Hjælp: Søvnproblemer

  • Det forslag jeg først tænkte på indeholdt noget med æther.. men glem det..


    Ellers kan du forsøge at sove med hånden i en fad vand..


    eller drikke et glas vand eller mælk

  • Vær fysisk aktiv...


    Jeg havde samme problemer, bare i meget meget kraftigere størrelsesorden... (gik iseng kl.23:15 og sov kl.6, 30 minutter før jeg skal stå op, eller kl.4 hvis jeg var heldig...)


    Efter jeg begyndte at løbe kom jeg af med det... Løber kun hver 2nd dag...

  • Har du prøvet at slukke computeren ? :))


    Eller har jeg da nogle forslag:


    1. Dyrk ikke hård træning inden sengetid
    2. Se ikke fjernsyn eller lyt til musik 30 min. inden du planlægger at sove
    3. Spis ikke et stort måltid umiddelbart inden sengetid
    4. Gå i seng og stå op på samme tid hver dag, - også i weekenderne
    5. Mælk og bananer indeholder melatonin og fremmer god søvn
    6. Undgå te, kaffe og chokolade (med koffein) 6 timer inden senge tid
    7. Falder du ikke i søvn inden for 20 min. stå da op og lav noget andet og gå prøv da senere at ligge dig til at sove



    ...Eller også kan du prøve at lytte til P1 - Det er nogen gange så kedeligt at du simpelthen besvimer :))


    Held og lykke - Jeg har samme problem, men har dog heller ikke prøvet disse "tips" ;)

  • Undgå at sove om eftermiddagen, lave lidt fysisk, bare så du bliver "smadret" i dine msukler, kan mærkes ved "let" ømhed i musklerne dagen efter.. :)


    Ellers ikke så meget at gøre, og lige nu kunne du tage at løbe en lille tur (2-3km) og så falder u nok i søvn idenfor 10-20min når du kommer hjem igen =)

  • Æd nogle piller , kælling... :D


    Tyvestjålet fra LFLV..:D


    Jeg har også problemer med at sove, som er en bivirkning på de angstdæmpende medikamenter jeg tager for tiden...


    Jeg har fået piller af lægen, jeg snupper to piller 30 min. før sengetid...


    Og det hjælper faktisk en del...


    Så smut en tur til lægen og hør hendes råd, det KAN jo være at dit ikk er helt ligeså voldsomt som mit..:) Det håber jeg i hvert fald for dig... For det er ikk sjovt at lide af panik angst, men hey.. Jeg er kommet videre.... Jeg har været ude af skolen i '4 måneder nu her den 2. maj... Men jeg begynder igen om ikk så mange dage.... Jeg er begyndt at køre med tog og bus igen...:D Så det er dejligt...


    Men held og lykke med det...:)

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Hvis du en dag bare skal sove helt ud, er her et forslag:


    Start med at drikke et stort glas mælk. Køb en stor kalkun (så meget som du overhovedet kan) og steg den. Drik et stort glas mælk, spis en banan. Fortsæt med mælk og banan indtil kalkunen er færdig. klem så meget kalkun ned du kan. og drik mælk til :). Hop så i seng.


    så er der bare at sige godnat. Både kalkun, mælk og bananer indeholder stoffer som gør kroppen søvnig. Har selv prøvet at gøre dette fire-fem gange, det virker hver gang. Så hvis du en dag har fri, og skal sove helt ud, så gør det jeg siger ^^.


    husk at gå på wc før du går i seng.

  • Skal bare have rytme i kroppen... Hvis du går sent i seng for tiden og prøver at lade vær så start langsomt med at skære en halvtime hver dag, hvor du bare ligger stille.. Ikke noget med at snyde hvor du ser tv eller lign.

  • Lav noget hvor du er fysisk aktiv. Fodbold, svømning eller lign. Så får du en meget bedre søvn, og du sover længere.
    Jeg havde selv søvnbesvær på et tidspunkt pga. at jeg får Concerta (Piller for ADHD, hvor grundstoffet er Methylphenidat, hvilket også er tilsat Amfetamin).

  • Quote

    Originally posted by Madsass
    Lav noget hvor du er fysisk aktiv. Fodbold, svømning eller lign. Så får du en meget bedre søvn, og du sover længere.
    Jeg havde selv søvnbesvær på et tidspunkt pga. at jeg får Concerta (Piller for ADHD, hvor grundstoffet er Methylphenidat, hvilket også er tilsat Amfetamin).


    Måske lidt offtopic, men hvad er ADHD? :boxed:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by Psykozen


    Damp


    Ohh.. okay

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • ud og røre kroppen hele dagen hjælper også..søg arbejde på en gård eller lign....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Prøv at kontrolere din vejrtrækning for at få din puls ned..


    Groft sagt : Jo lavere puls, det lettere har man ved at falde i søvn.


    (men heller ikke alt for lav, så er jeg bange for man flader ind i en lidt 'dybere' søvn :) )