Kreativ dommer inspireret af Dan Brown :)

  • Dommeren som skulle dømme sagen "Da Vinci Mysteriet, Plagiat eller ej?" har fået skrevet sin 70 siders lange dom. læs her:

    Skjult i den 71 sider lange dom i sagen ligger en kode, som de indbydes til at bryde. Det er de tilsyneladende mange trykfejl, der først vakte advokaternes mistanke. Med jævne mellemrum står et bogstav i kursiv i teksten.


    Det viser sig nu, at der ikke var tale om fejl, men en drilsk gåde fra dommer Peter Smith, der har ladet sig inspirere af Da Vinci Mysteriet.


    Samler man de første ti kursivbogstaver i dommen, står der Smithy code, et ordspil på den engelske titel, "The Da Vinci Code". Herefter, over de næste mange sider, følger endnu flere mærkelige bogstaver, der tilsyneladende ikke giver nogen mening.


    Kreativ dommer
    Peter Smith fastslog for tre uger siden, at Dan Brown var uskyldig i anklagerne. Men det har taget indtil nu, før historien om hans lille practical joke er kommet ud.


    Dommeren har sagt, at koden ikke er særligt svær at bryde. Det vides ikke, om det er lykkes for advokaterne, selv om mange angiveligt arbejder hårdt på det både i London og New York.


    På mange måder er det egentlig forkasteligt at retssystemet ikke tager deres arbejde 100% seriøst.
    Men på den anden side så må jeg indrømme at jeg syns at det er super sejt gjort af den pågældende dommer. Og jeg glæder mig til at høre hvad det er de finder ud af og/eller at hans 70 siders rapport kommer på nettet så vi andre kan komme ind og lege Robert Langdon (hovedpersonen i Da Vinci Mysteriet)


    Forkasteligt eller sejt?


    EDIT:


    Kilde: http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3699810/

  • Alt efter hvad der står i denne kode, ved jeg ikk hvad jeg vil sige...


    Syns det er sejt nok gjort, hvis det måske lige var skjult lidt bedre end kursive bogstaver... På den anden side syns jeg, man burde tage sådan en opgave seriøst