeligt svært at forklare.. Det er ligesom bare små og store pinde eller pæle der varierer størrelse hele tiden, og nogle gange kommer der så KÆMPE firkanter som jeg ikke kan bære.. Jeg ved ikke hvad det betyder, hvis det overhovedet betyder noget - men når jeg vågner er jeg mega bange, og alt er uvirkeligt :/


    Den anden kalder jeg bare et mareridt. Jeg står i et mørkt slot, hvor mig og min far og mor bor. Uden min lillebror. Jeg går så ligeså stille op ad trappen, og prikker min far på skulderen (det er midt om natten), min fars ansigt er så blevet formet til en slags zombie eller mutant.. Jeg bliver selvfølgelig pisse bange og løber højere op i slottet hvor min "far" er efter mig, så banker jeg på en kæmpe dør hvor jeg ved min mor er, hun står også med ryggen til, og da jeg går hen og prikker henne på ryggen efter hjælp, vender hun sig om og jeg ser et uhyggeligt hekse-ansigt, så slutter drømmen.

    Morten Berendt Marstal -> MBM -> Arch Em El -> Archiebal -> Archie... Og så et M som står for Morten

  • Måske ikke ligefrem en drøm, men til tider når jeg skal til at falde i søvn oplever jeg, at jeg ikke kan bevæge mig. Skummelt første gang, men jeg har hurtigt vænnet mig til det, for jeg sådan set ved bevidsthed når det sker.


    Ret underligt, men ikke noget videre alvorligt.

  • har også haft en meget mærkelig drøm om hvor jeg dør, og virkelig kunne mærke det..


    Jeg ejede et diskotek, hvor der var en masser af mine venner, og pludselig er der 2 negere der spørg mig om jeg kender en dame ved navn (det får i ik at vide) som så er min søster, og jeg siger ja selvfølgelig, også bliver jeg stukket ned.. jeg kunne ik bevæge mig eller noget og det var vildt klamt, indtil jeg snart springer op af sengen i chok .. virkelig klam drøm


  • LIGE PRÆCIS! Jeg har læst meget om det med at man "falder". Det sker for det meste LIGE i det nanosekund hvor du "falder hen" i søvn. Det er noget med dine balancenerver, og din hjerne.
    Meget stygt, og man bliver fandeme bange.


    Jeg har tit nogle RIGTIG mærkelige drømme. Jeg har engang drømt at jeg gik i skolefritidsordning, hvor der så var en gut som skar hovederne af folk, og satte dem på igen. Og han SKULLE bare gøre det på alle.


    Jeg har også drømt et eller andet MEGET mærkeligt. Noget med nogle kugler, der bliver ved og ved med at blive stablet oven på hinanden. Og de kugler ligger ovenpå mig. Og hver gang jeg tænker på de kugler, så bliver der flere og flere. Jeg kan intet gøre, og det gør så ondt så ondt. Seriøst, jeg føler SMERTE.


    De fleste af de drømme jeg har haft, har været imens jeg har haft influenza. Noget meget ubehageligt med at have det varmt, og blive tortureret osv.


    Men hvorfor er det lige at man for det meste ikke kan "huske" sine drømme? Jeg har det også tit med at jeg MEGET NEMT kan huske noget jeg har drømt, men "min krop" lader mig bare ikke fortælle det? Nogle der har prøvet det?


    En anden meget mærkelig ting er også, at jeg tit drømmer om at jeg har sex. Der står på http://www.dreamprober.com at mænd for det meste drømmer om andre mænd - altså ikke seksuelt, men bare som et køn.
    Jeg drømmer i hvert fald mindst to gange om ugen at jeg har sex.
    - Og det er ikke fordi jeg mangler sex altså.
    Okay, for meget information :$


    [EDIT]


    Quote

    - Dreams are forgotten very quickly upon waking. It is estimated that 50% of the content of a dream is lost within five minutes of waking, and after 10 minutes as much as 90% of the dream can be forgotten.

  • Den mest uhyggelige skete da jeg var ca 9-10 år: Jeg var i min skoles SFO som jeg gik på. Sammen med mine venner: la la la la la.. BOOM! kommer der en blanding af en 2 benet djævel og en dinosaur med horn.. sys meget den ku sammenlignes med sidste bossen i doom 3 hvis nogen har set den.. anyways vi skriger og løber.. og når man løber fra noget i mine drømme så kan man ikke så godt.. så jeg falder og kan ikk komme op, hvorpå monsteret tager mig op og med intensiv kraft prøver at proppe mig ned i kæften på den mens jeg holder i dens horn og aftager. men han får mig til sidst.. og så ser jeg inde i hans mavse det men ser når tommy lee jones bliver ædt af det bille dyr i men in black 1.


    Her er en af de mere syret: natten til den 2 december det år hvor ringenes herre 1 blev udgivet sad jeg (i min drøm tror jeg) på min sække stol og så det der program der hed raket fart på tv2 zulu. der var om peter jacksons gamle splatter film og jeg var ca 11-12 år på daværende tidspunkt og havde en ekstrem skræk for de film.. og næste dag da jeg glukkede i se og hør var der intet raket fart overhovede.. og var 100 på den var rittig.. havde en mindre trance hele vejen op til 24 december..