Proteinpulver - der rent faktisk består af protein

  • Til et projekt leder jeg efter en væske eller noget pulver, der består af protein, således at det kan proppes i en fødevare...


    Min makker og jeg har ledt google og diverse intersport butikker tynde, efter det .... og vi kan kun finde pulver, der består af keine protein, men en helvedes masse energi...


    Det er vigtigt der ikke er vildt meget energi i og der må helst ikke være det vilde med sukker i... Det er ikke noget krav eller noget, for det lader til det er pænt svært at finde protein pulver, der RENT FAKTISK BESTÅR af protein... :boxed:
    De fleste ting vi har fundet består hovedsageligt af maltodextrin, der giver en pokkers masse energi



    Det vi leder efter er basalt set bare et stof, der indeholder godt med næringsstoffer (Protein)... i pulver eller væskeform

  • Ikk før nu nej, men de produkter jeg kan finde derinde består højest af 25% protein... selv et produkt, der reklamerer med, at det består 100% af valle protein :boxed:


    Har jeg misforstået noget, eller burde det ikke være muligt at skaffe ren protein?



    Edit: Fandt lige denne fætter her
    http://www.workoutshop.dk/product.asp?product=16&lang=dk


    Er det ikke muligt at finde noget med større mængde næring? For det er præcis sådan noget stads der vi ska ha fat i...

  • Meget lækkert at i finder sådan noget..
    Så ved jeg da hvor jeg kan få det beste pulver henne :D

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • De du linkede til der oven over, det virker da som at være temmelig protein-rigt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • ren protein tvivler jeg på i kan få fat i.......og æder i det får i nok også en lang nat på lokummet :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ren protein tvivler jeg på i kan få fat i.......og æder i det får i nok også en lang nat på lokummet :)


    Hmm det er nok ikk så godt, når vores produkt allerede indeholder et stof, der giver diarre ved 30 mg om dagen :$


    Tror bare vi køber det stads der så... Ligger vist også indenfor budgettet


    Edit: Woops 8o så da vist lige lidt forkert der... 600 kr - men det er så også 4,5kg :P


    Btw grunden til det sku være rent, er fordi det ska proppes i et produkt, så det ikke bliver rent protein i det færdige produkt...


  • Kan ikke lige huske hva' butikken hedder, men er links til den på http://www.motiononline.dk - anyhow, dem de sælger er typisk 70-90%.. - Men du skal være velkommen til at spise valleprotein pulver, du begriber dig ikke hvor ringe det smager :P - Chokolade flavor er MEGET nødvendigt i den sammenhæng..

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Kan ikke lige huske hva' butikken hedder, men er links til den på http://www.motiononline.dk - anyhow, dem de sælger er typisk 70-90%.. - Men du skal være velkommen til at spise valleprotein pulver, du begriber dig ikke hvor ringe det smager :P - Chokolade flavor er MEGET nødvendigt i den sammenhæng..


    Der ska kun proppes ca. 5g i hvert prototype af produkterne :) Og der er allerede godt med jordbærssmag i :))


    Men tak for linket - kigger lige

  • det lyder satme vammelt :) overvej citron/lime smags variant :) ...evt eukalyptus.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det lyder satme vammelt :) overvej citron/lime smags variant :) ...evt eukalyptus.


    Hmm det må vi lige overveje... vi ska lave prototyper næste uge... hvis det smager af lort, så må jeg lige hoppe i intersport igen en gang :)

  • Det beste at fortrække i forhold til proteinpulver er stadig god og nærig mad..


    Men ja jeg bruger da også selv pulver 30 min efter hver træning, man kan også tage det om morgenen lige efter man er stået op, for kroppen fortærer af ens krop mens man sover..


    En vigtig ting merer er at man IKKE skal løbe træne hvis man vil have store muskler, kun cykle og steppe.. ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Det beste at fortrække i forhold til proteinpulver er stadig god og nærig mad..


    Men ja jeg bruger da også selv pulver 30 min efter hver træning, man kan også tage det om morgenen lige efter man er stået op, for kroppen fortærer af ens krop mens man sover..


    En vigtig ting merer er at man IKKE skal løbe træne hvis man vil have store muskler, kun cykle og steppe.. ;)


    Jeg blev da ellers små-stor da jeg var i Beredskabet, til trods for at jeg løb temmelig voldsomt meget hver dag ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Det beste at fortrække i forhold til proteinpulver er stadig god og nærig mad..


    Ja, men vores opgave tager udgangspunkt i at børn spiser slik... og at det er unødig energi, der bare sætter sig på ribbenene...


    Derfor laver vi dette produkt :)
    Ved godt at det bedste er en god bøf eller rugbrød, men prøv du at få børn til at æde det efter aftensmad...



    Quote

    Originally posted by Meinder
    Men ja jeg bruger da også selv pulver 30 min efter hver træning, man kan også tage det om morgenen lige efter man er stået op, for kroppen fortærer af ens krop mens man sover..


    Det har som nævnt ikke vildt meget med træning at gøre. Formentlig også derfor vi har haft problemer med at skaffe sådan noget protein pulver, da det mest ses i sammenhæng med træning og vægttab

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Ved ikke om det kan bruges, men har før købt noget 95% protein i Matas, som jeg tager en gang i mellem efter træning. Har dog ikke gjort det i lang tid fordi det smager af møg ;)


    Gider du kigge på varedeklarationen og se hvor mange proteiner der er pr. 100g?