Billigt Hurtigt Internet i Herning?

  • Hey...


    Jeg skal snart flytte fra Herning til Herning ;) og jeg har internet ved Struernet, en 2Mbit/512 linje til 545,- i mpneden, og det er jo Ikke billigt...
    Ved jeg kan få det ved tdc til 480,- ca. men nogle der kender andre firmaer der tilbyder noget billigt internet, det er ligemeget om det er trådløst (WiMax) eller ADSL... jeg havde tænkt på noget 1mbit/512bit-1mbit...


    Håber der er nogle der kan hjælpe... :)

  • Bor selv i Herning, så kan måske hjælpe lidt :)


    Fik selv struetnet, da jeg flyttede ind i Herning (fra snejbjerg), men blev træt af deres udstyr, som gav problemer, når man ville åbne porte o.l.


    Idag kører jeg i stedet med Webspeed fra TDC, hvilket er ganske nemt selv at sætte op, og tror endda du kan oprette det gratis ved at bestille det hele online. Det kræver du har kabeltv hvor du flytter hen. Giver 339 for 1024/256 kbit. Tror prisen ligger på 420 kr. for 2048/512 kbit, hvilket jeg ville have nedgraderet til her pr. 1 april, men gik ned på den nævnte linie i stedet, da jeg ikke længere deler internet med andre. Før anvendte jeg en 4096/512 kbit, da vi var 3 om linien. Slap derfor 175 kr. i måneden, og havde nok mest ud af linien i forhold til de 2 andre. Rigtig fin handel. Det er derfor en smule øv at give det dobbelte idag for meget mindre internet.


    Der er også muligheden at skifte til Cybercity, hvor du vidst nok kan få fri telefoni og internet (1024/256 kbit) for 389 i månenden. Dog kræver det nok et teknikerbesøg, som højst sandsynligt vil koste dig 695 kr.


    Der skulle også være en trådløs mulighed her i byen. Husker desværre ikke navnet på denne lille udbyder. Ved bare en tidligere arbejdskollega havde dette. Det kører nok heller ikke klippestabilt som Cybercity eller TDC.


  • Jeg ved ikke om der er Kalbel tv der hvor jeg flytter hen, men ind til vider tror jeg det bliver TDC, da de er størst og er ok med prisen, og jeg vil ha MIN. 512 i upload...

  • Kører med struer.net i Herning ved så ikke lige hva du har haft af aftaler med dem men jeg betaler 499,- for en 2/768 og det kører bare perfekt ingen problemer god hastighed ikke noget at klage over.


    Bliver ikke meget billigere hvis man skal have sådanne linier der er desværre ikke andre udbydere i Herning end de meget standard også struer.net

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Kører med struer.net i Herning ved så ikke lige hva du har haft af aftaler med dem men jeg betaler 499,- for en 2/768 og det kører bare perfekt ingen problemer god hastighed ikke noget at klage over.


    Bliver ikke meget billigere hvis man skal have sådanne linier der er desværre ikke andre udbydere i Herning end de meget standard også struer.net


    Hvordan pokker kan du få en linje til den pris, jeg gir 545 eller sådan noget for min 2/512 :S

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Jeg ved ikke om der er Kalbel tv der hvor jeg flytter hen, men ind til vider tror jeg det bliver TDC, da de er størst og er ok med prisen, og jeg vil ha MIN. 512 i upload...


    Hvis der er kabeltv, så går der kun en 4 dages tid fra du har bestilt din gør-det-selv-pakke fra TDC til du modtager den. Det er meget rart ikke at skulle vente på tekniker og alt muligt.


    Mit struernet kørte dog også ganske fint, men det var simpelthen udstyret der gjorde jeg skiftede. Det var simpelthen røvbøvlet, hvis man skulle anvende egen router. Det er 10gange nemmere ved TDC :)

  • Jeg ahr heller ikke problemer ved Struernet.dk syntes bare de er dyre... jeg gir lidt xtrafordi jeg ikke betaler med PBS.. men de er stadig 50/100 ,- dyre...


    ville jo også se om der var nogle der kendte til noget WiMax net her i Herning området som var til ok priser...



    Synte det er SVINSK at de kan få 24Mbit i KBH for 399,- i måneden :( :( dumme KBH'er hehe

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Hvordan pokker kan du få en linje til den pris, jeg gir 545 eller sådan noget for min 2/512 :S


    Havde en 2/512 linie ligesom dig, den koster så 499,- men fordi du vælger at få regning tilsendt istedet for at kører over betalings service er der gebyr på... bruger de fleste idag.


    Men struer.net har sat hastigheden op på upload, lagde mærke til den anden dag da jeg lagde billeder op på min ftp at jeg sendte med 85kbs hvilket jeg syntes var ok nice af en 512 men nok lidt rigeligt... kiggede så regningen og så der stod 2/768 :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Hos hvilket firma kan man få 24 Mbit for 399,-?


    Hvis det er noget boligselskab du bor hos så kan det være de har en speciel aftale hvor I kan få MEGET billigt internet. Jeg bor på kollegie og får internet til 50 kr om måneden. Jeg har været oppe at downloade med over 1000 kb pr sek. Dog er det en del langsommere på de "travle" tidspunkter da det jo er en delt forbindelse.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tjaa det er langt fra alle steder man kan få inet til de priser også selvom du ser på kbh.


    Ved ikke om struer.net er så meget dyere...


    TDC 2/512 = 474,-
    CC 2/512 = 559,-
    Struernet 2/768 = 499,-


    Så jeg klager sgu egentlig ikke....


    At struernet så har en kanon service er nemmere at komme igennem hos end de andre samt de folk man for fat i ved noget om det og ikke bare er tøssebørn der skal have noget arbejde ved siden af skolen eller i sabat år er jo kun et plus.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

    Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().


  • Jeg vil nu sige at TDC har enorm god service. Det tager nogle gange noget tid at komme igennem til dem, men til gengæld er det et gratisnummer man ringer til. De har endda præsteret og hjælpe/guide min far ved flere lejligheder, og hvis man kender ham ved man at det er noget af en præstation :clap:
    Men ellers har jeg ikke rigtig nogen erfaring med de forskellige firmaers kundeservice. Har aldrig rigtig haft det store brug for det.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ved bare jeg havde en veninde som sad inde ved tdc i deres hotline på adsl og hun skulle bare lige have noget arbejde i et halvt år inden hun skulle ud og rejse... og hun havde ikke en klap styr på noget som helst og som hun selv sagde det var sgu de færeste derinde der vidste noget om det... men man kunne jo være heldig og fange en der vidste noget.


    Ved faktisk ikke om struer.net har gratis nummer men man kommer igennem med det samme eller smider en mail også ringer de til en. Den der ringer ved tilgengæld virkelig noget om tingene.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy