Hvordan er det nu med efterkrav?

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Hej
    Jeg er ved at sælge en telefon, og har så fundet en køber. Han vil ikke sende pengene først, eftersom han "har dårlige erfaringer med banker". Han vil derfor hellere betale pr. efterkrav.


    Mit spørgsmål er så, om der er nogen risiko forbundet med det?


    Nope.. Er der ikke! Han modtager først telefonen når han har betalt! Hvis han ikke betaler, inden 14 dage (mener jeg det er) ryger den tilbage til dig..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Hej
    Jeg er ved at sælge en telefon, og har så fundet en køber. Han vil ikke sende pengene først, eftersom han "har dårlige erfaringer med banker". Han vil derfor hellere betale pr. efterkrav.


    Mit spørgsmål er så, om der er nogen risiko forbundet med det?


    Hvad jeg ved af, så vil han ikke få pakken før han aflevere pengene til postmanden :) ..Så der burde ikk være nogen risiko.

  • Den eneste risiko du løber, er at han ikke modtager og betaler for pakken. Så har du spildt portoen og noget tid.


    Udover det, er der INGEN risiko ved det overhovedet.


    Han må åbne pakken før han vælger at betale, så hvis du sender ham en mursten i stedet for en telefon, kan han vælge at afvise den. Modtager han den, har han din 100% korrekte adresse, så han kan altid få fat i dig uanset hvad. Giver du en falsk adresse, modtager du ikke pengene retur. Så langt er HAN sikret.


    Han kan ikke modtage pakken uden at betale, så på den måde er du sikret dine penge.


    Den sikkerhed begge veje, er jeg personligt fint tilfreds med at give skallede 32 kroner for i gebyr.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • ... og selvom køber modtager pakken og betaler for den, så er der alligevel spildt en masse tid. Nemlig fordi man skal fise ned på posthuset en gang til for at hente pengene :roller:


    Sælger af gode grunde aldrig noget pr efterkrav. Det er simpelthen spild af min tid. Medmindre køber han vil betale for den tid jeg extra skal bruge på grund af at varen skal sendes som efterkrav :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    ... og selvom køber modtager pakken og betaler for den, så er der alligevel spildt en masse tid. Nemlig fordi man skal fise ned på posthuset en gang til for at hente pengene :roller:


    Sælger af gode grunde aldrig noget pr efterkrav. Det er simpelthen spild af min tid. Medmindre køber han vil betale for den tid jeg extra skal bruge på grund af at varen skal sendes som efterkrav :))


    Det er 300 kr over hvad de ellers går for, så tror lige jeg overlever... ;)

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Det er 300 kr over hvad de ellers går for, så tror lige jeg overlever... ;)


    Ja, så er der jo betalt for den extra tid man skal bruge på det. Men underligt køber siger at han "har dårlige erfaringer med banker". Omvendt, så ville jeg sige at jeg havde dårlige erfaringer med efterkrav. Sådan er folk jo så forskellige. Dem om det.


    Personligt gider jeg ikke det med efterkrav da det meget nemt kan komme til at koste penge og tid. Livet er for kort til sådan noget pjat.


    Hvis det endelig er, så fortrækker jeg faktisk ewire.dk ... Så er betalingen fremme inden man kan sige "bøhmand" og varen kan afsendes allerede dagen efter. Nemmere og hurtigere bliver det jo ikke.

  • Pga. den ekstra tid og nye besværligheder, så ville jeg automatisk sætte en 50 krones seddel ekstra på prisen, så snart køber nævnte efterkrav...


    Hvis jeg ikke stoler på dem jeg handler med, så sikrer jeg mig at jeg kan få lov at trække pengene tilbage, ved at ringe til min rådgiver og få hende til at overføre pengene