Fake brev med posten? Andre der har fået det?

  • Hey vi fik et brev for et par dage siden der var adresseret til min pappa.


    Der står noget med at han har vundet nogle penge osv osv og at man bare ska sende den medfølgende blanket til en adresse.


    Vil så bare høre jer om i os har fået det? De oplysninger man ska udfylde mht. sin bankkonto kan da ikk gøre det muligt for andre at sætte penge ind?


    Overvejer lidt at sende det ind faktisk, og se hva der sker medmindre man godt ka få penge ud af min konto med de oplysninger.


    Her er de 2 papire vi fik:


    "Tillykke papiret" står både på spansk og engelsk


    Papiret der skal udfyldes



    Hva siger i til det? :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().


  • Link 2 skal lige rettes til http://juice.hotserv.dk/Billeder/snyd2.jpg ;)


    Hmm virker da lidt mistænktsomt i mine øjne...

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    jeg kan ikke se link nr. 2...


    men hvis der ingen risiko er (spørg banken først), så gør det da :)


    Linket er rettet (tak til thenix :D )


    Ja, men tror jeg os at jeg gør hehe..

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Findes der virkelig folk der er så naive og tro på så noget der :) Ved ikke hvad de vil bruge dine oplysninger til, but one thing is sure as hell, jeg havde ikke sendt så meget som en underskrift til dem!


    Gør der sikkert, men nej jeg tror ikk på det er rigtigt :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Findes der virkelig folk der er så naive og tro på så noget der :) Ved ikke hvad de vil bruge dine oplysninger til, but one thing is sure as hell, jeg havde ikke sendt så meget som en underskrift til dem!


    Kan vist ikke siges bedre ! Ingen med bare en smule fornuft, sender sine bankoplysninger og andre data, til sådan en gang fup og svindel. 8o
    Men kom ikke bagefter og piv over, at du er blevet snydt. Nu er du advaret. :9xo

  • Min mor fik noget lignende for 3 uger siden fra et hollandsk firma, hun skulle angivligt ha vundet 2. præmien i en eller anden konkurrence, det eneste de ville ha for at overfører pengene var Kortnummer og sikkerhedscifre... LOL LOL :D

  • Telefonopkald til gamle fru Jensen "Hallo Fru Jensen, det er fra politiet, da vi tror at nogen har kopieret deres dankort, vil vi gerne bede om pinkoden, så vi kan tjekke det, tak"
    Hvor mange ældre mennesker tror i hopper på den ? uhyggeligt mange faktisk !
    De svindlere finder altid nogen der hopper i med begge ben, ja selv direktører har hoppet på sådan noget som det brev. :pokey:

  • Øøøhmm - Her er 2 ting jeg ikke kan få til at hænge sammen:


    1: I din overskrift skriver du "Fake brev med posten? Andre der har fået det?"


    2: Du overvejer at sende dem et brev med dine personlige oplysninger samt bankdata ....


    Efter min mening ville der dermed være mindre chance for at blive taget i røven, hvis du hang flyers op rundt i hele København, med selvsamme data, samt overskriften "Vær' så god!" ... :roller:


    Quote

    Originally posted by Marquis
    Findes der virkelig folk der er så naive og tro på så noget der :) Ved ikke hvad de vil bruge dine oplysninger til, but one thing is sure as hell, jeg havde ikke sendt så meget som en underskrift til dem!


    Hehe, traditionen tro, er der jo altid nogen der falder i fælden...Gees' mon de også tror på at månen er lavet af ost? :roller: :))

  • som paw siger, lav en ny tom konto, og se om pengene kommer.


    hvis ikke, så er der da en ekstra konto der kan bruges til at spare op til en lille ferie.


    De kan ikke rigtigt bruge en tom konto til noget, udover at lægge penge ind på den, så snart pengene er i hus, så overfør dem til den rigtige konto, da der så kun er en tom konto tilbage, som er den du har givet oplysninger om, og de kan ikke spore pengene hvis du flytter dem, medmindre de har nogle ekstremt syge hackere i huset.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200