snydt? ved gfx køb

  • jeg har købt et gfx fra gulgratis.


    Jeg ved godt at metoden som jeg gjorde ikke er helt sikker!


    Jeg overførste penge til hans konto fra netbank og han skulle så sende varen når han havde set pengene, men jeg har ikke fået varen og der er snart gået den tid der skal gå :( er der mon mulighed for at tilbageføre penge? Jeg har ikke hans tlf nr fordi ringede fra fastnet tlf og det er ikke på gulgratis mere :( Utroligt at folk skal snyde, det er helvede i sku da kraftedme da mine penge!

  • Quote

    Originally posted by Vigilant
    Gå ned i banken med det samme.. måske kan de nå at hjælpe dig..
    Ved at man kan trække pengene tilbage med Paypal ved Paypal crewets hjælp..


    Mvh Mads :T


    Hvad har PayPal med banken at gøre?


    Jeg blev engang ringet op af min bank fordi en person havde sat penge ind på min konto, hvor det ellers var en anden person der skulle have haft dem - de skulle så bruge min tilladelse til at trække pengene retur, men det er helt klart muligt - så det kommer nok "kun" an på hvor meget kundeservice din bank vil yde.

  • Quote

    Originally posted by Simonthk
    jeg har købt et gfx fra gulgratis.


    Jeg ved godt at metoden som jeg gjorde ikke er helt sikker!


    Jeg overførste penge til hans konto fra netbank og han skulle så sende varen når han havde set pengene, men jeg har ikke fået varen og der er snart gået den tid der skal gå :( er der mon mulighed for at tilbageføre penge? Jeg har ikke hans tlf nr fordi ringede fra fastnet tlf og det er ikke på gulgratis mere :( Utroligt at folk skal snyde, det er helvede i sku da kraftedme da mine penge!


    det der er simpelthen for dumt infos man ALTID Skal kræve ved en handel


    NAVN
    ADRESSE
    TELEFONNUMMER
    BANKKONTO


    hvis personen er under 18 så samme informationer fra barnets forældre.

  • Hvis banken ikke vil trække pengene tilbage, så gå til politiet.
    De skal gøre noget, hvis det er over 800 kr. du har mistet.

  • Quote

    Originally posted by Simonthk
    rolig nu moster, i sidste ende er det jo ikke mig der er dum! Jeg dømmer bare folk udfra hvordan jeg selv er :( det er desværre bare ikke godt nok!


    Jo, det ER dig der er dum fordi at du er så naiv.


    Prøv banken, men det er langt fra sikkert at du får noget ud af det, da du selv har overført via netbank.

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Hvis banken ikke vil trække pengene tilbage...


    Lader din bank folk trække penge fra din konto uden din tilladelse ? ... Hm, hvad er dit kontonummer ? :))


    Quote

    Originally posted by The Hans
    ...så gå til politiet. De skal gøre noget, hvis det er over 800 kr. du har mistet.


    Tja... Skal de vel...

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Lader din bank folk trække penge fra din konto uden din tilladelse ? ... Hm, hvad er dit kontonummer ? :))


    Man hører jo ofte folk sige, at man kan få banken til at trække pengene tilbage. Jeg tror nu ikke selv på, at det er noget de bare gør, sådan uden videre. Jeg har aldrig selv prøvet det.


    Hvad politiet angår, så mener jeg, at mindstegrænsen er på de 800 kr. før de vil/skal gøre noget og såvidt jeg kan se, har Chippen gjort brug af lige netop det nummer mange gange. :roller:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Man hører jo ofte folk sige, at man kan få banken til at trække pengene tilbage. Jeg tror nu ikke selv på, at det er noget de bare gør, sådan uden videre. Jeg har aldrig selv prøvet det.


    Jamen vi kan jo teste din bank hvis det er :))


    Det jeg har oplevet krævede det tilladelse da det jo trods alt er mine penge når de står på min konto. Banken kan jo ikke afgøre om jeg evt. havde fusket mig til dem. Det er jo rettens opgave.


