Opgradering af Forstærker?

  • Jeg er den lykkelige ejer af en DENON PMA-495 :).. Men nogle gange syntes jeg, at jeg har brug for lidt mere effekt.. Også var det jeg tænkte på, om jeg kunne koble en effektforstærker til, som fx CAMBRIDGE P500, og på den måde få øget effekt?


    Er det muligt, eller kan man kun bruge effektforstærkere sammen med "rigtige" forforstærkere?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Jeg er den lykkelige ejer af en DENON PMA-495 :).. Men nogle gange syntes jeg, at jeg har brug for lidt mere effekt.. Også var det jeg tænkte på, om jeg kunne koble en effektforstærker til, som fx CAMBRIDGE P500, og på den måde få øget effekt?


    Er det muligt, eller kan man kun bruge effektforstærkere sammen med "rigtige" forforstærkere?


    Hvis du gør som du skriver der, så vil din denon blot virke som forstærker, og ikke tilføre ekstra kraft. Jeg vil gætte på at du brænder indgangene af på effektforstærkeren hvis du skruer op for din denon.


    Eneste rigtige er at købe en receiver som min ;)

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Jeg er den lykkelige ejer af en DENON PMA-495 :).. Men nogle gange syntes jeg, at jeg har brug for lidt mere effekt.. Også var det jeg tænkte på, om jeg kunne koble en effektforstærker til, som fx CAMBRIDGE P500, og på den måde få øget effekt?


    Er det muligt, eller kan man kun bruge effektforstærkere sammen med "rigtige" forforstærkere?


    det kan du godt hvis din forstærker har eks en 5.1 line udgang

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Hvis du gør som du skriver der, så vil din denon blot virke som forstærker, og ikke tilføre ekstra kraft. Jeg vil gætte på at du brænder indgangene af på effektforstærkeren hvis du skruer op for din denon.


    Eneste rigtige er at købe en receiver som min ;)


    Hehe, det var jo noget af det jeg frygtede ;).. Damn, så den eneste løsning er, at købe en helt ny forstærker? :P.. Jeg er jo ikke millionær :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Johnni


    det kan du godt hvis din forstærker har eks en 5.1 line udgang


    Hmm.. Det tror jeg ikke, at den har :\

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hej


    Du kan godt opgradere din forstærker. men det kræver 2 ting, at du har en Line out og en Line In på din forstærker. disse 2 er forbundet bag på med en (bøjle/et stik) musikke sendes ud gennem Line Out og ind igennem Line In. Det man gør med en Efektforstærker er at man kobler den på Line Out og køre signalet ind igenne line In på Efektforstærkeren, og så køre man det tilbage i forstærkeren genne line out på Efektforstærkeren, og ind i forstærkeren gennem line in.


    Efekten er at man for mulighed for at Biwire sine højttalere (4 ledere) til hver højttaelr. Kræver også at højttaleren har 4 terminaler. Og derved for eks. 2*80 W i stedet for 1*80 W pr højttaler


    Ellers kan man bare bruge efektforstærkeren til at træke højttalerne, såfemt man har en forstærker med 2*40 W så vil man kunne koble en P500 til og få 2*65 W


    Men det kan kun lade sig gøre såfremt du har en Lien In/out



    Med venlig hilsen



    MPS8210