    Quote

    Originally posted by The Hans
    Hvad politiet angår, så mener jeg, at mindstegrænsen er på de 800 kr. før de vil/skal gøre noget og så vidt jeg kan se, har Chippen gjort brug af lige netop det nummer mange gange. :roller:


    Passer nok meget godt med den minimumsgrænse. Om der kommer noget ud af at melde ham til politiet tvivler jeg på. Når det er privat-privat og endda "småpenge", så bruger politiet nok ikke så meget tid på det ... hvis de overhovedet bruger noget ud over at skrive en rapport. Egentlig, så burde det også være op til folk selv at bruge hovedet lidt og ikke bare rende til politiet når de er blevet røvrendt fordi de har været dybt naive og ikke tage selv de simpleste forholdsregler. Uden at være alt for hård, så syntes jeg at politiet burde bruge sin tid på noget mere fornuftigt.


    Men ja, Uffe er en liga for sig selv ... :boxed:


    Syntes det er helt trist at bonderøven bor ovre i jylland for han udlovede jo engang en dusør for min adresse. Kunne da ellers være hyggeligt hvis han kiggede forbi :boxing:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Man hører jo ofte folk sige, at man kan få banken til at trække pengene tilbage. Jeg tror nu ikke selv på, at det er noget de bare gør, sådan uden videre. Jeg har aldrig selv prøvet det.


    Efter hvad jeg har oplevet, så skal banken spørge kontoindehaver om lov. Men det kan jo også lægge pres på ham, at banken ringer og spørger om sådan noget.

  • Det er godt nok ved at blive en klassiker den med at man skal kontakte banken og så få pengene tilbageført.


    Det kan ikke lade sig gøre, med mindre at modtager/kontoindehaver godkender tilbageførslen.....hvad nok ikke lige vil være tilfældet.
    Ens egen bank eller modtagers bank for den sags skyld, kan ikke bare tage penge fra en konto uden godkendelse.


    Havde det været muligt ville det med 100% sikkerhed blive misbrugt.
    F.eks. Køber indbetaler penge til sælger - sælger sender varen - to dage efter er pengene væk fra sælgers konto, da køber ikke var tilfreds med handlen og godt vil have sine penge tilbage.


    Anyway, jeg håber du hører fra sælger og ligeledes modtager din vare.

  • Quote

    Originally posted by Simonthk
    jeg har købt et gfx fra gulgratis.


    Jeg ved godt at metoden som jeg gjorde ikke er helt sikker!


    Jeg overførste penge til hans konto fra netbank og han skulle så sende varen når han havde set pengene, men jeg har ikke fået varen og der er snart gået den tid der skal gå :( er der mon mulighed for at tilbageføre penge? Jeg har ikke hans tlf nr fordi ringede fra fastnet tlf og det er ikke på gulgratis mere :( Utroligt at folk skal snyde, det er helvede i sku da kraftedme da mine penge!



    hvor længe er det lige ?

  • Som andre skriver, så sætter jeg ved alle køb og salg, som krav: at navn adresse - tlf.nr. - email opgives.
    Tester altid om de stemmer, inden jeg sender noget.
    Handler altid ved bankoverførsler og sender/kræver et screenshot af pengeoverførslen - også inden jeg sender noget. Det virker ihf. efter hensigten og begge parter har tryghed for at handlen kører efter bogen.
    Hvis modparten ikke indvilger i det - tja - så har han/hun ikke rent mel i posen => 0 handel. Sværere er det ikke imo !

  • politiet blander sig uanset beløb hvis der er gentagne tilfælde GØR de rent faktisk noget. jeg har selv fået en dømt for 195kr....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Som andre skriver, så sætter jeg ved alle køb og salg, som krav: at navn adresse - tlf.nr. - email opgives.
    Tester altid om de stemmer, inden jeg sender noget.
    Handler altid ved bankoverførsler og sender/kræver et screenshot af pengeoverførslen - også inden jeg sender noget. Det virker ihf. efter hensigten og begge parter har tryghed for at handlen kører efter bogen.
    Hvis modparten ikke indvilger i det - tja - så har han/hun ikke rent mel i posen => 0 handel. Sværere er det ikke imo !


    jamen er jo ikke alle folk Der har netbank Og derefter ikke mulighed for at tage screenshot, Eller kan man måske få folk nede i banken til at tage et screenshot og printe det ud? Lyder måske dumt jeg spørger om Det men man kan jo ikke vide alting jo :D

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z